کد خبر: ۲۴۳۲۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
در «دستورالعمل اجرایی اردو و بازدید دانش‌آموزی» آمده است: برگزاری اردو در کنار سواحل ناامن و شنا غیر از محل‌های سالم‌سازی، دریاچه‌ها، رودخانه‌های خروشان، اکیداً ممنوع است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در تابستان ادارات آموزش و پرورش مناطق، استان‌ها و مدارس برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان پیش‌بینی و اجرا می‌کنند که از جمله این برنامه‌ها، اردو و بازدیدهای دانش‌آموزی است.

با توجه به اتفاقاتی که در گذشته در اردوهای دانش‌‌آموزی افتاد، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل اجرایی اردو و بازدید دانش‌آموزی را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: برگزاری اردو در کنار سواحل ناامن و شنا غیر از محل‌های سالم‌سازی، دریاچه‌ها، رودخانه‌های خروشان، اکیداً ممنوع است؛ ضمن اینکه جهت اعزام دانش‌آموزان به اردوها، جشنواره‌ها، مسابقات و بازدیدها ترجیحاً از وسایل نقلیه ریلی استفاده شود؛ در غیر اینصورت حتماً از وسایل نقلیه ایمن و استاندارد و مورد تأیید پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده کنند.

به گزارش فارس، این بخشنامه با تأکید بر اینکه برگزاری اردو و بازدید در منطقه آزاد کیش کماکان ممنوع است، ادامه می‌دهد: در صورت برگزاری اردو در جنگل‌ها و مراتع، حضور افراد مطلع و مجرب الزامی است؛ استفاده از وسایل شهربازی و پارک‌ها در صورتی که استاندارد بودن امکانات و وسایل و نیز مجوز قانونی فعالیت آنها محرز نشده باشد، ممنوع است.

این بخشنامه در تأکید می‌کند: توقف و اسکان دانش‌آموزان در کنار جاده‌ها در محل‌های ناامن و صعب‌العبور ممنوع است و همچنین در برگزاری اردوها، استفاده از وسایل نقلیه ایمن و استاندارد و حضور رانندگان دارای کارت سلامت و بیمه شخص ثالث خودرو با رعایت قوانین، ضوابط و مقررات پلیس راهنمایی و رانندگی الزامی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها