کد خبر: ۲۴۰۸۴۶
زمان انتشار: ۲۳:۰۴     ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،استقلال در فصل قبل رقابت‌های لیگ برتر عملکرد ضعیفی داشت و در نهایت علاوه بر اینکه سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد، در رقابت‌های لیگ به مقام پنجمی رسید تا نسبت به سال گذشته که قهرمان شده بود با افت محسوس مواجه شود. اما بسیاری از کارشناسان ضعف آبی‌پوشان در فصلی که گذشت را به عملکرد ضعیف در خط هافبک ربط می‌دهند. جایی که با رفتن مجتبی جباری، بازیساز دیگری در جمع آبی‌پوشان حضور نداشت و میانه میدان در اختیار حریفان قرار گرفت. استقلال وقتی میانه میدان را از دست داد سند شکست‌های پی‌درپی خود را نیز امضا کرد. به طور کلی می‌توان گفت گلزنی کم مهاجمان آبی‌پوش در سال گذشته ریشه در عملکرد ضعیف خط هافبک داشت زیرا موقعیت خاصی در اختیار فورواردها قرار نمی‌گرفت تا از آن استفاده لازم را داشته باشند. اما شواهد امر حاکی از این است که شرایط برای فصل بعد کاملا متفاوت است.

امیر قلعه‌نوعی کمربند خط هافبک تیم خود را به‌خوبی بسته و به‌نوعی می‌توان گفت نبض میانه میدان را در اختیار گرفته است. آندرانیک تیموریان و امید ابراهیمی هر دو بازیکنان پرتلاش و دونده‌ای هستند که سد محکمی مقابل حملات حریفان خواهند شد در صورتی که این دو بازیکن به هماهنگی مطلوب برسند و بتوانند تقسیم وظیفه خوب در زمین داشته باشند گذشتن از آنها و رسیدن به دروازه استقلال برای حریفان کار بسیار مشکلی خواهد شد.

همین امر می‌تواند نشانه‌ای برای عملکرد بهتر استقلال در این فصل نسبت به سال گذشته باشد. از سوی دیگر حضور بازیکنانی مانند کریمیان، کرار، حیدری، کریمی و شهباززاده در خط هافبک باعث می‌شود تا توان استقلال در چرخاندن توپ در میانه میدان بیشتر شود و نتیجه آن فرصت‌سازی مناسب برای مهاجمان خواهد شد. استقلال در دیدار مقابل راه‌آهن زمانی توانست بازی باخته را با برد عوض کند و سه امتیاز را بگیرد که میانه میدان را از حریف گرفت و توانست هافبک‌های راه‌آهن را از جریان بازی خارج کند. از این موضوع هم نباید گذشت که عملکرد خوب استقلال در خط هافبک باعث می‌شود که این تیم بازی‌های تماشایی را به نمایش بگذارد و هواداران را راضی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها