کد خبر: ۲۴۳۶۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فیفادی،هفته سوم مسابقات لیگ برتر نیز برگزار شد تا آبی‌پوشان با باختی تلخ و خارج از خانه مواجه شوند. دیداری که از آن به عنوان فینال زود رس مسابقات نام برده می‌شد. اما استقلال 94-93 تیمی جوان شده است که قصد دارد ناکامی فصل قبل خود را جبران کند. اکنون سئوال این است: آیا استقلال فصل جدید با این تفکرات مربیانش می‌تواند به سر منزل مقصود برسد و با کسب نتایجی قابل قبول خواسته‌های هواداران را برآورده سازد یا خیر؟! باخت سه بر یک استقلال مقابل تیم جوان سپاهان تحلیل‌های خاص خود را دارد ضمن این که می‌دانیم تیم‌های قلعه‌نوعی در کوران مسابقات پخته و آبدیده می‌شوند و… اظهارنظر کارشناسان اهل فن از نظرتان می‌گذرد.

باید خط دفاعی ترمیم شود
مجید نامجو مطلق، ملی‌پوش سابق استقلال

فقط سه هفته از مسابقات لیگ سپری شده و به نظر من استقلال که 6 امتیاز از سه بازی دارد می‌تواند همچنان جزو مدعیان باشد اما باید قبول کنیم دگرگونی و جوان کردن تیم کار آسانی نیست. استقلال به یک دگرگونی نیاز داشت که قلعه‌نوعی معدل سنی تیم را جوان کرد اما اکنون با توجه به مصدومیت صادقی و عمران‌زاده خط دفاع آبی‌پوشان به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شده است و آبی‌ها برای رسیدن به موفقیت حتما باید مشکل دفاعی خود را حل کنند. اگر خط دفاعی این تیم ترمیم شود استقلال با توجه به مهره‌های خوب و جوانی که دارد می‌تواند امتیازهای خوبی را در ادامه مسابقات از حریفان بگیرد. اصولا تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند باید خط دفاعی قدرتمندی داشته باشند. که اگر چنین نباشند مشکلات این خط زحمات مهاجمان تیم را نیز به هدر می‌دهد که این نکته مهم را قلعه‌نوعی بهتر از هر کس دیگری می‌داند. نکته مهمی که باید بدان اشاره کنم این که، خط دفاعی استقلال با بازگشت عمران‌زاده و صادقی هم نیاز به تقویت و ترمیم دارد.

بایرن مونیخ هم باخت
سیروس دین‌محمدی، بازیکن سابق استقلال

شک نکنید استقلال از این وضعیت رها می‌شود و بازیکنان جوان این تیم به مرور زمان باتجربه می‌شوند و در هفته‌های آتی از آنها بیشتر می‌شنویم. به نظر من رمضانی یکی از بازیکنانی است که قطعا آینده مال او و دیگر بازیکنان استقلال است. با این که برخی می‌گویند قلعه‌نوعی بیش از حد استقلال را جوان کرده است اما من با این موضوع مخالفم و معتقدم معدل سنی تیم خوب است به شرطی که مشکل دو بازیکن باتجربه خط دفاعی حل شود. فوتبال برد و باخت دارد و همانطور که دیدید تیم بایرن مونیخ در دیدار سوپر کاپ آلمان مقابل دورتموند بازنده شد و اتفاق خاصی هم نیفتاد!

در تیم فعلی استقلال خرسندنیا مجبور است در پست غیر تخصصی‌اش بازی کند و فعلا که قلعه‌نوعی باید منتظر بازگشت دو مدافع باتجربه خود باشد.

قلب دفاع، پاشنه آشیل است
صادق ورمزیار: پیشکسوت استقلال

قبل از آغاز بازی نیز پیش‌بینی می‌شد که استقلال مقابل سپاهان به مشکل بخورد. استقلال در همان دقایق ابتدایی تا مرز گل خوردن جلو رفت و خوش‌شانس بود که توپ به تیرک دروازه‌اش خورد. همین صحنه نشان داد که سپاهان راه گل زدن به استقلال را بلد است. سپاهان، پاشنه آشیل استقلال را پیدا کرده بود و توپ را پشت مدافعان آبی‌پوش می‌فرستاد. مگویان که از سرعت لازم برخوردار نبود و خرسندنیا نیز توان پوشش آن منطقه را نداشت. در واقع فضای مثلثی شکلی که بین فروزان و دو مدافع وسط تیم به وجود آمده، محل اصلی حملات سپاهان بود. حتی وقتی شاگردان کرانچار از جناحین حمله می‌کردند باز هم توپ را به این فضا منتقل می‌کردند.

اگر صحنه پنالتی را در نظر نگیریم هم باز سپاهان موقعیت‌های زیادی داشت و به غیر از 3 گلی که زد چندین فرصت مسلم گلزنی را از دست داد.

نمی‌توان به بیگ‌زاده و فخرالدینی هم ایراد گرفت. وقتی قلب دفاع مشکل دارد، مدافعان کناری هم نمی‌توانند خودشان را با آنها هماهنگ کنند.

آندرانیک تیموریان نیز که وظیفه پوشش فضای مقابل مدافعان را بر عهده دارد در این 3 بازی، خوب نبوده و به نظر می‌رسد خستگی جام‌جهانی هنوز از تن او خارج نشده است.

امیر قلعه‌نوعی، خریدهای خوبی انجام داده اما نقطه ضعف‌های استقلال پوشیده نشده است. این پاشنه آشیل بعد از رفتن پژمان منتظری به وجود آمد و هنوز هم حل نشده است.

تمام تیم‌ها هم به این مشکل استقلال پی برده‌اند و قطعا در بازی مقابل این تیم، روی آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها