به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، هواپیمای ایران ۱۴۰ شرکت هسا که صبح روز گذشته فرودگاه مهرآباد
تهران را به مقصد طبس ترک کرد در حالی حوالی ساعت ۹:۳۰ در اطراف این
فرودگاه سقوط کرد که مسئولان باشگاه سپاهان به عنوان شرکت در اختیار دارنده
این هواپیما اعلام کردهاند که پیش از این به آنها اجازه پرواز پس از ساعت
۸:۳۰ صبح داده نشده بود.
رسول خوروش، سرپرست تیم فولاد مبارکه
سپاهان به ایسنا گفته که بعد از ساعت ۸:۳۰ صبح نمیتوانستند با این هواپیما
پرواز کنند و در حالی دیروز این اتفاق افتاده است که ما شنیدیم هواپیما
ساعت ۹:۲۰ پرواز کرده است.
وی ادامه داد: به ما اعلام کرده بودند به
علت گرما و فشار هوا امکان پرواز بعد از ساعت ۸:۳۰ صبح کم میشود یعنی اگر
بعد از ساعت ۸:۳۰ صبح میرفتیم ممکن بود هواپیما به پرواز درنیاید؛ شاید
آنها میخواستند تا به موقع برسیم اما این در حالی است که پرواز چارتر در
اختیار خودمان است و ما خودمان ساعت پرواز را تعیین میکنیم اما برای اولین
بار ساعت پرواز را خود آنها تعیین کردند. من از نظر فنی این مسائل را
نمیدانم و درست نیست که در این خصوص اظهار نظر کنم.
مسالهای که
معاون وزیر راه و شهرسازی رسما اعلام کرده چنین چیزی ممکن نیست و هرگز سخنی
در رابطه با محدودیت ساعتی پرواز یک هواپیما مطرح نبوده است.
احمد
مجیدی - معاون مدیریت بحران وزارت راه در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد:
ممکن است با توجه به شرایط جوی و تغییر فشار هوا میزان بار هواپیما یا
تعداد مسافران آن تغییر کند و سبک یا سنگین شود اما اینکه قانون اجازه
پرواز به یک هواپیما را در ساعات خاصی ندهد صحت ندارد.
وی تصریح
کرد: در کشور ما نیز برخی فرودگاهها به دلیل قرار گرفتن در شرایط جوی
متفاوت و ارتفاع بالا شرایطشان با دیگر فرودگاهها متفاوت است اما این
مساله که از ساعت ۸:۳۰ صبح به بعد هواپیمایی اجازه پرواز نداشته باشد
امکانپذیر نیست.