کد خبر: ۲۴۱۶۶
زمان انتشار: ۱۹:۳۱     ۰۱ آبان ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع598 به نقل از خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه صدای بهار از پخش زنده دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه لبنان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: هم‌اینک آرشیو صوتی و متنی هشت درس خارج از استادان حوزه علمیه لبنان در مدرسه فقاهت به روز‌رسانی می‌شود.


جواد جوادی مدیر مؤسسه صدای بهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از پخش زنده دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه لبنان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: براساس رایزنی‌ و هماهنگی‌های انجام شده تا دو ماه آینده پخش آنلاین دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه لبنان از طریق سایت اینترنتی مدرسه فقاهت به نشانی http://eshia.ir/Default.htm  آغاز می‌شود.

وی با بیان این که دروس خارج حوزه علمیه لبنان به زبان عربی برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر آرشیو فایل صوتی و متنی هشت درس خارج فقه و اصول استادان شیخ حسن رمیتی، سید یوسف ارزونی، شیخ حسن طراد، سید عبدالکریم فضل الله و سید حیدر موسوی از حوزه علمیه لبنان در مدرسه فقاهت قرار داده شده است.

جوادی با بیان این که مدرسه فقاهت به دنبال این است تا ارتباط حوزه علمیه قم، نجف اشرف، لبنان و مشهد را به صورت زنده برقرار کند، اظهار داشت: خوشبختانه این مهم تا حدودی فراهم شده است و امیدواریم در آینده نزدیک این ارتباطات گسترده‌تر شود.

وی یادآور شد: هم‌اینک در تلاش هستیم با همان کیفیتی که دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف را پخش می‌کنیم، دروس حوزه علمیه لبنان را نیز در اختیار طلاب و فضلای حوزه علمیه در سراسر جهان قرار دهیم.

مدیر مؤوسسه صدای بهار خاطر نشان کرد: با پخش زنده دروس حوزه علمیه لبنان خواهیم توانست ارتباط زنده عالمان با عالمان را در سراسر جهان برقرار کنیم و آنها از این طریق می‌توانند هر روز در خصوص مسائل زنده جهان با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی با بیان این که به روز رسانی فایل متنی و صوتی دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه لبنان از ابتدای سال تحصیلی آغاز شده است، اظهار داشت: امیدواریم سطح خدمات خودمان را از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم و از این طریق استادان بیشتری دروس خارج خود را در فضای مجازی قرار دهند تا همه صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه دین از آن بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است، کاربران مدرسه فقاهت صرفا با کد اختصاصی می توانند وارد این مدرسه اینترنتی شوند، اما ارتباط با دفاتر مراجع و بخش کارشناسان علوم اسلامی با کدهای عمومی (user1 تا user15) نیز مقدور است. برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید.

گفتنی است، برای شنیدن درس های مدرسه فقاهت باید افزون بر ثبت نام، نرم افزار این مدرسه را دانلود کنید برای دریافت نرم افزار اینجا را کلیک کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها