کد خبر: ۲۴۳۹۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در استقلال و پرسپولیس گفت: «شاید از نظر دادگان این درست بوده که دایی را با قدرت دیکتاتوری به خانه اش می فرستادیم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، امیر رضا خادم در برنامه 4، 4، 2 رادیو جوان درباره اینکه، دادگان گفته بود رحیمی و افشارزاده انتخاب هیات مدیره نبوده اند و انتخاب وزارت ورزش بوده اند عنوان کرد: «دادگان از بزرگان ورزش ماست و من در دانشگاه در خدمت او بودم. در دوران مجلس هم دادگان رییس فدراسیون بود و سعی می کردیم تا جایی که می توانیم حمایت خود را انجام بدهیم. دادگان فرد با تجربه و بزرگی است و قطعا بهتر از من نسبت به فوتبال آشنایی دارد.»

 

وی درباره اینکه دادگان گفته بود از او خواسته که مسولیت استقلال و پرسپولیس را نپذیرد گفت: «علت قبول این مسئولیت این بوده که دکتر سجادی، معاون ورزشی وزارت ورزش گفته بود که چون موارد حقوقی در دو باشگاه وجود داشته پیشنهاد داد این مسئولیت به بخش من واگذار شود.»

 

خادم تصریح کرد: «در آن زمان استقلال و پرسپولیس بالغ بر چند 10 میلیارد بدهی داشتند و این مساله به یک دوره مدیریت نبود و شاید بخشی از آنها به زمان مدیریت دادگان در فدراسیون برمی گشت. شرایط بحرانی و غیرقابل کنترلی در استقلال و پرسپولیس وجود داشت و امکان حمایت دولت هم به خاطر قانونی و محدودیت های مالی میسر نبود.»

 

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: «این دو باشگاه مجموعا 150 میلیارد بدهی داشتند که کل بودجه وزارت ورزش در یک سال بود. این مساله متاثر از مدیریت های مختلف بود. اعتصاباتی هم در دو باشگاه رخ داده بود که باید مدیریت می شد. در عین حال این دو باشگاه باید منتقل هم می شدند.»

 

وی ادامه داد: «همه دوستانی که تجربه ای در فوتبال داشتند این توصیه را می کردند که ممکن است با حضورم در فوتبال به آبروی من لطمه بخورد. با این وجود تصور می کنم دوران مدیریتی که برای هیچ کسی نمانده و برای ما هم نمی ماند، حتی اگر یک آزمون و خطایی باشد تا آینده خوبی رقم بخورد بهتر است که من به فکر آبرویم باشم.»

 

خادم افزود: «اولین مطلبی که برای حرکت این دو باشگاه مطرح شد مباحث مالی بود. اگر این مشکل حل نمی شد، امکان حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر وجود نداشت. با این همه بدهی و نابسامانی اصلا ممکن نبود این دو باشگاه به لیگ برتر بروند. به همین دلیل بر اساس تجارب و مشورت با افراد مختلف، به فکر اسپانسر افتادیم و به همین دلیل به دنبال اسپانسرهای متفاوت برای استقلال و پرسپولیس بودیم. برخی از افرادی که با آنها برای بحث اسپانسر صحبت می کردیم به دنبال این بودند که اگر قرار است حمایت مالی کنند باید هیات مدیره و مدیرعامل را هم برگزینند. این هم طبیعی است چون سال بعد که واگذاری صورت بگیرد، اسپانسرها فردی را که می خواهند می آورند و این آزمایشی برای آن زمان است.»

 

وی درباره انتخاب مدیرعامل پیش از انتخاب اعضای هیات مدیره گفت: «شفاف می گویم. ما هیات مدیره دو باشگاه را بر اساس رایزنی ها انتخاب کردیم. در جلسه هیات مدیره پرسپولیس، برخی اعضا روی نفرات دیگر نظر داشتند اما هیات مدیره قبول کردند که رحیمی را انتخاب کنند. مدیرعامل پیشنهاد وزارت ورزش بود و انتخاب از سوی مدیرعامل بود. هیات مدیره هم در این دوره برخلاف خیلی دوره های قبلی پویا بوده است.»

 

خادم درباره انتقادات دادگان مبنی بر اینکه ورزشگاه های تیم های حاضر در لیگ برتر خالی هستند خطاب به وی بیان کرد: «آن زمانی که شما مسئولیت داشتید و در زمان حضور شما رقابت های مالی وجود داشته است، انتظار شما این است در این 5 ماه من کل استادیوم ها را پر کنم و رقم قراردادها را کاهش دهم؟ دوره خود شما نیکبخت واحدی 200 میلیون گرفت. آن قرارداد بالاتر بود یا یک میلیارد و دویست میلیونی که الان مثلا یک بازیکن می گیرد. مگر می شود استقلال و پرسپولیس را با 100 میلیون و 200 میلیون بست؟»

 

وی اظهار داشت: «من به همراه وزیر ورزش و جوانان خدمت وزیر صنایع رفتیم. از او خواهش کردیم قرارداد تیم های صنعتی را کنترل کنند. دکتر نعمت زاده گفت این ها به نظر دولتی هستند اما در باطن خصوصی هستند و مجمع خودشان را دارند. با این وجود نامه ای را دادند و پیگیری کردند.»

 

خادم درباره اینکه دادگان گفته است که سپاهان باشگاه دولتی است نه خصوصی عنوان کرد: «هفت تیم صنعتی از بودجه ملی ارتزاق می کنند اما بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی این ها خصوصی هستند. من که دروغ ندارم بگویم.»

 

وی درباره اینکه چرا رقم قرارداد دایی افزایش پیدا کرد گفت: «قرارداد دایی سه ساله است. او اگر رقم قراردادش افزایش پیدا نمی کرد می توانست به فیفا شکایت کند. یکی از وظایف مدیرعامل این بوده که دایی را صدا بزند و قراردادش را کم کند. دایی یک زمانی با رویانیان نشسته و صحبت کرده و این قرارداد را بسته است. برخی قراردادها مشخص است و تمدیدش هم روشن است. من اشکالی به دایی نمی بینم. شاید از نظر دادگان این درست بوده که دایی را با قدرت دیکتاتوری به خانه اش می فرستادیم. مستندات سازمان لیگ این است که امسال 150 میلیارد رقم قراردادها بوده است. با زیر میزها 180 میلیارد. آیا این ها کاهش نیست؟»

 

خادم افزود: «رقم 150 میلیارد و 900 میلیون تومان را آقای تاج اعلام می کنند. ببینید سال گذشته و امسال چه وضعیتی داشته است.»

 

وی تاکید کرد: «آقای دادگان منتقد نیست، مدیر است و بیاید راهکار بگوید و بگوید برای دو باشگاهی که 150 میلیارد تومان بدهی داشته‌اند و پولی هم نداشته‌اند چه کار باید می‌کردیم؟ اصلاً شما بیاید و این موضوع را در رسانه‌ها مطرح کنید و بگوید که وزارت ورزش پنج ماه پیش چه کاری بهتری بود که می‌توانست انجام دهد؟»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها