کد خبر: ۲۴۲۳۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، جوان کوتاه‌قامت ژرمن‌ها در دهه نود ميلادي که توانست همه را با بازي‌ و شوت‌هاي خود شگفت‌زده کند، همان‌ که توانست با درخشش در تيم ملي آلمان لذت بوسه بر کاپ قهرماني در جام‌جهاني را تجربه کند، فوتباليست تکنيکي که 2 بار مرد سال آلمان و يک بار مرد سوم فوتبال جهان شد؛ ستاره سابق تيم ملي آلمان که تجربه حضور در باشگاه‌هاي کلن، رم، يوونتوس، مونيخ 1860 و سالزبورگ را در کارنامه خود دارد، حالا که سال‌هاي پاياني دهه چهارم زندگي خود را مي‌گذراند با گذشت اين سال‌ها، فوتبالدوستان هنوز ضربات ايستگاهي او را که براي هر دروازه‌باني خطرساز و مرگبار بود، از خاطر نبرده‌اند.

به گزارش ايسنا، توماس هسلر پس از چندين مرحله مذاکره بالاخره به پيشنهاد و دعوت عليرضا مرزبان، سرمربي تيم فوتبال پديده خراسان پاسخ مثبت داد و براي نخستين بار پا به ايران گذاشت و حالا قرار است يک فصل با قرارداد 150 هزار يورويي در کنار نماينده خراسان رضوي باشد.

بازيکن طلايي سال‌هاي نه چندان دور تيم ملي آلمان که به گفته سرمربي تيم پديده، حضورش در تيم باعث دلگرمي و انگيزه بازيکنان شده است، با حضور در خبرگزاري ايسنا، منطقه خراسان، از شرايط تيم پديده و دنياي فوتبال سخن گفت.

چه شد که هسلر پا به فوتبال ايران گذاشت؟ پيش از اين از تيم ايراني ديگري پيشنهاد داشت يا خير؟

پيش از پيشنهاد پديده از تيم‌هاي ايراني ديگر پيشنهادي نداشتم. پس از پيشنهادي که از سوي سرمربي پديده شد، برايم مهم بود که به ايران بيايم و شرايطش را از نزديک مشاهده کنم و پس از حضور در ايران ديگر تصميم‌گيري آسان بود و پس از صحبت با خانواده تمايل خود را براي حضور در مشهد اعلام کردم.

از مربيان آلماني ديگري که پيش از اين به ايران آمده بودند، اطلاع داشتيد؟

پير ليتبارسکي را مي‌شناختم که پيش از اين در ايران مربيگري کرده است و چند تن ديگر از آلماني‌ها را نيز که تجربه‌هايي مشابه داشته‌اند، مي‌شناختم ولي به دنبال جمع کردن اطلاعات در مورد ايران نبودم و خودم در اين زمينه انتخاب کردم.

مهم‌ترين دليلي که باعث شد اين پيشنهاد را قبول کنيد، چه بود؟

مهم‌ترين فاکتور اين بود که مرزبان و تيم پديده من را مي‌خواستند و همه افراد به دنبال موفقيت تيم بودند.

واکنش رسانه‌هاي آلمان به خبر حضور شما در ايران چگونه بود؟

پس از اين که از تيم کلن جدا شدم حدود سه سال کار نکردم و افراد و رسانه‌هايي که من را مي‌شناختند و در جريان زندگي‌ام بودند، از اين خبر بسيار خوشحال شدند که دوباره مي‌خواهم وارد کار فوتبال و مربيگري شوم و به من تبريک گفتند.

ايران همانطور بود که در رسانه‌هاي غرب ديده بوديد؟

طبيعي است که مسائلي در غرب درباره ايران گفته مي‌شود و عکس‌ها و فيلم‌هايي نشان داده مي‌شود ولي وقتي وارد ايران شدم، اصلا چنين چيزي نبود و نظر مثبتي نسبت به مسائل ايران داشته و دارم. من در اين کشور آزاد هستم.

پديده را چطور ديديد؟

راه خوبي را براي تيم و بچه‌هاي آن مي‌بينم که همه در کنار هم در حال رشد هستند و مهم‌ترين چيز اين است که نتيجه مثبت بگيريم. بچه‌ها با آغوش باز من را پذيرفتند و از اين بابت خيلي خوشحال هستم و تاکنون از اين که مربيگري در اين تيم را قبول کرده‌ام، پشيمان نيستم.

از پديده و بازيکناني که جذب شده‌اند رضايت داريد؟

در حال حاضر تيم بسيار خوبي داريم که براي هماهنگي هر چه بيشتر به زمان احتياج دارد. البته تا الان عملکرد خيلي خوبي داشته و انگيزه داريم که تمام بازي‌هاي خود را ببريم. پديده نيازمند زمان است. مرزبان به دنبال سازماندهي امور تيم است و به تيم جديد بايد زمان داد تا براي بهبود امکانات و روند خود کار کند.

پيش بيني توماس هسلر در مورد جايگاه تيم پديده خراسان در پايان فصل ليگ برتر چيست؟

قدرتمندانه ادامه خواهيم داد و اگر همه چيز خوب پيش رود اميدوارم که اول شويم و اين غيرممکن نيست ولي در نهايت مي‌دانم که جزو 5 تيم بالاي جدول هستيم.

يعني مي‌توان از پديده در اولين سال حضورش در ليگ برتر چنين انتظاري داشت؟

تمامي مسئولان تيم، کادر فني و بازيکنان پديده تلاش مي‌کنند تا اين تيم که اکنون شبيه نوزاد تازه متولد شده است به خوبي رشد کند و البته انگيزه همه بسيار است. در باشگاه پديده اگر تمامي شخصيت‌ها به خوبي با يکديگر هماهنگ باشند، در برنامه درازمدت مي‌توانند به هدف برسند اما اگر هماهنگي‌ها خيلي بهتر باشد مي‌توان در مدت کوتاه شاهد نتيجه‌گيري و به هدف رسيدن اين تيم باشيم.

پيش از اين آيا شناختي از فوتبال ايران داشتيد؟

اطلاعات زيادي از فوتبال ايران نداشتم اما فوتباليست‌هاي ايراني شاغل در بوندسليگا مثل مهدوي‌کيا، دايي و هاشميان را به خوبي مي‌شناسم و مي‌دانم که آنها با بازي خوب خود قسمتي از تاريخ فوتبال آلمان شده‌اند.

با توجه به عملکرد تيم ملي ايران در جام‌جهاني برزيل سطح فوتبال ايران را چطور مي‌بينيد؟

فوتبال ايران آن طور که برخي‌ فکر مي‌کنند، بد نيست بلکه تيم‌ها و بازيکنان بسيار خوبي دارد که به راحتي توان بازي در ليگ‌هاي اروپايي را دارند. اگر فوتباليست‌هاي ايراني در تيم ملي همان طور که مقابل آرژانتين ظاهر شدند، با يکديگر متحد و هماهنگ باشند و توانمندي خود را نشان دهند، موفق خواهند بود زيرا از کيفيت خوبي برخوردارند.

آيا پيش‌بيني مي‌کرديد تيم ملي کشورتان قهرمان جام جهاني 2014 برزيل شود؟

آرزوي قهرماني آلمان را داشتم. عملکرد تيم ملي آلمان در اين مسابقات من را ياد تيم 1990 انداخت که توانستيم با آن قهرمان جهان شويم. به نظرم تمام چيزهاي خوب، تيم ملي آلمان را براي کسب اين موفقيت همراهي کرد و توانستيم دوباره قهرمان شويم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها