کد خبر: ۲۴۱۶۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۰۱ آبان ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع598 به نقل از خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، سقوط خفت بار دیکتاتور لیبی را درس عبرتی برای حکام دیکتاتور که به مردم ظلم می کنند دانست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان و رؤسای کلانتری های انتظامی کشور شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، سقوط خفت بار معمر قذافی دیکتاتور لیبی را یادآور شد و گفت: حکام دیکتاتور باید از سرنوشت و فرجام وی درس بگیرند و به مردم ظلم و ستم نکنند.

آیت الله علوی گرگانی، منشأ تمام خودخواهی های بشر را غفلت از خدا و معنویات ذکر و تاکید کرد: اگر انسان به یاد خدا نباشد دست به هر کاری می زند و توجه نمی کند که اعمال او چه پیامدهایی به همراه دارد.

وی ادامه داد: تمام خیانت ها و ظلم ها به خاطر حب جاه و مقام است، انسان اگر نگاهی به وضعیت جهان بکند می بیند روزی نیست که خون بیگناهی ریخته نشود، اینها همه به خاطر غفلت از خدا و جاه طلبی و منفعت پرستی است.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و با اشاره به آیات و روایاتی، تاکید کرد: یکی از نکاتی که مانع می شود انسان معطوف به دنیا شود، این است که مدام به خود تذکر دهد که در این دنیا ماندنی نیست.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، عمل به تاکیدات ائمه اطهار(ع) را عامل سعادت دنیا و آخرت انسان دانست و تاکید کرد: همه باید با تأسی از بزرگان دین خود را به اخلاق حسنه مزین و از رذائل اخلاقی دوری کنیم.

وی همچنین شرکت کنندگان در طرح های بصیرت را به بهره گیری هرچه بیشتر از فضای معنوی و فرهنگی شهر مقدس قم جهت ارتقای بصیرت و تقویت باورهای ایمانی توصیه کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها