کد خبر: ۲۴۳۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۰۳ آبان ۱۳۹۰
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که فراخوانی سفیر این کشور از دمشق با واکنش قاطع سوریه روبرو شد، ادعا کرد که آمریکا سفیر خود را فرا نخواندهژ بلکه وی را برای مشاوره و رایزنی به واشنگتن دعوت کرده است.

به گزارش 598به نقل از فارس، ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بر خلاف اشتباهاتی که در برخی از رسانه‌های خبری آمده است، واشنگتن رابرت فورد سفیر خود را از سوریه فرا نخوانده است، بلکه از وی خواسته برای مشورت به واشنگتن سفر کند.

وی ادامه داد:‌ ما قبل از هر چیزی فرصتی می‌خواهیم که با رابرت فورد مشاوره کرده و با او در مورد نحوه دیدگاه‌های وی در زمینه اوضاع دمشق گفتگو کنیم،‌اوضاع در دمشق بسیار بحرانی است و ما می‌خواهیم اندکی به او استراحت دهیم، من بار دیگر تاکید می‌کنم که او را برای رایزنی بیشتر به واشنگتن فرا خوانده‌ایم  و او را خارج نکرده‌ایم.

نولاند در ادامه سخنان خود به بیانیه‌ای اشاره کرد که سابقا از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده در آن نسبت به تحریکات دولتی علیه فورد ابراز نگرانی کرده و نسبت به اوضاع امنیتی این دیپلماتیک آمریکایی نیز نگرانی خود را ابراز کرده بود.

وی بدون اشاره به تحرکات غیرقانونی فورد در سوریه از دولت این کشور خواست تا به آنچه که هجمه تبلیغاتی برای تخریب فورد خوانده بود، پایان دهد و امنیت وی را در بازگشت به واشنگتن تامین کند.

نولاند در زمینه اقدام متقابل سوریه در بازگرداندن عماد مصطفی سفیر این کشور در واشنگتن ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفت که چیزی به ما در این زمینه اطلاع داده نشده است.

شبکه رسمی سوریه دیروز در خبری فوری و در واکنش به اقدام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که عماد مصطفی به زودی برای مشاوره با مقامات سوری از آمریکا خارج خواهد شد و به سوریه باز خواهد گشت. این اعلام چند ساعت بعد از اعلام رسمی بازگرداندن رابرت فورد از سوریه صورت گرفته است.

رابرت فورد ضمن سوء‌استفاده از مصونیت دیپلماتیک خود با تردد در مناطق بحرانی اقدام غیر عرف دموکراتیک را در سوریه انجام می‌دهد و در امور داخلی این کشور دخالت می‌کند، وی تظاهرات کنندگان را تحریک به ادامه فعالیت‌های خود می‌کند.

اقدامات مداخله جویانه فورد در سوریه باعث افزایش خشم عمومی مردم علیه وی شده است، بگونه‌ای که اخیرا شهروندان سوری با پرتاب تخم مرغ و گوجه فرنگی به سوی وی، سیاست‌های او را در قبال سوریه مورد انتقاد قرار دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها