کد خبر: ۲۴۶۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۰۶ آبان ۱۳۹۰
رویترز به نقل از سه تن از مقامات ارشد امریکایی:
مقامات امریکایی در ادامه ی روند "ایران هراسی"، این بار با پیش کشیدن نام سپاه قدس و شخص سرتیپ قاسم سلیمانی، صدور مجوز انجام حملات ضد امریکایی را –که دروغی بیش نیست- به مقامات بالاتر! نسبت داده، و با معرفی سرتیپ سلیمانی به عنوان دومین شخص دارای قدرت در ایران، در لفافه و با ظرافت سعی در القای این فریب کودکانه نمودند که دستور حملات متجاوزانه علیه امریکایی ها و طرفدارانشان از جایگاه رهبری ایران صادر می شود.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - مقامات امریکایی در ادامه ی روند "ایران هراسی"، این بار با پیش کشیدن نام سپاه قدس و شخص سرتیپ قاسم سلیمانی، صدور مجوز انجام حملات ضد امریکایی را –که دروغی بیش نیست- به مقامات بالاتر! نسبت داده، و با معرفی سرتیپ سلیمانی به عنوان دومین شخص دارای قدرت در ایران بعد از امام خامنه ای (مد ظله)، در لفافه و با ظرافت سعی در القای این فریب کودکانه نمودند که دستور حملات متجاوزانه علیه امریکایی ها و طرفدارانشان از جایگاه رهبری ایران صادر می شود.



پروژه ی "ایران هراسی" سالهاست که به منظور منزوی کردن ایران در دنیا و به طور ویژه در خاورمیانه از سوی غرب دنبال می شود. در این روند ریاکارانه ی غرب به سردمداری امریکا، همیشه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بعض مسئولین نظامی کشور، دارای روحیه ی تجاوزکارانه و تهاجمی معرفی شده تا به خیال خام خود رعب و وحشت از ایران را در سطح منطقه و جهان پراکنده و از نفوذ بیش از پیش ایران در قلوب آزادی خواهان جهان جلوگیری کنند.

واشنگتن- رویترز در مطلبی به نقل از سه تن از مقامات امریکایی به بیان این موضوع  پرداخته است. این خبرگزاری به نقل از مقامات امریکایی اینگونه نوشت: " ایالات متحده معتقد است رفتار سپاه اسرارآمیز قدس ایران به طور فزاینده ای در خارج از مرزها تجاوزکارانه شده و ممکن است بعد از توطئه ی قتل سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، مشغول کار بر روی طرح های دیگر در سرتاسر دنیا نیز باشند.

ادعاهای هفته ی پیش ایالات متحده درخصوص نقشه ی ناکام قتل سفیر عربستان در واشنگتن باعث تشدید تنش ها بین امریکا و ایران شده است. این اظهارات همچنین تمرکز واشنگتن بر شاخه قدس، بازوی عملیاتی نیمه آشکار سپاه قدرتمند پاسداران انقلاب اسلامی را، که تصور می شود از حمله به هدف های امریکایی در خاورمیانه -و نه در امریکا-حمایت می کند، احیا کرده است.

یکی از مقامات سابق ایالات متحده در مصاحبه ای گفت: "[رفتار] آنها...نه فقط در عراق، بلکه در سرتاسر دنیا تهاجمی تر شده است." این مقام مسئول و دیگران به دلیل مجاز نبودن سخن گفتنشان به صورت رسمی، و همچنین به خاطر ماهیت حساس موضوع، بر فاش نشدن هویتشان اصرار دارند.

مقامات ایالات متحده امریکا از مدت ها پیش این اتهام را مطرح کرده اند که شاخه نظامی قدس-معادل عربی اورشلیم- نمایندگانی را برای حمله به نیروهای امریکا در عراق، افغانستان و هرجای دیگر به خدمت گرفته است.

بسیاری از کارشناسان مسائل ایران با شک و بدگمانی به افشای نقشه ی منتسب به ایران در خاک امریکا واکنش نشان داده اند. تهران این اتهامات را جعلی و غیر قابل طرح اعلام کرده است.

برای برخی از کشورهای خارجی که در جریان نقشه قرار داده شده اند سوالاتی مطرح است. درحالیکه پرزیدنت باراک اوباما از مدت ها پیش خواستار تحریم های شدیدتر –و نه انتقام نظامی- علیه ایران بوده است، اما با این وجود، مدعای اطلاعاتی مخدوشی که پرزیدنت جرج دبلیو بوش برای جنگ با عراق دست و پا کرد، نمایندگان آن کشورها را نگران و بیمناک کرده است.

حتی [آن دسته از] مقامات ایالات متحده که اکنون درخصوص صحت نقشه ی مذکور متقاعد شده اند اذعان دارند در ابتدا به دلیل واقعیات خاص این پرونده، ازجمله شخصیت ناشی و بی عرضه فرد ایرانی-امریکایی بازداشت شده، و ارتباط او با یککارتل مکزیکی مواد مخدر، که خبرچین دولت فدرال امریکا از آب درآمد،در پذیرفتن این مسئله مردد بودند.

مقامات امریکایی در گفتگو با رویترز از ارائه ی جزئیات درخصوص شواهدی که نشان می دهد شاخه نظامی قدس نقشه های جدیدی در دست کار دارد خودداری کردند. ولی دو نفر از آنها تاکید کردند که آن شواهد، قوی تر از گمانه زنی یا تحلیل هستند.

یک مقام سابق دیگر امریکا به رویترز گفت: "اینها صرفا نقشه های خیال پردازانه ای که سپاه قدس در سر می پروراند نیستند. در حقیقت، جریان طرح ریزی فعال در اطراف آنها جاری است." هر دوی این مقامات نگرانی از هرگونه حمله ی قریب الوقوع را کم اهمیت جلوه دادند.

یک مقام دیگر نیز گفت بی پروایی در تلاش برای ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان در واشنگتن،حاکی از این است که سپاه قدس "ممکن است در فعالیت های دیگر [نیز] درگیر باشد."

یک منبع از دولت های اروپایی گفت به دنبال افشای توطئه ی منتسب به ایران توسط دولت ایالات متحده، کارآگاهان ضد تروریسم در بریتانیا در حال بررسی این احتمال هستند که آیا نقشه های دیگری در ایران پرورانده می شوند یا خیر.

با این حال این منبع گفت او و همکارانش اطلاع ندارند که آیا در حال حاضر هیچ نقشه ای مشابه آنچه امریکایی ها مدعی کشفکردن و در هم ریختن آن هستند وجود دارد یا نه.

دومین مرد نیرومند ایران

مقامات امریکایی گفتندآنها اعتقاد دارند سپاه قدس ایران در سالهای اخیر با بکارگیری کنترل بیشتر بر سیاست خارجی کشور توان خود را افزایش داده است.

سرتیپ قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس تلاش های این گروه برای گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه را -به طور مثال با حمایت از آن دسته جناح های عراقی که مخالف حضور امریکا در این کشور هستند- رهبری می کند.

یکی از مقامات نظامی ایالات متحده که کارشناس مسائل ایران است در مصاحبه با رویترز اظهار داشت: "نمی توان درخصوص آوازه ی او در سپاه قدس اغراق کرد. او مستقی ما مسئول هر عملی است که این شاخه نظامی مرتکب می شود." گفتنی است این مقام نظامی از افشای نام خود خودداری کرد.

کریم سجادپور، یکی از اعضای "موسسه صلح بین‌المللی کارنگی" در واشنگتن، سلیمانی را اینگونه توصیف می کند: "مسلما بعد از ،آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران، سلیمانی بیشترین قدرت را در کشور در اختیار دارد."

ایالات متحده امریکا، ایران را مقصر افزایش ناگهانی حملات علیه نیروهای امریکایی در عراق در تابستان گذشته می داند. ماه ژوئن گذشته، از سال 2008 تا کنون مرگبارترین ماه برای پرسنل [نظامی] ایالات متحده بوده است. امریکا همچنین ایران را به تأمین سلاح برای آشوب طلبان افغان، در مقیاس بسیار کوچکتر نسبت به عراق، متهم کرده است.

یکی از مقامات سابق امریکا گفت سپاه قدس ایران به فرماندهی سلیمانی در سالهای اخیر در مکان های بیشتری دخالت داشته است. او در ادامه اظهار داشت: "آنها تصور دارند که می توانند از فرصت های موجود، برای بهره برداری خود در مکان های مختلف در خاورمیانه استفاده کنند؛ آنها حتی جای پاهای مطمئنی نیز پیدا کرده اند که ما در یک سو، و آنها در سوی دیگر آنقرار داریم."

آقای ولی نصر، استاد سیاست بین الملل دانشگاه Tuftsگفت توطئه ی مطروحه توسط مقامات امریکا مسیر آن چیزی را دنبال می کند که به نظر می رسد به نوعی "رفتار متجاوزانه تر ایران در همه جا" باشد.

او همچنین از سوریه، عراق، لبنان و افغانستان نیز نام برد.

نصر گفت: "ممکن است اینگونه باشد که این اخبار در متن روندی ارائه می شوند که همراه با ایرانقابل مشاهده است."

مقامات ایالات متحده در گفتگو با رویترز تأکید داشتند سلیمانی با توطئه ی اخیر در امریکا مرتبط است.

همان مقام سابق امریکایی گفت: "فرقی ندارد که او این کار را خودش انجام داده یا به دستور [آیت الله] خامنه ای، هر چه که باشد این یک مشکل [بزرگ] است."

نصر گفت او شک دارد که سپاه قدس کاری به مخاطره آمیز بودن توطئه در امریکا را بدون اجازه از بالا انجام دهد.

برخی از ناظرین ایران، از اینکه می دیدند تهرانانجام یک حمله علیه ایالات متحده را در خاک این کشور انتخاب کرده، که به صورت بالقوه انحرافی خطرناک از پروتکل سابق قلمداد می شود، مبهوت شده بودند. اما مقامات امریکا که [رفتارهای] ایران را دنبال می کنند در گفتگو با رویترز اظهار داشتند این رفتار با فعالیت های سپاه قدس و شخص سلیمانی سازگار است.

همان مقام نظامی مذکور گفت: "اینکه این توطئه در خاک ایالات متحده اجرا شد بسیار حائز اهمیت است. اما ایران با پرده پوشی های ظریف، سال هاست که در پی کشتن نیروهای امریکا و مقامات دولت امریکا می باشد."


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
آیه و اعدوا لهم مستطعتم من قوه به معنی درونی کردن ترس با تهیه امکانات مدرن نظامی به دل دشمن است با توجه به سخنان نماینده آمریکا در کنگره ضرورت دارد در مجلس ایران اسلامی طرح فوری به درک فرستادن نماینده آمر ترور آمریکارا اجرا کرده تا به این وسیله بنمایانند به دشمنان ایران که برای برداشتن مهره حقیری مثل نماینده عربستان نیازی به عملیات مخفی نیست و اصولا عربستان در محاسبات امنیتی ما جائی ندارد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها