کد خبر: ۲۴۶۸۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سلام گنبد، شب گذشته (پنجشنبه) برنامه جشنی به بهانه پیروزی مردم مسلمان غزه در جنگ ۵۱ روزه در برابر رژیم کودک کش صهیونیست در محل پارک شهرداری گنبدکاووس برگزار شد.

در این جشن که به همت جمعی از جوانان و به صورت خودجوش انجام شد، اقشار مختلف مردم گنبدکاووس اعم از شیعه و سنی، مشارکت داشتند. توزیع بروشورهایی در راستای تحریم کالاهای صهیونیستی، پخش کلیپ های حماسی و توزیع شربت و شیرینی میان مردم از جمله فعالیت هایی بود که در این جشن انجام شد.

اما برجسته ترین فعالیتی که با استقبال گسترده مردم مواجه شد، ثبت دلنوشته ها برای مردم مظلوم غزه بود. برای این منظور، بنری در قسمتی از پیاده روی پارک نصب شده بود تا عابران بتوانند دلنوشته ها یا پیام های خود را در این ارتباط بنویسند.

حضور افراد با اعتقادات و نگاه های متفاوت، فارغ از مذهب یا قومیت و در گروه های سنی مختلف، جلوه خاصی به این حرکت خودجوش اجتماعی داده بود.

این حرکت یک بار دیگر، همبستگی مردم مسلمان ایران و مشارکت آن ها در غم ها و شادی های مردم مظلوم را به نمایش گذاشت. به علاوه، این مشارکت مردمی، بروز دیگری از حضور برادرانه مردمان شیعه و سنی گنبدی در کنار هم برای هدفی واحد بود.

شهرستان گنبدکاووس با جمعیتی بالغ بر ۳۲۵ هزار نفر در شرق استان گلستان واقع شده است. بیش از ۶۰ درصد از جمعیت این شهرستان را اهل سنت ترکمن تشکیل می دهند.

IMG_4811

IMG_5066

IMG_4976

IMG_4952

IMG_4921

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها