کد خبر: ۲۴۱۸۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
دبيرکل حزب موتلفه:
دبير کل حزب موتلفه اسلامي در مورد سخنان رئيس جمهور در جلسه اداري استان چهارمحال بختياري گفت: تجربه نشان داده که معضل فساد با شعارهاي خوب و فرافکني ممکن نيست بايد مردم از دولت يازدهم عمل و راهکارهاي عملياتي ببينند. تا همکاري دولت و مردم، اين معضل را چاره سازد، آقاي رئيس جمهوري خواست که مفسدين را به قوه قضائيه معرفي کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، محمدنبي حبيبي که در پايان نشست دبيران اين حزب سخن مي‌گفت، افزود: از يک آشناي به موازين حقوقي و ديني شايسته است مطالبي بگويد که موجب تشويش اذهان عمومي نشود. اينکه گفته شود نفت را دادند عد‌ه‌اي بردند و خوردند بي آنکه گفته شود چه کسي داده و چه کسي برده و چه کسي خورده؟ به دور از نگاه حقوقي است و براي مردم اين سئوال را پديد مي‌آورد که چرا رئيس جمهورشان با همه اقتدار نظام، اسامي و مدارک اين سوء استفاده‌گران از بيت‌المال نفت را به دادگاه‌ها معرفي نمي نمايد؟حبيبي بيان داشت: ما يک نظام مستقر با نظم اسلامي و ايراني هستيم، فرايند رسيدگي به فساد در کشور مشخص است و اتفاقاً رئيس جمهور نقش کليدي در اين مبارزه دارند. قفل مبارزه با فساد اقتصادي طي فرايند رسيدگي حقوقي و قضائي باز مي‌شود و اميدواريم که ايشان اين پيگيري را در آينده نزديک عملي سازند و موتلفه نيز از اين اقدام حمايت خواهد کرد.

دبير کل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به برگزاري دادگاه مهدي هاشمي اظهار داشت: همه مي‌بينند که امروز دارد به اين اتهامات رسيدگي مي‌شود. بديهي است تا قبل از اعلام نتيجه دادگاه کسي حق ندارد در مورد گناه، يا بي گناهي متهم حرفي بزند. بايد فرايند رسيدگي به جرايم وي طي شود و با احترام به قضا و محکمه و قاضي حرف زد. اينکه قوه قضائيه با صرف نظر از وابستگي آقاي مهدي هاشمي به رئيس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام، اين محاکمه را شروع کرده نقطه قوت اين قوه تلقي مي‌شود.حبيبي تصريح کرد: ما از آقاي رئيس جمهور انتظار داريم در کسوت يک حقوقدان اسلامي، مستدل و قاطع ناهنجاري‌ها را مطرح نمايد و از ورود به مسائل حاشيه‌اي پرهيز کند تا اين مسائل موجب سياسي و جناحي شدن ناهنجاري‌هاي مالي نشود.وي با اشاره به ادعاي برخي مبني بر وقوع رانت 650 ميليون يورويي در دولت يازدهم بيان داشت: خوب است آقاي رئيس جمهور صحت و سقم رانت 650 يورويي را از طريق مراجع نظارتي و قضائي پيگيري نمايد و در اولين آزمون پاکدستي دولت يازدهم به افکار عمومي مستند به حکم دادگاه سخن بگويند. مسئله رانت و رسيدگي به آن يک مسئله مهم است . اگر در دولت قبلي هم از اين منظر سوء استفاده‌اي شده دولت فعلي در معرفي سوء استفاده کنندگان احتمالي نبايد قصور کند.وي همچنين با طرح گلايه از رئيس جمهور در مورد اقدام صحيح و پاکي‌آور شهرداري تهران در مورد ارتقاء جايگاه زنان کارمند گفت: اين شايسته نيست که روزنامه ايران، ارگان دولت در تيتر يک خود با تحريف اقدامات شهرداري تهران از قول رئيس جمهور با آن مخالفت کند.حبيبي اظهار داشت: اصلاً آنچه که در طرح شهرداري تهران بوده تفکيک جنسيتي نبوده است. اين طرح منطبق بر موازين شرعي و قانوني به منظور ارتقاي جايگاه زنان و کرامت آنها بوده است. ما انتظار داشتيم دستگاههاي دولتي ازآن الگوبرداري و از آن استقبال کنند. يکي از مطالبات اصلي مراجع عظام تقليد و مردم از دولت اجراي قانون حجاب و عفاف و مصوبات شوراي انقلاب فرهنگي در اين خصوص است.وي افزود: دولت فعلي هم مانند دولت گذشته گزارشي از اقدامات احتمالي را ارائه نکرده‌ و اينکه اگر در جايي هم کار مثبتي در اين رابطه صورت گرفته تخطئه شود يک نوع بي انصافي است.

دبير کل حزب موتلفه اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص بسته پيشنهادي دولت براي خروج از رکود بيان داشت: اقتصاددانان کشور طي دو هفته اخير ديدگاههاي خوبي را در اين مورد مطرح کردند. دولت بايد نقد اين عزيزان را مورد اعتناء قرار دهد تا ان‌شاءالله همه با هم در رفع مشکلات و ارتقاء اقتصاد مقاومتي همکاري کنيم.وي ادامه داد: معضل بزرگ کشور بيکاري است. طي يکسال گذشته دولت کاري در جهت ايجاد اشتغال نکرده و خود را گرفتار رکود کرده است و وزير اقتصاد هم مي‌گويد مهار اين رکود ممکن است دو سال طول بکشد. ما بارها گفته ايم بايد راهي پيدا کرد که هزينه مهار تورم تشديد رکود نباشد. نمي‌شود جايي را آباد و جاهايي را خراب کنيم.دبير کل حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: جاي مبارزه با فساد سيستمي در بسته دولت خالي است. جاي اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي در اين بسته ديده نشده و ازهمه مهمتر قرار است بسته به صورت لايحه به مجلس برود.وي افزود: اکنون دولت بايد به فکر بودجه 94 باشد تا سروقت آن را به مجلس بدهد. بايد به اين سئوال هم پاسخ داده شود. نسبت بسته با بودجه 94 چيست و فرآيند رسيدگي به بسته و بودجه در مجلس طوري است که ممکن است به صورت همزمان در مجلس رسيدگي شود و اين مشکلاتي را پديد مي‌آورد.حبيبي همچنين در مورد آغاز کودک‌کشي درغزه و نقض آتش‌بس گفت: رژيم صهيونيستي زيربار شروط حماس نمي‌رود و مي‌خواهد غزه را خلع سلاح کند. آنها روي محاصره غزه تا مرگ تدريجي فلسطيني‌ها اصرار دارند. طبيعي است که گروههاي مقاومت و از همه مهم تر مردم غزه زير بار آتش بس تحميلي نمي‌روند.وي افزود: يکي از شروط حماس ختم تروريسم و پايان دادن ترور رهبران مقاومت است. رژيم صهيونيستي با وقاحت تمام بر راهبرد ترور اصرار دارد. ضمن اينکه مي‌گويد محاصره را برنمي‌داريم. رفح را هم بازگشايي نمي‌کنيم!حبيبي همچنين درمورد جنايات داعش در عراق و سوريه گفت: جنايات داعش بر عليه کردها، مسيحيان و ايزديها صداي شوراي امنيت سازمان ملل را هم در آورده است.


کم کم جامعه جهاني نسبت به اين پديده شوم حساس مي‌شود. جهان نمي تواند نسبت به ظلم و تجاوز و تبهکاري اين پديده بي تفاوت باشد.وي ضمن گله در مورد برگزاري ضعيف اجلاس وزيران خارجه جنبش عدم تعهد در تهران گفت: ايران اکنون رياست اجلاس عدم تعهد را به عهده دارد ازا ين ظرفيت مي‌تواند در برابر تجاوز رژيم صهيونيستي و نيز تجاوزات داعش استفاده کند. به نظر مي‌رسد دستگاه ديپلماسي ما از اين ظرفيت بايد بيشتر استفاده نمايد.حبيبي در پايان با تسليت درگذشت جمعي از هموطنان در سانحه هوايي اخير در مهرآباد، گفت: بايد منتظر نظر كارشناسان در ارزيابي علت اين حادثه ماند، اما چنين حوادثي يادآور اين واقعيت است كه تحريمها بر خلاف ادعاي غرب، شهروندان ما را هدف قرار داده است و علي رغم وعده هاي داده شده در مذاكرات، هنوز اقدام محسوسي در اصلاح اين اقدام غيرانساني مشهود نيست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها