کالسکه در روزهای برپایی نمایشگاه هنوز به جمع خودروهای کلاسیک اضافه نشده بود؛ اما مسوولان نمایشگاه که همان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی باشد، با دیدن آن، تصمیم میگیرند برای تنوع در نمایشگاه، آن را به این مجموعهی ارزشمند و جذاب اضافه کنند.
آنطور که در شناسنامه کالسکه آمده؛ ساخت آن به سال 1746 و کشور انگلستان
مربوط میشود که به توصیهی «سردار ماکو» به ایران آورده شده و در زمان خود
جزو کمیابترین و ارزشمندترین وسایل نقلیه در ایران به شمار میآمده است.
به گفته اژدری، مالک کالسکه، سالهاست این چهارچرخ چوبی در محوطه خانه نگهداری شده و حالا بعد از 30 سال، برای نخستینبار رونمایی شده، آن هم در نمایشگاهی که به خودروهای کلاسیک اختصاص دارد.
کالسکه 270 ساله که کاملا دستساز بوده، هنوز هم سر پا است و فقط
بخشهایی از آن، مثل چرمها و یا تکههای چوبیاش تعمیر شده، چراغهای
نفتیاش هنوز کار میکند و چرخها، شاسی و فرماناش هم که یک تکه ساخته
شده، کاملا سالم است.
مالک کالسکه قجری، شمارهی سریالهای ساخت را نشان میدهد که روی شاسی و توپیهای چرخ، حک شده و بعد از دو قرن، هنوز هم به خوبی دیده میشود.
این کالسکه با قدمتی نزدیک به سه قرن را میتوان در نمایشگاه خودروهای
کلاسیک که از ساعت 10 صبح تا 8 شب در مجموعه سعدآباد برپاست، دید.