مشتریان و سهامداران ارجمند
با سلام و تحیت؛
اینجانب به نمایندگی از
هیأت مدیره محترم و کارکنان سختکوش، در شصت و دومین سالگرد تأسیس بانک
صادرات ایران، فرصت را مغتنم شمرده، مراتب قدردانی و سپاس خود را نسبت به
مشتریان و سهامداران بانک ابراز می دارم .
ارایه خدمات بانکی توسط بانک
صادرات ایران از سال ١٣٣١ آغاز شد. پس از آن بانک جهت کسب موفقیت و جلب
رضایت مشتریان بی وقفه تلاش کرده است و در حال حاضر در مقایسه با بانک های
ایرانی وسیع ترین شبکه شعب را در داخل و خارج از کشور دارا است.
هم
اکنون بانک صادرات ایران مالکیت ٢ بانک مستقل در خارج از کشور شامل بانک
صادرات plc لندن و بانک صادرات تاشکند و همچنین سه بانک مشترک شامل فیوچر
بانک بحرین، آرین بانک افغانستان، Honor bank بلاروس را در اختیار دارد و
علاوه بر این شعب بانکی متعلق به این بانک در خاورمیانه، اروپا و آسیا بالغ
بر ٢٢ واحد می باشد.
بانک صادرات ایران با توجه به گستردگی و سابقه ای
که دارد از مشتریان زیادی برخوردار است . به منظور تسریع در فرآیند ارایه
خدمات و دسترسی آنها به خدمات نوین بانکی، کلیه شعب به سیستم online
سپهر(سیستم پردازش هوشمند رایانه ای) مجهز شده اند و این بانک، بیش از ٥٣
میلیون حساب online برای مشتریان خود افتتاح، ٤٤ میلیون انواع کارت
الکترونیکی و اعتباری برای مشتریانش صادر نموده و با در اختیار داشتن ٤٤٣٠
دستگاه خودپرداز ثابت و سیار در اقصی نقاط کشور، ٤٣٠ هزار دستگاه پایانه
فروشگاهی (pos) سهم بسزایی در ارتقاء کمی وکیفی خدمات نوین بانکی داشته و
گام های موثری در تحقق اهداف دولت الکترونیک برداشته است. مشتریان این بانک
با استقبال زیاد از جدیدترین خدمات این بانک؛ شامل بانکداری اینترنتی و
همراه بانک استفاده می نمایند و ارتقای کمی و کیفی خدمات نوین در بانک ما
هدفی است که کلیه مدیران و کارکنان به آن الزام دارند.
بانک صادرات
ایران پس از خصوصی شدن تغییرات اساسی در جهت چابک تر شدن و سودآوری بیشتر
به وجود آورد. که از آن جمله می توان به ادغام شعب کم بازده، تغییر و تحول
در ساختار بانک به منظور کارایی بیشتر، مهندسی مجدد فرآیندها، مدیریت ریسک و
رتبه بندی اعتباری مشتریان ، افزایش بازدهی منابع انسانی، گسترش شعب جدید و
واحدهای تابعه در نقاط مختلف دنیا، تنوع بخشیدن به محصولات و خدمات اشاره
کرد.
مایلم تشکر صمیمانه خود را به تمامی کسانی که در بنیان و توسعه
بانک در راستای موقعیت برترش در سیستم بانکداری ایرانی یاری نموده و همچنین
کسانی که به بانک صادرات ایران بعد از گذشت شصت و دو سال ایمان و باور
دارند، ابراز نمایم و به سهامدار عزیز اطمینان می دهم با توجه به پتانسیل و
ظرفیت های که این بانک به عنوان بزرگترین بانک خصوصی شده داراست می تواند
چالشها را از پیش رو بردارد و فرصت ها و افق های جدیدی جهت توسعه و گسترش،
فعالیت ها خود در آینده ترسیم نماید.
محمد رضا پیشرو