کد خبر: ۲۴۵۹۶۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۳     ۰۳ شهريور ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،اوضاع و احوال پرسپولیس برخلاف سایر رقبا روز به روز بدتر می‌شود. سرخپوشان که به لحاظ آماری در 4 هفته نخست مأیوس‌کننده ظاهر شده‌اند در هفته پنجم باید به مصاف پدیده بروند. تیمی جوان و دونده که می‌تواند دردسری بزرگ برای تیم بی‌برنامه و کند دایی باشد. اما با تمام این نابسامانی‌ها دغدغه اصلی شهریار برمی‌گردد به خریدهای ناموفقی که در فصل جاری انجام داده است. خریدهایی اکثرا گران‌قیمت و نجومی که هر کدام به دلایل مختلفی از همراهی تیم خود دور مانده‌اند.

رشته‌هایی که پنبه شد

پارگی رباط صلیبی رضا نوروزی بزرگ‌ترین شوکی بود که می‌توانست پرسپولیس را درگیر خودش کند. چالش اساسی برای شهریار که حساب ویژه‌ای روی درخشش این مهاجم گران‌قیمت خود باز کرده بود. هرچند نوروزی در 4 هفته گذشته نتوانسته بود انتظارات شهریار را برآورده کند اما حضور او وزنه‌ای قابل اعتنا برای دایی در فاز حمله بود. دایی که تام توپ‌های آخر تیمش را روی حرکات نوروزی و قابلیت‌های فنی او تنظیم کرده بود حالا شاخص‌ترین مهره هجومی خود را تا مدت‌ها در اختیار نخواهد داشت تا عباس‌زاده و طارمی تنها داشته‌های شهریار در خط حمله باشند. مهره‌هایی جوان که قطعا در شرایط حساس توانایی نجات دادن پرسپولیس را نخواهند داشت.

گاف شماره یک

وقتی نیلسون به اصرار دایی قراردادش را با پرسپولیس آن هم در حضور سوشا مکانی تمدید کرد مشخص بود که دایی شخصا حاشیه‌ای بزرگ را برای خود و تیمش رقم زده است. شهریار که به نظر مویی لای درز تصمیماتش نمی‌بیند هرگز این اشتباه خود را نپذیرفت و با بازی دادن به سوشا در بازی اول لیگ بر داغی این تنور دامن زد اما از بخت و اقبال بد مکانی او روی تنها گل دیدار با نفت تأثیرگذار بود تا شهریار به راحتی روی نام این گلر سابقا ملی‌پوش خط قرمز بکشد و در هر سه دیدار گذشته نیز این خرید گران‌قیمت تنها نظاره‌گر عملکرد نیلسون در چهارچوب دروازه پرسپولیس باشد.

بداقبالی سریالی

مهدی دغاغله که فصل گذشته توانسته بود به پدیده ملوان بدل شود دیگر خرید به ظاهر مناسب دایی برای لیگ چهاردهم بود. مهاجمی پا به توپ که البته تا پایان هفته چهارم کسی پا به توپ شدنش را با پیراهن پرسپولیس ندیده است. دایی که با خط زدن سیدصالحی و حاتمی قصد تقویت خط حمله خود را داشت رو به ستاره‌های جوان لیگ نظیر دغاغله آورد اما این مهاجم نیز در تمرینات پیش فصل آسیب دید تا هرگز فرصت حضور در ترکیب پرسپولیس را به دست نیاورد. در روزهایی که پرسپولیس نیاز مبرمی به حضور چنین مهاجمی دارد، دغاغله دوران نقاهت خود را پشت‌سر می‌گذارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد شاید از دو دیدار آینده برای پرسپولیس به میدان برود.

برگشتی ناکام

دعوت دوباره از هادی نوروزی و عملکردی که از تک بازی او دیدیم نشان می‌دهد که دایی و نوروزی همانند فصول گذشته شانسی برای همکاری با یکدیگر نخواهند داشت. هر چند مصدومیت نوروزی به نوعی توفیقی اجباری برای او به شمار می‌رود اما باتوجه به خصوصیات فنی که او با عالیشاه دارد بعید است که شهریار در مسیر انتخاب این دو چشم از عالیشاه بپوشد.

در واقع بازگرداندن هادی نوروزی را می‌توان یکی از تصمیمات نه چندان کارآمد دایی بر شمرد که بعید است در آینده بتواند گره‌ای از کار سرخپوشان باز کند. در کل می‌توان علی دایی را یکی از ناکامان بزرگ در بازار نقل و انتقالات نامید که خریدهایش قبل از آنکه مورد مصرف قرار بگیرند و برداشت بهینه‌ای از آنها شود منتفی می‌شوند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها