کد خبر: ۲۴۷۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۷ آبان ۱۳۹۰
معان سفیر ایران در سومالی گفت: آمریکا و غرب به دلیل تأمین نشدن منافع اقتصادی و سیاسی خودش به سومالی کمک نمی کنند.

به گزارش 598، محمد حسین خوشامدی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی فارس به سومالی در تشریح علت کمک نکردن آمریکا و کشورهای غربی که دایه دار رعایت حقوق بشر در دنیا هستند، اظهار داشت: آمریکا و غرب به دلیل تأمین نشدن منافع خودشان در مسائل اقتصادی و سیاسی به سومالی کمک نمی کنند.

وی افزود: حال در این راستا باید کشورهای مسلمان بر حسب عرق دینی و مذهبی به مردمان نیازمند سومالی کمک کنند که در این زمینه ایران کمک های بسیار خوبی به قحطی زدگان داشته است.

خوشامدی ادامه داد: توطئه های ابرقدرت ها و استعمارگران مانع از آن است تا کشور سومالی که زمانی از قدرتمندترین کشورهای شاخ آفریقا بوده است به قدرت سابق خود برگردد.

معان سفیر ایران در سومالی در پاسخ به این پرسش که نظر مسئولان ارشد سومالیایی در مورد پیشروی ارتش کنیا به خاک سومالی چیست، گفت: ببینید در حال حاضر مردم این کشور تلقی دارند که گروه الشباب دشمن نخست آنان است و مدتی قبل نیز در نشستی بین مسئولان کنیا و سومالی توافقاتی برای حمایت سومالی در زمینه لجستیکی به کنیا شده بود با پیشروی ارتش کنیا رئیس جمهور سومالی مخالفت کرده بود ولی در پی مخالفت برخی وزیران سومالی که تبعیت کنیایی دارند رئیس جمهور سومالی نیز از مواضع قبلی خود بازگشته است.

خوشامدی خاطرنشان کرد: در مجموع این وظیفه کشورهای مسلمان است که در حال حاضر به کشور قحطی زده سومالی کمک کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها