کد خبر: ۲۴۱۸۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
کميجاني:
قائم مقام بانک مرکزي با اعلام اينکه نرخ رشد اقتصادي امسال قطعا مثبت خواهد شد، گفت: چنانچه با رفتن به سمت يکسان سازي نرخ ارز، اين نرخ دوباره شروع به نوسان کند، بهتر است که چنين نرخي را فعلا اتخاذ نکنيم. برهمين اساس، دنبال نرخ ارزي هستيم که در کنار واحد بودن ثبات هم داشته باشد و نقش مداخله گري و هدايت براي بانک مرکزي لحاظ مي شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، اکبر کميجاني در جمع خبرنگاران درباره سياست دولت براي يکسان سازي نرخ ارز گفت: شرايط درآمدهاي نفتي ما و شرايط روابط خارجي کشور بر اقتصاد کشور اثرگذار است و اگر هم اعلام کنيم نرخ ها يکسان شده ولي الزامات برآورده نشود ماندگاري ندارد و در واقع هر نوع ناپايداري، اطمينان و آرامش فعلي را دستخوش تغيير قرار خواهد داد.

قائم مقام بانک مرکزي با بيان اينکه تمام تلاش ما براي ايجاد ثبات بيشتر و حفظ موفقيت ها و دستاوردهاي فعلي است، افزود: براي يکسان سازي نرخ ارز مصمم هستيم، اين از اهداف ميان مدت بانک مرکزي است و پس از فراهم شدن الزامات، عملياتي خواهد شد.وي گفت: هدف از شناورسازي نرخ سود در بسته خروج از رکود تغيير روزانه اين نرخ نيست و بانک مرکزي حق مداخله در بازار ارز را دارد ولي هدف اين است که مداخله و هدايت به گونه اي باشد که نرخ ارز واحد جريان پيدا کند.

کميجاني در مورد رکود گفت: ما در دو سال اخير با وضعيت نسبتا شديد رکود اقتصادي روبه‌رو بوديم و نرخ رشد منفي از پايان 90 به اين‌طرف، اقتصاد براي مدت دو سال و اندي با رکود مواجه بوده است و معمولا ديگر هرچقدر اعداد رکود و رشد اقتصادي منفي بيشتر و طولاني باشد نشان از عمق رکود دارد، اما خوشبختانه شاخص هاي اقتصادي در حال بررسي است و به زودي شاخص هاي مربوط به سه ماهه چهارم سال 92 نهايي مي شود.

وي با اشاره به اينکه رشد توليد ناخالص داخلي براي سال 92 به طور موقت بيان مي شود، همگي حکايت از آن دارد که از شدت رکود در نيمه دوم سال گذشته کاسته شده است، وي در پاسخ به سئوال مهر در مورد رشد اقتصادي کشور گفت: علائم مثبت اقتصادي ادامه دارد و اميدواريم در سال جاري رشد اقتصادي مطلوبي داشته باشيم و نرخ رشد بالاي صفر باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها