کد خبر: ۲۴۰۸۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۰۱ آبان ۱۳۹۰
فتنه انگیزی های غرب در لبنان :
اگر هر گونه توطئه مرموز و پيچيده دشمن عليه اسلام را «فتنه» بناميم بی­ترديد توطئه­ های کنونی غرب در لبنان که با هدف تضعيف حزب الله انجام می­گيرد را نيز بايد فتنه بدانيم. (از یاد نبریم که اصحاب فتنه سبز و بقایای آنها هم به تضعیف حزب الله امیدوارند و افزایش قدرت حزب الله را نمی خواهند).
 
حسن نوروزی/ اگر هر گونه توطئه مرموز و پيچيده دشمن عليه اسلام را «فتنه» بناميم بی­ترديد توطئه­ های کنونی غرب در لبنان که با هدف تضعيف حزب الله  انجام می­گيرد را نيز بايد فتنه بدانيم. (از یاد نبریم که اصحاب فتنه سبز و بقایای آنها هم  به تضعیف حزب الله امیدوارند و افزایش قدرت حزب الله را نمی خواهند). 

در واقع، از آن­جا که انقلاب اسلامی يک موج جهانی است و بايد هم جهانی باشد، علاوه بر فتنه های داخلی و هم زمان با آن، طراحی فتنه های خارج از کشور هم در دستور کار دشمنان است که هدف آن، چيزی جز مقابله با حرکت جهانی و پرجوشش انقلاب اسلامی و نظام ولايت فقيه نبوده و نيست.

آمريکا و هم­پيمانانش با زمينه­ سازی و حمايت از  صدور کيفرخواست دادگاه ـ به اصطلاح ـ بين­ المللی قتل رفيق حريری (نخست وزير اسبق لبنان)*، دسيسه و نقشه­ خود عليه حزب الله لبنان را آشکار کرده­اند. همه جای اين پرونده، مبهم، توطئه­ گونه و فتنه­ آميز است.

موضوع شاهدان دروغين و فايل صوتی جلسات سرّی سعد حريری (فرزند رفيق حريری) با اين شاهدان، مهم­ترين مسئله است. اسناد منتشر شده از سوی سید حسن نصرالله درباره جاسوسی­ های رژيم صهيونيستی از رفت و آمدهای رفيق حريری هنوز مورد توجه دادگاه قرار نگرفته است. تلاش­های سوريه و عربستان برای حل بحران، با بی­اعتنايی غرب مواجه شد تا دادگاه بتواند راحت­تر اهداف مورد نظر آنها را پی بگيرد.

اين مسائل و مسائلی ديگر از اين قبيل، نشان می­دهد که غرب با استفاده از ابزار سازمان ملل و دادگاه­ نمايشی قتل رفيق حريری، می­کوشد تا اولاً، لبنان را به جنگ طايفه­­ای و مذهبی بکشاند و با نفی وحدت و ايجاد دودستگی، نفوذ خود بر اين کشور را گسترش دهد. ثانياً، حزب­الله قهرمان و سرافراز و محبوب را در بين ملت لبنان و ملت­های منطقه ـ به خيال خود ـ بدنام کند و يکی از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی و ولايت فقيه را تضعيف نمايد. ثالثاً، شکست اسرائیل در جنگ 33  و 22 روزه را جبران کند و انتقامی بگيرد.

خلاصه اين­که اين غبارآلودگی­ و اين دورويی­ هايی که از غرب و کشورهای عربی و نيز برخی جريانات غربگرای لبنان مشاهده می­کنيم، همه بوی «فتنه» می­دهند. انشاء الله که فتنه لبنان هم موجب نابودی منافقين و فاسقين شود و حزب الله را قدرتی ديگر ببخشد.



*قتل مشکوک رفيق حريری ـ نخست وزير اسبق لبنان ـ و همراهانش، در سال 2005 در بيروت انجام گرفت. چندی بعد با فشار آمريکا قطعنامه­ای در سازمان ملل تصويب شد و به موجب دادگاه بين­المللی تشکيل گرديد تا مجرم را پيدا کند. دادگاه ابتدا سوريه را متهم کرد اما اکنون حزب الله را مورد اتهام قرار می­دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها