کد خبر: ۲۴۶۲۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فیفادی،پرسپولیس بدنسازی پیش فصل خود را موقعی شروع کرد که بقیه لیگ برتری‌ها هنوز تیمشان را هم نبسته بودند. یک بدنسازی دو ماهه و بعد هم یک هفته اردونشینی برای رهایی بدن‌ها از آن همه فشار. همه چیز عالی به نظر می‌رسید. تا اینکه مهدی دغاغله به خاطر کشیدگی همسترینگ از تمرین‌ها حذف شد؛ آن هم درست در فاصله دو هفته‌ای تا سوت شروع فصل. در ادامه امید عالیشاه و محمد نوری و رضا حقیقی هم هر کدام چند روزی را به مصدومیت گذراندند. همچنین هادی نوروزی که می‌گفتند مشکلش کشیدگی عضله است اما بعد از دو هفته هنوز نتوانسته به تمرین برگردد. حمیدرضا علی‌عسگری را هم به مصدومان پرسپولیس اصافه کنید. دغاغله هم تنها یک روز بعد از بازگشت به تمرین‌ها دوباره آسیب دید و هنوز خبری از او نیست.

بدتر از همه اما پارگی رباط صلیبی رضا نوروزی بود. این تعداد مصدوم برای 5 بازی زیاد نیست؟ اصلا این همه آسیب‌دیدگی چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ آیا می‌توان آن را به بدنسازی پرسپولیسی‌ها مرتبط دانست یا پای مسائل دیگری در میان است؟ از مربیان تیم که بپرسی، می‌گویند برنامه‌هایشان حرف نداشته و بی هیچ نقصی اجرا شده است.

پس می‌رویم سراغ حسین عبدی. پیشکسوت پرسپولیس که یک فصل در همین تیم دستیار دایی بوده و معتقد است که طراحی تمرین‌ها نیاز به بازنگری دارد: «اگر از عامل بدشانسی بگذریم، تمرین‌های پیش از شروع فصل یکی از عوامل مهم مصدومیت بازیکنان است. اگر تعداد مصدومان از یک حدی عبور کند، نگران کننده می‌شود و باید در طراحی تمرین‌ها بازنگری شود. البته گاهی ممکن است تمرین‌ها خوب باشد اما بازیکنان خوب ریکاوری نکنند که این خودش باعث مصدومیت خواهد شد. زندگی حرفه‌ای و تغذیه مناسب عوامل جلوگیری از مصدومیت است اما من الان در پرسپولیس نیستم که بتوانم دقیقا بگویم مصدومیت بازیکنان این تیم چه دلیلی دارد.»

اما بشنوید صحبت‌های دکتر کیهانی را که در سال‌های احیر رباط‌های خیلی از فوتبالیست‌ها را جراحی کرده و می‌گوید که بدنسازی اشتباه، عاملی است برای مصدومیت:

یکی از اصلی‌ترین دلایل مصدومیت، بدنسازی قبل از شروع فصل است. شاید این بدنسازی‌ها مشکل دارد. شاید هم ریکاوری بعد از تمرین‌های بدنسازی خوب انجام نمی‌شود و زیادی به بازیکنان فشار می‌آورند که اینقدر مصدوم می‌شوند. البته احتمال دارد مصدومیت‌های ابتدای فصل تنها به خاطر یک اتفاق و بدشانسی باشد.

بدنساز پیشین تیم‌ملی اما با بخش اول صحبت‌های دکتر کیهانی موافق است و بیشتر مصدومیت‌ها را به بدنسازی نادرست ربط می‌دهد. ولی‌ا… صالح‌نیا دراین‌باره می‌گوید:

بخشی از آسیب‌دیدگی بازیکنان به خاطر درگیری‌ها در جریان بازی است که نمی‌توان از آن اجتناب کرد اما بیشتر این مصدومیت‌ها به پروسه‌ای برمی‌گردد که برای آماده‌سازی بازیکنان در نظر گرفته می‌شود.

اما آیا خود پرسپولیسی‌ها تا امروز برای این همه مصدومیت تکراری در تیمشان دنبال دلیل گشته‌اند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها