کد خبر: ۲۴۷۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۰۷ آبان ۱۳۹۰
بی بی سی، شب گذشته با حمله نیروهای پلیس آمریکا به اردوگاه‌های معترضین ضدسرمایه‌داری در دو شهر، تعدادی از شهروندان آمریکایی شرکت کننده در اعتراضات مزبور بازداشت شدند.
به گزارش فارس به نقل از رسانه دولتی انگلیس، بی بی سی، شب گذشته با حمله نیروهای پلیس آمریکا به اردوگاه‌های معترضین ضدسرمایه‌داری در دو شهر، تعدادی از شهروندان آمریکایی شرکت کننده در اعتراضات مزبور بازداشت شدند.
 
 
بنابراین گزارش، در شهر ناشیول در ایالت تنسی، قانون جدیدی اعمال شده که اردو زدن در برابر ساختمان دولت ایالتی را در شامگاه ممنوع می‌سازد. صبح جمعه تعدادی از شهروندان در شهر ناشویل توسط پلیس دستگیر شدند.
 
 
همچنین گزارش بی بی سی حاکی از آن است که 51 نفر از معترضین ضد سرمایه‌داری سان‌دیگو نیز شب گذشته دستگیر شده‌اند. دستگیری 51 نفر ادامه رویکرد خشن پلیس آمریکا در قبال معترضین ضدسرمایه‌داری است که هفته گذشته در اوکلند به اوج خود رسید. در جریان تظاهرات اوکلند یک سرباز 24 ساله آمریکایی که در جنگ عراق شرکت کرده بود، از ناحیه سر به شدت مجروح شد. راوستوری گزارش داده است که این سرباز دچار صدمات مغزی شده است.
 
 
در عین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که با فرارسیدن فصل سرما، تظاهرکنندگان ضدسرمایه‌داری خود را برای مقابله با برف و طوفان آماده می‌کنند اما قصد ترک مبارزات خیابانی را ندارند.
 
 
همچنین در نیویورک نیز تظاهرکنندگان با تظاهرات به سمت چند بانک آمریکایی 6000 نامه اعتراض آمیز را تحویل مقامات این بانک‌ها دادند.
 
 
این تظاهرکنندگان شعار می‌دادند: "بانک‌های طماع، ثروتمندان گستاخ، ما رویکردتان را نمی‌پسندیم." در عین حال و در شرایطی که تظاهرکنندگان در پارک زوکوتی در سرما به سر می‌برند، اداره آتش‌نشانی نیویورک خبر داد که 6 ژنراتور و 13 ظرف محتوی سوخت را از این پارک جمع‌آوری کرده است!
 
 
تظاهرات وال‌استریت که از هفدهم سپتامبر در نیویورک آغاز شد نه تنها بسیاری از شهرهای آمریکا را فراگرفته است بلکه همبستگی بسیاری از مردم دیگر کشورها را نیز برانگیخته است. این قیام با محوریت 99 درصد علیه یک درصد آغاز شد. این یک درصد را سرمایه‌دارانی تشکیل می‌دهند که از نظر اکثریت مردم آمریکا مسئول مشکلات آنها هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها