کد خبر: ۲۴۲۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۲ آبان ۱۳۹۰
دعوا و اخراج در صدای آمریکا، محرابیان نفتی می‌شود، طرح مشترک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای سلامت انتخابات و... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه 2 آبان ماه 1390 می باشند.

به گزارش 598 به نقل از سرویس ویژه مهر روزنامه های کشور در صفحات خود به برخی اخبار، مصاحبه ها و مطالب ویژه ای اشاره کرده اند که مرور آنها می‌تواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد:

فرزین رئیس کل بانک مرکزی می شود!

روزنامه وطن امروز نوشت:شنیده شده که محمدرضا فرزین، معاون وزیر اقتصاد و سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی قرار است به‌ جای بهمنی، سکان هدایت ساختمان شیشه‌ای بانک مرکزی در خیابان میرداماد را برعهده بگیرد.

محرابیان نفتی می‌شود

همچنین وطن امروز درخبر دیگری آورد: شنیده شد علی اکبر محرابیان، وزیر سابق صنایع و معادن دولت دهم قرار است بزودی به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران معرفی شود. گفته می‌شود پس از ارائه پاسخ مثبت محرابیان به این پیشنهاد مراسم معارفه وی بزودی برگزار خواهد شد. علی اکبر محرابیان بعد از ادغام وزارت صنایع و معادن با وزارت بازرگانی از کابینه دولت دهم جدا شد.

ضرب و شتم مسئول سانتافه سوار

روزنامه خراسان در شنیده های خود آورده : یکی از مسئولان سابق مسکن مهر در یکی از استان های مرکزی کشور پس از مدتی غیبت، هنگامی که با خودروی سانتافه در این شهر دیده شد توسط تعدادی از مردمی که هنوز پس از مدت ها انتظار نتوانسته اند خانه خود را تحویل بگیرند شناسایی و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. معترضین مدعی هستند وی با سود پول های واریزی مردم در حساب خود، توانسته این ماشین را خریداری کند. مسکن مهر یادشده قریب به یکسال است متوقف شده است.

هیچ سند متقنی مبنی بر شهادت امام صدر وجود ندارد

روزنامه خراسان به نقل از حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و‌ آفریقای وزارت امور خارجه درباره سرنوشت امام موسی صدر ،‌نوشت : تا الان مجموعه خروجی‌ها و اطلاعات به دست آمده حاکی از این است که هیچ سند مطمئن و متقنی مبنی بر شهادت امام صدر وجود ندارد.

در همین راستا مهدی فیروزان، خواهرزاده و داماد امام موسی صدر به خراسان گفت:اخباری دال بر زنده بودن امام موسی صدر و انتقال وی از زندانی به زندان دیگر را به ما منتقل کرده اند و حال که رژیم قذافی سرنگون شده و همین معارضان در مصدر امور قرار گرفته اند، انتظار این است که گام های عملی برای روشن شدن وضعیت امام موسی صدر برداشته شود.

احمدی‌نژاد یک کپی اصلی دارد و یک کپی زیراکسی

روزنامه تهران امروز به نقل از محمدجواد لاریجانی نوشت : احمدی‌نژاد یک کپی اصلی دارد و یک کپی زیراکسی؛ کپی اصلی همان است که هست و باید باشد و همان صورت حزب‌اللهی و طرفدار مکتب اهل‌بیت، طرفدار ولایت فقیه و رهبر انقلاب و ضدآمریکا و ضداسرائیل که همان ادبیات گذشته را به کار می‌برد. وی در ادامه افزود:به تدریج ما تغییراتی را در ادبیات آقای احمدی‌نژاد مشاهده می‌کنیم.

همچنین روزنامه شرق نوشت: لاریجانی همچنین بر این اعتقاد است که افرادی از اطرافیان رییس‌جمهور به دنبال این هستند که احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور مادام‌العمر شود.

دعوا و اخراج در صدای آمریکا

روزنامه کیهان با اشاره به اخراج  مشاور ارشد بخش فارسی صدای آمریکا نوشت : به گزارش رادیو کوچه «رودی بختیار» مشاور ارشد رئیس صدای آمریکا بود که روزجمعه اخراج شد. او چندی پیش به دعوت رامین عسگرد رئیس تازه کار صدای آمریکا مشغول به کار شده بود. او پس از جمشید چالنگی، کوروش صحتی و احمد باطبی چهارمین نفری است که اخراج می شود. این اخراج، ناگهانی و بدون اطلاع قبلی بوده است. این گزارش همچنین حاکی است بین برنامه سازان بخش «پارازیت» در صدای آمریکا نیز درگیری هایی پیش آمده و سامان اربابی و کامبیز حسینی حسابی به تیپ همدیگر زده اند.

جلوی کیهان را بگیرید اپوزیسیون را تحقیر می کند

روزنامه کیهان نوشت : عضو متواری حلقه کیان که به واسطه قلم زدن باب میل سازمان سیا روزگار می گذراند، می گوید کیهان، اعضای جریان های ضدانقلاب را با برچسب زدن تحقیر و کوچک می کند. مجید محمدی با استناد به مطالب ستون اخبار ویژه کیهان مدعی شد: متون کیفرخواست بازداشت شدگان یا از روی بخش اخبار ویژه کیهان نسخه برداری می شوند یا نویسندگان کیهان آنها را می نویسند. وی همچنین در سایت رادیو فردا نوشته است: خط دیگر تبلیغاتی، معرفی اپوزیسیون به عنوان نفوذی و خبرچین های نظام و ماموران وزارت اطلاعات است.

سوءاستفاده 100 میلیون تومانی از دانشجویان سال ‌اولی دانشگاه شریف

روزنامه شرق نوشت : از دانشگاه صنعتی شریف خبر می‌رسد بیش از 40 نفر از دانشجویان خوابگاه‌نشین ورودی سال 89 این دانشگاه طعمه اعضای شرکت‌های هرمی شده‌اند و از این دانشجویان بیش از صدمیلیون تومان، برای عضویت در شرکت‌های هرمی وجه نقد دریافت شده است. این اتفاق در حالی در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور رخ داده است که اعضای این شرکت‌های هرمی از دانشجویانی بوده‌اند که از سوی دانشگاه شریف به‌عنوان پشتیبان دانشجویان جدید‌الورود فعالیت می‌کردند و مبلغ زیادی در حدود دومیلیون تومان از هر دانشجو دریافت کرده‌اند.

ساعت لوکس 800 میلیون تومانی درتهران

روزنامه شرق در گزارشی از ساعت فروشی های لوکس تهران ، آورده : اگر دنبال ساعت چندصد میلیون تومانی هستید، خیابان فرشته و برخی از گالری‌های خصوصی و البته گالری معروفی که در پاساژ مریم واقع شده می‌تواند شما را با دنیای ساعت‌های چند صد میلیون تومانی روبه‌رو کند. عرضه ساعت‌های دست‌ساز در این گالری‌ها تنها با هماهنگی و البته سفارش امکان‌پذیر است. جایی که می‌توانید ساعت دست‌ساز تمام طلا با بیش از پنج قیراط برلیان را به قیمت 800 میلیون تومان خریداری کنید و تنها اندکی از همنوعان خود در این منطقه متمایز شوید. البته اگر طالب ساعت‌های کلاسیک باشید می‌توانید با پرداخت 200 میلیون تومان صاحب یک ساعت کلاسیک بند چرمی شوید .

طرح مشترک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای سلامت انتخابات

روزنامه اعتماد نوشت : اصولگراها و اصلاح‌طلب‌ها دیروز پای دو فوریت طرحی برای تضمین سلامت انتخابات را امضا زده بودند و می‌گفتند باید بدانند در هر صندوق رای، چند رای به اسم‌شان ریخته می‌شود و با اصراری که برخی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان داشتند یک فوریت تصویب شد.

از اروپا قول وتوی طرح امریکا را گرفته بودم

حسن روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد فضای سیاسی کشور با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی، به روزنامه اعتماد گفت : شور وشوق انتخاباتی در کشور وجود ندارد و شکاف سیاسی ایران، شکاف مطلوبی نیست . مسئول سابق پرونده هسته ایران در دولت اصلاحات با اشاره به اینکه قرار بود در مذاکرات سعد آباد ، سه کشور اروپایی را راضی کنیم تا بگویند مانمی گذاریم پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت برود ، گفت:با آنها بحث کردم که اگر آمریکا پرونده را به شورای امنیت برد، شما طرح امریکا را وتو می‌کنید یا نه؟ هم انگلستان و هم فرانسه گفتند ما از حق وتو استفاده می‌کنیم. مسوولان از من این مساله را نخواسته بودند ولی من از اروپایی‌ها این قول را در مذاکرات گرفتم.

وی با غیرصحیح خواندند بعضی حرفها ادامه داد:به اعتقاد من در حال حاضر اتحاد مطلوبی در کشور وجود ندارد. ما باید به اتحاد مطلوب برسیم. باید همه را به مشارکت دعوت کنیم. کشوری موفق است که مشارکتش بالاتر باشد.

همچنین وی در رابطه با سیاست خارجی گفت:بعضی فکر می کنند هرجایی که پیدا کنند، باید بروند پشت تریبون و سخنرانی کنند و این اسمش سیاست خارجی است.

فرید زکریا حامل پیام بود!

روزنامه اعتماد با اشاره به سفر فرید زکریا خبرنگار CNNبه ایران و مصاحبه با رئیس جمهور کشورمان نوشت :  سفر زکریا در حالی به ایران انجام می‌شود که کمتر از 2 ماه پیش وی در گفته بود: «نباید چندان احمدی‌نژاد را جدی گرفت. او از جلب‌توجه رسانه‌ها به خود لذت می‌برد و این در حالی است که او در کشور خودش چندان مهره مهمی به حساب نمی‌آید.»  برخی این گمانه را مطرح کردند که زکریا در سفر به تهران حامل پیام اختصاصی به رییس‌جمهور ایران است. این گمانه زمانی تقویت شد که چندی پیش مقامات امریکایی در پی طرح موضوع بمب‌گذاری در سفارت عربستان در واشنگتن خواهان گفت‌وگوی مستقیم با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران هستند تا درباره این اتهام به قول خودشان توضیح بخواهند. به همین دلیل سفر فرید زکریا را به نحوی مرتبط با این موضوع ارزیابی می‌کردند. این در حالی است که محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این گمانه‌ها را تکذیب کرد.

ثبت‌نام 5 هزار میلیارد تومانی

روزنامه تهران امروز نوشت : مهلت ثبت‌نام در کاروان سفر به خانه خدا تمام شد و در این مدت یک ماهه که از 24 شهریور ماه سال جاری تا 24 مهر ماه تعیین شده بود بیش از شش میلیون و 657 هزار نفر برای سفر ثبت‌نام کردند که از این میزان بیش از سه میلیون و 920 هزار نفر از طریق بانک ملی و بیش از دو میلیون و 736 هزار نفر نیز از طریق بانک ملت نام خود را در لیست متقاضیان حج عمره مفرده سال 90 ثبت کردند و از این طریق حدود 5 هزار میلیارد تومان از نقدینگی در دست مردم به بانک‌های ملی و ملت منتقل شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها