کد خبر: ۲۴۷۹۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۷ آبان ۱۳۹۰
اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته با تشکیل جلساتی به بررسی موافقنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین می‌پردازند.
کمیسیون اصل 90 مجلس این هفته 5 پرونده محرمانه و یک نامه از دیوان محاسبات را رسیدگی می‌کند.

به گزارش «فارس» اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته با تشکیل جلساتی به بررسی موافقنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین می‌پردازند.

رسیدگی به طرح دفاتر ازدواج و طلاق و کانون سردفتران طلاق و ازدواج نیز در دستور کار جلسات هفته جاری کمیسیون مذکور قرار دارد.

طرح استفساریه بند 19 ماده 4 قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم و نام‌های تجاری، بررسی طرح اصلاح قانون صلاحیت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی مصوب در دستور کار جلسات این هفته کمیسیون قضایی قرار دارد.

کارگروه تخصصی حقوق خصوصی این کمیسیون به بررسی لایحه تجارت می‌پردازد و کارگروه تخصصی حقوق عمومی طرح جامع کاداستر را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی هم هفته جاری بررسی طرح انتقال آب برای نجات دریاچه ارومیه از خشک شدن، ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، بحث و تبادل‌نظر درباره ماده 217 قانون برنامه پنجم و بسته پیشنهادی بودجه سال 1391 بخش کشاورزی با حضور ابراهیم عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و بحث پیرامون مسائل و مشکلات تحقیقات بخش کشاورزی در دستور کار دارند.

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته جلسه دارند و در این جلسات نسبت به پرونده کلاسه 6508م، 6292م، 6199م، 6080م و 6602م تصمیم‌گیری می‌کنند.

رسیدگی به طرح نامه شماره 20000/531 مورخ 20 مهر 1390 دیوان محاسبات کل کشور در دستور کار جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون اصل 90 قرار دارد.

بحث و بررسی درباره گزارش تحلیل چالش‌های موجود در بازار ارز و بررسی گزارش‌های واصله از مرکز پژوهش‌های مجلس از دیگر دستورکارهای این هفته کمیسیون اصل 90 مجلس است.

کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، فنی و عمرانی، سیاسی و نظامی، قضایی و حقوقی و مجلس و امور ویژه کمیسیون مذکور این هفته به شکایات واصله رسیدگی می‌کنند.

کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای اصل 44 قانون اساسی هفته جاری به بررسی اصلاح برخی از مواد قانون اصل 44 و طرح جامع نظام باشگاه‌داری با تشکیل جلسه مشترکی با کمیسیون فرهنگی می‌پردازد.

جلسه مشترک اعضای کمیسیون ویژه اصل 44 صبح روز دوشنبه نشست مشترکی با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در خصوص هماهنگی‌های لازم در مورد طرح بهبود محیط کسب و کار دارند.

کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی عصر روز دوشنبه مسائل و مشکلات جاری در نظام پولی و مالی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

اعضای هیئت رئیسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان ساعت 16 روز یکشنبه تشکیل جلسه می‌دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها