کد خبر: ۲۴۵۹۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
پرونده رقابت‌هاي هفته پنجم امروز با برگزاري دو ديدار باقيمانده بسته مي‌شود؛ ديدارهايي كه هر دو در...

پرونده رقابت‌هاي هفته پنجم امروز با برگزاري دو ديدار باقيمانده بسته مي‌شود؛ ديدارهايي كه هر دو در تهران برگزار مي‌شود؛ يكي در آزادي و جايي كه پرسپوليس بحران زده از پديده پذيرايي مي‌كند و ديگري در اكباتان، ورزشگاه اختصاصي راه آهن كه اين هفته ميزبان ملوان بندر انزلي است.
 
  پرسپوليس – پديده، ساعت 19:10
 
شايد دايي هرگز تصورش را هم نمي‌كرد وقتي در هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ برتر تيمش را براي مصاف با پديده تازه‌وارد راهي مستطيل سبز مي‌كند، نه از لحاظ امتيازي با اين تيم قابل مقايسه باشد و نه از نظر جايگاه جدولي.  شايد كادر فني پرسپوليس بر اين باور باشند كه تيم‌شان هنوز ابتداي راه است و پديده روزهاي سخت را هم شاهد خواهد بود اما امروز كه اين تيم به مهماني پرسپوليس مي‌رود دو برابر اين تيم امتياز كسب كرده است. مشهدي‌هاي تازه وارد كه هفته گذشته موفق به شكست تراكتورسازان تبريزي شدند، حالا بر سكوي چهارم جدول تكيه كرده‌اند. در حالي كه حريف اسم و رسم‌دار اين تيم، به‌رغم داشتن هواداران ميليوني، سكوي يازدهم جدول را در اختيار دارد و تنها چهار امتياز از چهار نبرد در ليگ برتر.
 
پيروزي برابر ذوب آهن آرامش نسبي را به پرسپوليس بازگردانده بود و اين مي‌توانست فرصتي باشد براي دايي كه تيمش را در راه موفقيت پيش ببرد، اما بازي با ملوان بار ديگر ثابت كرد كه پرسپوليس براي قرار گرفتن در اين راه، مسير درازي را در پيش دارد. پرسپوليس به ملوان، تيمي كه نه بردي از سه بازي قبلي خود كسب كرده بود و نه گلي وارد دروازه حريفان كرده بود نشان داد مشكلات زيادي دارد براي روي پا ايستادن. اين تيم خيلي قبل‌تر از بازي با ملوان، نتيجه را در فصل نقل‌و‌انتقالات باخته بود؛ جايي كه نه تنها نتوانست نفرات كليدي و مهره‌هاي اصلي خود را حفظ كند، كه حتي موفق به جذب نفرات مورد نياز هم نشد. به طوري كه حالا از همين ضعف در فصل نقل و انتقالات است كه ضربه مي‌خورد. از نداشتن هافبكي كه ميانه ميدان را برايش جمع كرده و خط دفاع و حمله را ارتباطي منسجم دهد.
 
باخت برابر ملوان نشان داد با يك برد بهار نمي‌شود و تيم دايي براي آنكه خودي در ليگ نشان دهد كار زيادي دارد؛ باختي كه فشارها عليه دايي را بيشتر و بيشتر كرد؛ آن هم در روزهايي كه مخالفان او در هيئت مديره سكوت كرده‌اند. اما انتقادها از دايي حالا از سوي هواداران و ديگر اقشار فوتبال‌دوست جامعه و حتي مطبوعات است. از سرمربي تيمي كه اين فصل بايد در سه جبهه بجنگد اما همين ابتداي راه پشت خاكريز اول محاصره شده و هيچ تاكتيكي هم براي خروج از اين بحران ندارد.
 
دايي بايد پديده را شكست دهد تا بار ديگر تيمش اندكي آرامش بگيرد. مثل برد برابر ذوب آهن كه همانند فرصتي دوباره بود براي دايي كه البته استفاده‌اي از آن نشد. اما گذشتن از سد اين تيم تازه وارد چندان هم آسان نيست. شاگردان مرزبان هنوز طعم شكست را در رقابت‌هاي ليگ برتر نچشيده‌اند و از اين حيث تنها صبا با مشهدي‌ها هم طراز است؛ تيمي كه علاوه بر تفكرات مرزبان، از تجربيان و دانش هسلر هم استفاده مي‌كند و نمي‌تواند حريف ساده‌اي براي پرسپوليسي باشد كه طي هفته‌هاي اخر نشان داده هيچ برنامه تيمي ندارد. تفكرات آلماني كه دايي از زمان بازيگري خود با آن آشناست. اما اينكه آيا مي‌تواند امروز در قالب يك مربي با استفاده از تجربيات گذشته خود برابر آن ايستادگي كند يا نه، سؤالي است كه جواب آن را بعد از اين رويارويي مي‌توان گرفت.
 
 
پرسپوليس البته فصل گذشته پديده را با پنج گل مغلوب كرده بود؛ زماني كه ميثاقيان سكان هدايت اين تيم را در دست داشت. اما حالا كادر فني پديده تغيير كرده و اين تيم ديگر آن تيم ليگ يكي سابق نيست. اين را نه فقط از بازي‌هاي ليگ طي چهار هفته اخير كه از بازي دوستانه پيش از فصل دو تيم نيز مي‌توان دريافت؛ ديدار دوستانه‌اي كه با تساوي 2- 2 به پايان رسيد و نشان داد پديده مي‌تواند امسال پديده ليگ باشد. تيم تازه واردي كه حالا شايد شرايط پرسپوليس و دايي را در ليگ بدتر هم كند، چراكه با توجه به شرايط موجود، باخت يا مساوي برابر اين تيم مي‌تواند طغيان دوباره هيئت مديره را عليه دايي به دنبال داشته باشد. خصوصاً كه هوداران نيز از روند نتيجه‌گيري و شرايط سرخپوشان در جدول اصلاً راضي نيستند و اين را از روي سكوها نيز به گوش دايي رسانده‌اند.
 
 
  راه آهن- ملوان، ساعت 18
 
در ديگر بازي امروز شاگردان استيلي از ملوان پذيرايي مي‌كنند؛ تيمي كه اولين پيروزي اين فصل خود را هفته گذشته برابر پرسپوليس دشت كرد تا حالا با يك امتياز بيشتر از ميزبان، سكوي هشتم جدول را در اختيار داشته باشد. روند نتيجه‌گيري ملوان امسال آنگونه نبود كه بتواند هواداران اين تيم را راضي نگه دارد. اما پيروزي برابر پرسپوليس مي‌تواند نقطه عطف انزلي‌چي‌ها باشد، خصوصاً كه حالا آنها با روحيه‌اي بالا خود را براي مصاف با راه‌آهن آماده كرده‌اند. اما بدون شك استيلي حاضر نمي‌شد سه امتياز اين بازي خانگي را مفت و مسلم تقديم شاگردان ايراندوست كند. خصوصاً كه او اين فصل از همان ابتدا باخت‌هاي زيادي را تجربه كرده است، چه وقتي كه نتوانست برخلاف برنامه‌هايش روي نيمكت پرسپوليس بنشيند و چه وقتي كه رشته‌هايش براي مديرعاملي و خريد راه آهن پنبه شد.
منبع : روزنامه جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها