کد خبر: ۲۴۷۷۴۰
زمان انتشار: ۲۲:۰۲     ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، محمد پنجعلی کاپیتان سابق پرسپولیس که حتما به خاطر دارد زمان بازیگری او در بازی های پرسپولیس مقابل بوتان و تهرانجوان هم کمتر از 60 هزار نفر به ورزشگاه آزادی نمی آمدند و بازی های پرسپولیس همیشه پرتماشاگر بود حالا در اوج ناامیدی خواستار این است که فقط 10 درصد سکوها در بازی عصر جمعه به هوادران تراکتورسازی اختصاص داده شود.

پنجعلی که می داند استقبال از تیم این فصل پرسپولیس روندی نزولی داشته در اوج ناامیدی می گوید:« اگر هواداران ما به ورزشگاه بیایند همان 10 درصدی که طبق قانون به تماشاگران تیم میهمان اختصاص داده می شود هم توسط پرسپولیسی ها پر خواهد شد.»

اما موضوع مهم همان «اگر»ی است که مدیر تیم پرسپولیس به کار برده چرا که خود پنجعلی هم می داند در خوشبینانه ترین حالت بیش از 60 تا 70 درصد سکوها و صندلی های ورزشگاه خالی خواهد ماند.

البته خواسته پنجعلی و احتمالا باشگاه پرسپولیس ( اگر رسما اعلام شده باشد)مبنی بر اختصاص دادن تنها 10 درصد سکوها به تماشاگران تراکتورسازی عملی نخواهد شد چرا که غلامرضا بهروان گفته وقتی صندلی ها خالی باشد نمی توانند مانع از ورود تراکتورسازی در ورزشگاه شوند و از آنجایی که احتمالا این اتفاق در عصر روز تعطیل تهران رخ خواهد داد؛ خطری بزرگ پرسپولیس را در خانه خود تهدید می کند.

پرسپولیس در بازی اول خانگی این فصل مقابل نفت تهران که مسابقه اول تیم در فصل جاری هم بود تنها 18 هزار تماشاگر داشت در حالی که در بازی فصل قبل مقابل تراکتورسازی 65 هزار نفر به استادیوم رفته بودند.

تیم دایی در دومین بازی خانگی مقابل ذوب آهن افت تماشاگر داشت و در خوشبینانه ترین حالت 15 هزار نفر به استادیوم رفتند .اما بازی سوم خانگی شرایط بسیار بدتر شد و بعد از باخت به ملوان دقایقی قبل از شروع بازی با پدیده شمار هواداران این تیم تازه به لیگ برتر آمده که تنها یک سال از به وجود آمدنش می گذرد از تعداد هواداران پرسپولیس 51 ساله بیشتر بود!

هر چند این اتفاق تاسف برانگیز برای پرسپولیسی ها با حضور هواداران این تیم در ورزشگاه و در جریان مسابقه تغییر کرد اما در آن مسابقه تنها 8 هزار نفر در استادیوم بودند که 2 هزار نفرشان هوادار و تماشاگر تیم میهمان به حساب می آمدند.

حالا در شرایطی که پرسپولیس 8 امتیازی در رده هفتم قرار گرفته و البته تراکتورسازی به عنوان مدعی خودی نشان داده و شرایط خوبی دارد این هراس در دل پرسپولیسی های متعصب به وجود آمده که عصر جمعه تعداد هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی بیشتر از تعداد هواداران پرسپولیس باشد و بازیکنان پرسپولیس که روی میزبانی و حمایت هواداران شان حساب کرده اند با محو شدن صدای شعارهای تماشاگران شان در همهمه هواداران پرشمار تراکتورسازی از این امتیاز محروم شوند.

پرسپولیس در سه بازی قبلی خانگی خود به ترتیب 18،15 و 6 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی داشته و اگر قرار باشد استقبالی شبیه آنچه مقابل پدیده از تیم دایی شد، مقابل تراکتورسازی هم رخ دهد آنگاه پرسپولیس بزرگ مقابل تراکتورسازی در تهران هوادار کمتری خواهد داشت و این می تواند یک آمار نگران کننده و نکته ای منفی در تاریخ این باشگاه باشد.

این اتفاق در حالی تیم پرسپولیس و تاریخچه غنی این باشگاه و رکوردهای برجامانده از حضورهوادارانش در ورزشگاه ها را تهدید می کند که در کمال تعجب هیچ انگیزه ای برای به ورزشگاه رفتن از سوی کادر فنی و بازیکنان در دل مخاطب پرسپولیس ایجاد نمی شود و هیچ کس حواسش به این نیست که شاید با ادامه روند هواداری روی سکوهای سرخ تعداد تماشاگران تراکتورسازی از پرسپولیسی ها بیشتر شود.

شاید در این شرایط، باشگاه پرسپولیس باید حرکتی انجام دهد و مثل چند نوبت در سال های گذشته طی انتشار بیانیه ای با فراخوان عمومی از هوادارانش بخواهد تا تیم محبوب شان را در بازی حساس عصر جمعه تنها نگذارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها