کد خبر: ۲۴۷۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۱۵     ۰۷ آبان ۱۳۹۰
بحث بیداری اسلامی کم کم به سالگرد خود نزدیک می‌شود سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این راستا تا کنون همایش‌های بسیار، هفته‌های قرآنی، هفته‌های فیلم ، کنفرانس‌هایی با موضوع امام ، صلح و بیداری اسلامی برگزار کرده ، به تهیه مستند و تولید محتوا برای نشریات سازمان به زبان‌های مختلف پرداخته، تولید کتاب‌های مختلف در این عرصه را مد نظر داشته، نشست‌های تخصصی به صورت موضوعی برگزار کرده و 8 طرح مطالعاتی و عملیاتی با موضوعات مختلف در این رابطه به جریان انداخته است.
به گزارش 598 به نقل از تازه، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فراگیر شدن موج بیداری در جهان، از برگزاری جشنواره بیداری اسلامی در سه رشته عکس، پوستر و کاریکاتور خبر داد. دکتر محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صبح شنبه 7 آبان در نشست خبری جایزه جهانی بیداری گفت: بیداری که از جهان اسلام شروع شد و هم اکنون در حال تجربه آن هستیم منجر به بیداری جهانی شده که اثرات آن را در اروپا و آمریکا شاهد هستیم.
 

وی افزود: ابتدا می‌خواستیم جایزه جهانی بیداری اسلامی را طراحی کنیم سپس سیر تحولات ما را به این سمت کشاند که با توجه به تاثیرات جهانی موضوع را عام تر ببینیم بنابراین نام آن را به جایزه جهانی بیداری تغییر دادیم و بخشی را به جایزه بیداری اسلامی اختصاص دادیم. خرمشاد در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره در سه رشته عکس، پوستر، کاریکاتور با 5 موضوع در هر رشته برگزار می‌شود، گفت: جایزه بزرگ این جشنواره 10 هزار یورو و چند جایزه 2 هزار و 500 یورویی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: پایگاه اینترنتی این جشنواره به نشانی www.awakeningaward.com طی امروز و فردا رونمایی می‌شود و تا 15 بهمن ماه بخش ثبت نام و ارسال آثار آن باز می‌ماند. خرمشاد یادآور شد: در هر رشته پیشکسوتان کشور و چهره‌های شاخص جهانی به ارزیابی آثار ارسال شده می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: این سازمان در پدیده بیداری اسلامی از سازمان‌های فعال و پیشرو بوده است به طور مثال می‌توان به جدیدترین برنامه‌های سازمان در همین عرصه اشاره کرد.

وی به عنوان نمونه به همایش سه شنبه این هفته که قرار است در بحث وال استریت برگزار شود، اشاره کرد و گفت: اساتید اقتصاد و روابط سیاست بین الملل به سخنرانی می‌پردازند که این بحث می‌تواند برای کارشناسان کلیه دستگاههای کشور که در عرصه بین الملل مشغول به فعالیت هستند مناسب باشد. اگر در بحث منطقه از بهار عربی یاد می‌کنیم امروز باید از خزان غربی صحبت کرد.

خرمشاد تصریح کرد: بحث بیداری اسلامی کم کم به سالگرد خود نزدیک می‌شود سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این راستا تا کنون همایش‌های بسیار، هفته‌های قرآنی، هفته‌های فیلم ، کنفرانس‌هایی با موضوع امام ، صلح و بیداری اسلامی برگزار کرده ، به تهیه مستند و تولید محتوا برای نشریات سازمان به زبان‌های مختلف پرداخته، تولید کتاب‌های مختلف در این عرصه را مد نظر داشته، نشست‌های تخصصی به صورت موضوعی برگزار کرده و 8 طرح مطالعاتی و عملیاتی با موضوعات مختلف در این رابطه به جریان انداخته است.

وی از دیگر اقدامات سازمان را انعکاس گسترده سخنان رهبر در نخستین کنفرانس بین المللی بیداری اسلامی و انتفاضه فلسطین در جراید کشورهای مختلف چون کویت، امارات، نیجریه، سودان، قطر و تانزانیا دانست و گفت: متن این سخنرانی یا بحث‌های مهمی از آن در جراید این کشورها منتشر شده است. خرمشاد یادآور شد: این جشنواره با شعار بیداری، حقیقت دنیای امروز نوید بخش فردای نیک برگزار می‌شود.

در اين نشست امير عبدالحسيني، عضو شوراي سياست گذاري جايزه جهاني بيداري اسلامي گفت: شوراي سياست‌گذاري جايزه جهاني بيداري اسلامي به دنبال اين است كه اين جايزه تمام هنرهاي تجسمي را در بر بگيرد و شايد تا سال آينده سينما و هنرهاي تجسمي هم جز زيرمجموعه ما قرار بگيرد ولي امسال اين جايزه در سه بخش هنرهاي تجسمي از جمله ‌عكاسي، كاريكاتور و پوستر برگزار مي‌شود.

دکتر علی عسگري، رييس جايزه جهاني بيداري اسلامي و معاون فرهنگی سازمان نيز در اين نشست خاطرنشان كرد: ما تلاش مي‌كنيم تا اين جشنواره كاملا با استانداردهاي جايزه بين‌المللي منطبق باشد ولي مسير تحولات غيرقابل انتظار و پيش‌بيني بوده كه مي‌توان در اين خصوص به ماجراي وال‌استريت اشاره كرد كه ما انتظار آن را نداشتيم.
عسگری در انتها با بيان اينكه علاقمندان مي‌توانند از امروز تا 15 بهمن ماه آثار خود ارسال كنند، افزود: داوري توسط داوران سرشناسي از ايران و ساير كشورها برگزار مي‌شود و اين آثار در اختيار دبيرخانه قرار گرفته و از سازمان اقدام به برگزاري نمايشگاهي در بسياري از كشورهاي دنيا مي‌كنند.

وي اظهار كرد: فضاي عمومي در دنيا نشان مي‌دهد كه هنرمندان زيادي در بحث بيداري حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند و ما سعي مي‌كنيم فعاليت‌هاي ضد استكباري را هم در اين مجموعه قرار دهيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها