کد خبر: ۲۴۵۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۰۵ آبان ۱۳۹۰
دانشجویان دانشگاه تهران با صدور سومین بیانیه خود خطاب به قوه قضائیه باردیگر بر لزوم برگزاری هرچه سریع‌تر دادگاه فائزه هاشمی تأکید کردند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور سومین بیانیه‌ خود در مطالبه برگزاری هر چه سریع‌تر دادگاه فائزه هاشمی تأخیر در برگزاری این دادگاه را موجب دلسردی مردم نسبت به برقراری عدالت عنوان کردند.

دانشجویان در نامه خود با برشماری برخی اتهامات و سؤالات در خصوص عملکرد فائزه هاشمی اعلام داشتند که اقدام قاطعانه قوه قضائیه در برگزاری هر چه سریع‌تر دادگاه‌ فرزندان آقای هاشمی نظام اسلامی را در برابر فتنه‌های احتمالی آینده بیمه خواهد کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بنام خدا
به مسئولان خیر خواه در قوای سه گانه بیاموزید که تسامح در مبارزه با فساد به نوعی هم دستی با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومى به دستگاه‌هاى دولتى و قضائى در گرو آن است که این دستگاه‌ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان دهند. «امام خامنه‌ای»

با گذشت بیش از دوسال از فتنه ی88 که اصل نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار گرفته بود  شاهد آن هستیم  که قوه قضاییه علاوه برمحاکمه به جا و مناسب عده زیادی از عاملان و همراهان فتنه در خصوص محاکمه مهدی هاشمی هیچ‌گونه اقدامی انجام نمی‌دهد و درمورد فائزه هاشمی هم که پس از مدت 2 سال قرار بود اولین جلسه دادگاهش برگزارشود ناگهان به دلایل نامعلوم دادگاه را به زمانی دیگر موکول می‌کند و باعث ایجاد شبهات زیادی در میان مردم و بخصوص دلسوزان نظام می‌شود.
  
 نمونه‌ای از فعالیت‌های ضد نظام فائزه هاشمی در جریان فتنه عبارت است از:

* مصاحبه‌ای توهین آمیزعلیه نظام با سایت ضد انقلاب روز آنلاین
* سخنان توهین آمیز فائزه هاشمی در همایش دوم خرداد 88
* سخنان تحریک آمیز فائزه هاشمی مقابل صدا و سیما 26 خرداد
* اغتشاش 30 خرداد با لیدری فائزه و خانواده!
* حضور فائزه هاشمی و تجمع 16 آذر دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات
* غائله روز عاشورا و باز هم حضور فائزه و حضور در اغتشاش اسفند 89  
اتهامات طرح شده در این قسمت، تنها مواردی است که تا کنون "رسانه‌ای" شده است و مشخص نیست که فائزه هاشمی به جز این اقدامات، فعالیت‌های دیگری نیز داشته است یا خیر؟
 
با بررسی این اقدامات مکرر مشخص می‌شود که عدم محاکمه فائزه هاشمی توسط قوه قضاییه  باعث این شده است که وی طی ۲ سال بعد از فتنه هم به اقدامات خود ادامه دهد و باعث ناراحتی و بی اعتمادی مردم به برقراری عدالت در جامعه و خدای ناکرده شک مردم نسبت به تبعیض برای مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.
 
حال سؤال ما دانشجویان به عنوان قشری عدالت‌طلب ازمسئولین قوه قضائیه این است که علت این مسامحه چیست؟ آیا برای اجرای عدالت خط قرمزی وجود دارد آیا اگر این اتهامات را یک  فرد عادی هم انجام داده بود باز هم تا این حد با او تسامح صورت می‌گرفت؟ آیا به غیر از قوه قضاییه ارگان دیگری مسئول رسیدگی به این پرونده است؟ آیا اعمال فشارهای پنهان مانع رسیدگی به این پرونده می‌شود؟

قوه قضاییه حتماً می‌داند که یکی از فلسفه‌های وجودی جمهوری اسلامی برقراری عدالت اسلامی است و تاخیر در اجرای عدالت علاوه برخشم خداوند باعث خشم مردم می‌شود و عاقبت قانع نکردن مردم ناخوشایند است.
 
قوه قضائیه حتماً به این قائل است که حداقل دل‌جویی از خانواده‌هایی که فرزندان عزیز خود را درجریان مقابله با اصحاب فتنه از دست داده‌اند با محاکمه عاملان فتنه فراهم می‌شود و در صورت عدم محاکمه عاملان فتنه و یا محاکمه نمایشی آن‌ها احتمالاً در سال‌های آینده نیز شاهد فعالیت‌های براندازانه علیه نظام توسط همین آقازاده‌ها و دیکتاتورها خواهیم بود؛ همانطور که فتنه 88 توسط عاملان فتنه 78 انجام شد و هزینه‌های سنگینی برای نظام و مردم داشت،  مردمی که با حضور خود در انتخابات مختلف وظیفه خود را در قبال نظام به حد اعلی انجام می‌دهند و طبیعتاً در مقابل، مسئولان هم باید وظایف خود را انجام دهند.

اکنون با توجه به اینکه انتخابات مجلس در پیش است برگزاری دادگاه فرزندان آقای هاشمی علاوه بر نشان دادن قدرت و استقلال قوه قضاییه از حواشی در اطراف آن می‌تواند درس عبرتی برای سایر معاندان نظام جمهوری اسلامی نیز باشد و باعث اطمینان هرچه بیشتر مردم و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی شود.

در پایان ما دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به مسئولان قوه قضاییه توصیه می‌کنیم که برای مبارزه با فساد و برقراری عدالت الگوی خود را مولا علی(ع) قرار دهند و با برقراری هرچه سریع‌تر دادگاه محاکمه مهدی و فائزه هاشمی قدرت "غلبه جمهوری عدالت بر دیکتاتوری فساد" را در جمهوری اسلامی به نمایش بگذارند.
والعاقبه للمتقین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها