یکی از کارکنان مخابرات مدعی شد که این سرویس از قبل هم بوده و بهنفع مشترکین است زیرا کسانی که میخواهند شمارهشان را دیگران به راحتی پیدا کنند به سرعت از طریق ۱۱۸ آن را خواهند یافت.
وی به این سؤال که پس فلسفه ۱۱۸ چیست و اصولا شرکت مخابرات در قبال مشترکین خود چه وظایفی دارد پاسخی نداد.
وی که از ذکر نام خود اجتناب کرد، در پاسخ به این سؤال که از قدیمالایام
مخابرات هر شمارهای را که به مشترکین واگذار میکرد بدون آن که آن مشترک
بخواهد در سیستم ۱۱۸ ثبت میشد و حتی زمانی خود مخابرات برای راحتی مشترکین
کتاب یا کتابچههایی شامل نام مشترکین و شمارههای آنان را منتشر میکرد و
حالا چگونه و با چه توجیهی این مبلغ را به فیشها اضافه کرده است؟ گفت
بالاخره مشترکین از این سرویس سود زیادی میبرند؟!
وی این را هم گفت که مالکان خطوط به درخواست خودشان در سیستم ۱۱۸ ثبت شدهاند.
بههرحال به نظر میرسد برخی از وزارتخانهها قصد دارند هزینههای جاری خود را از جیب مردم تامین کنند.