کد خبر: ۲۴۷۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۰۷ آبان ۱۳۹۰
نشست رهبران گروه بیست در حالی قرار است طی هفته جاری برگزار شود که تظاهر کنندگان به شدت از اجرای سیاستهای اقتصادی در کشورهای عضو خشمگین و نگران هستند .

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس تظاهرکنندگان از آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان و نیکولای سارکوزی رئیس جمهور می خواهند که در آستانه اجلاس گروه 20 مسئولیت خود را بخصوص در زمینه فرار مالیاتی که آنها معتقدند عامل اصلی بحران مالی هست را برعهده بگیرند، این نشست قرار است روزهای سوم و چهارم نوامبر در شهر کن فرانسه برگزار شود . فرانسه در آستانه برگزاری کنفرانس گروه ۲۰ و برای کنترل مرزها، بطور موقت از مقررات ویزای پیمان شنگن خارج شد. دولت فرانسه یک هفته پیش از برگزاری اجلاس گروه ۲۰، به منظور جلوگیری از ورود معترضان ایتالیایی به شهر کن ضمن تقویت پوشش امنیتی جنوب کشور مرز میان فرانسه و ایتالیا را  به شدت کنترل می کند.
پلیس فرانسه اعلام کرد بطور موقت مقررات روادید پیمان شنگن را به حال تعلیق در آورده تا برای پیشگیری از هرگونه بی نظمی احتمالی بتواند داخل اتومبیلها و اشیاء و وسایل همراه مردم را به دقت مورد بازرسی قرار دهد. پاتریک استیو، فرمانده پلیس مرزی فرانسه در توجیه این اقدام می گوید دادستانی شهر نیس به ما اجازه داده برای جلوگیری از ورود هرگونه وسیله ای نظیر پلاکارد یا بلوزهایی که روی آنها شعار نوشته شده یا هر چیز دیگری در ارتباط با گروههای سیاسی، اتومبیلهای به مقصد محل برگزاری اجلاس گروه ۲۰ را بازرسی کنیم. پلیس فرانسه برای اجتناب از هرگونه درگیری یا بروز خشونت تلاش می کند تا از ورود معترضان خشن به فرانسه  بخصوص کسانی که این روزها به بلوک سیاه معروف شده اند جلوگیری بعمل آورد.
فرمانده پلیس مرزی فرانسه می گوید اعضای گروه‌های خشن معمولاً خود را در پشت معترضان منفرد و مستقل پنهان می کنند. شهر کن تنها یک ساعت تا مرز ایتالیا فاصله دارد جایی که اخیراً صحنه اعتراضات علیه پروژه خط آهن سریع‌السیر ایتالیا فرانسه بوده است.  پلیس فرانسه افزود: مرز میان فرانسه و ایتالیا تا پایان اجلاس گروه ۲۰ در تمام طول ۲۴ ساعت شبانه روز تحت کنترل و نظارت، خواهد بود. در مدت برگزاری اجلاس گروه ۲۰، حدود 12 هزار نیروی پلیس، صدها پلیس ضدشورش، و گارد ویژه در اطراف شهر کن، مستقر خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها