کد خبر: ۲۴۵۲۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
مقام های دولت جدید هند در نظر دارند در طول سومین نشست انجمن هند و آفریقا در دهلی نو در ماه آینده میلادی همه رهبران این قاره را دعوت کنند.
به گزارش پایگاه 598، برای نخستین بار هند درحال آماده سازی شرایط برای میزبانی از 54 رهبر کشورهای اتحادیه آفریقا است.

منابع هندی روز شنبه خبر دادند که مقام های دولت جدید هند در نظر دارند در طول سومین نشست انجمن هند و آفریقا در دهلی نو در ماه آینده میلادی همه رهبران این قاره را دعوت کنند.

در نشست قبلی انجمن هند و آفریقا در سال 2011 که در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار شد 15 رهبر آفریقایی شرکت کردند.

هند قصد دارد در نشست دهلی که قرار است در ماه آینده برگزار شود، از تمامی پنجاه و چهار رهبر کشورهای عضو اتحادیه آفریقا دعوت به عمل آورد.

مقام های دولتی هند براین باورند که تصمیم دولت مبنی بر دعوت از تمامی رهبران کشورهای اتحادیه آفریقا نشان دهنده جدیت نارندا مودی نخست وزیر جدید هند برای تقویت روابط با کشورهای این قاره است.

هند در راستای گسترش روابط تجاری با کشورهای آفریقایی اقدام به گشایش خطوط اعتباری به ارزش چهار ممیز دو میلیارد دلار از سال 2009 تا سال جاری کرده است.

همکاری های توسعه ای هند با کشورهای آفریقایی شامل برنامه های زیر ساختی مانند کشاورزی، انرژی پاک، توسعه پایدار، فن آوری اطلاعات، بورس های تحصیلی دراز مدت جهت مطالعات عالی و پژوهش و ارتقاء روابط مردمی می باشد.

نشست دهلی نو در راستای راهبرد دولت جدید هند با عنوان ˈدسترسی به قاره آفریقاˈ برگزار خواهد شد.

در سال های اخیر هند سعی داشته در رقابت با چین نفوذ خود را در کشورهای آفریقایی افزایش دهد اما پکن توانسته در این رقابت از دهلی نو پیشی بگیرد و بخش های عظیمی از سرمایه گذاری در کشورهای قاره سیاه به خصوص در عرصه معادن و انرژی را به خود اختصاص دهد.

سفر بهمن ماه سال گذشته ˈسلمان خورشید ˈ وزیر خارجه وقت هند به کشورهای شمال آفریقا از نظر کارشناسان به عنوان رویکرد جدی دهلی نو به منابع انرژی این منطقه ارزیابی شد.

پیش از این نیز برخی مقام های هندی در اظهارات خود اعلام کرده بودند که کشورشان برای تامین امنیت انرژی به کشورهای نفت خیز آفریقا توجه دارد.

براساس آمار و ارقامی که به تازگی منتشر شده هند جای ژاپن را به عنوان سومین وارد کننده نفت خام در جهان گرفته است.

براساس این آمار هند در سال 2013 میلادی روزانه سه میلیون و 860 هزار بشکه نفت وارد کرده که حدود شش درصد از واردات نفت ژاپن بیشتر بوده است.

کشور هند با رشد اقتصادی بالا و دارابودن حدود 15درصد جمعیت جهان یک مصرف کننده مهم انرژی در دنیا به شمار می رود و در سال های گذشته پس از آمریکا، چین و ژاپن چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت جهان بود، اما اکنون با پشت سر گذاشتن ژاپن مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

با وجود بحران مالی جهانی، تقاضای انرژی هند همچنان روبه افزایش است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها