کد خبر: ۲۴۰۷۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
یرانوند؛
دروزاه بان تیم فوتبال نفت تهران گفت: «دو روز پیش از مسابقه فکر این گل را کرده بودم و حتی به بازیکنان گفته بودم اگر خطا بدهید احتمال ثبت چنین گلی وجود دارد. همین اتفاق افتاد و گل خوردیم.»
نفت تهران لیگ چهاردهم را با تساوی مقابل پرسپولیس آغاز کرد تا به آینده امیدوار باشد. این تیم که فصل گذشته موفق به کسب سهمیه آسیا شده سال سختی را دارد و اگر نتواند مجددا سهمیه بگیرد قطعا از کادر فنی‌اش انتقاد خواهد شد.

 

در این رابطه و در خصوص بازی نفت با پرسپولیس گفتگو با علیرضا بیرانوند دروازه‌بان نفتی‌ها را بخوانید.

 

* بازی هفته آینده با راه‌آهن را چطور می بینی؟

- بازی سختی داریم چون راه‌آهن بازی اول خود را واگذار کرده و برای امتیاز گرفتن می‌آید. البته این بازی یک جورایی دربی کوچک پایتخت است که جذابیت خاص خودش را دارد.

 

* دربی بدون تماشاگر؟

- ما حدود 150 تماشاگر داریم که اکثر فامیل‌های بازیکنان هستند و فکر کنم راه‌آهن هم همین حدود هوادار را داشته باشد.

 

* الان هم راه‌آهن ورزشگاه تختی را برای میزبانی اعلام کرده و هم نفت، فکر می‌کنی در این بازی کدام تیم میزبان است؟

- روی کاغذ ما میزبان هستیم ولی واقعیت را بخواهید فرقی نمی‌کند و هر دو تیم هم میزبان محسوب می‌شوند هم میهمان.

 

* خود تو دوست داری در کدام ورزشگاه بازی کنی.

- ورزشگاه تختی سال گذشته برای ما خوش یمن بود و دوست دارم در این ورزشگاه بازی کنیم.

 

* منظورم بازی با استقلال و پرسپولیس است چون اکثر بازیکنان اعتقاد دارند بازی کردن در آزادی جذابیت‌ خاص خودش را دارد؟

- قطعا همینطور است و حضور در آزادی به هر بازیکنی انگیزه می‌دهد اما چون این دو تیم زیاد در آزادی بازی کرده‌اند به نوعی بیشتر از حریفان به زمین آزادی آشنا هستند و بهتر بازی می‌کنند. همانطور که به طور مثال راه‌آهن با اکباتان بیشتر آشنا است.

 

* چرا جلوی پرسپولیس گل بدی خوردی؟

- من دو روز پیش از مسابقه فکر این گل را کرده بودم و حتی به بازیکنان گفته بودم اگر خطا بدهید احتمال ثبت چنین گلی وجود دارد. همین اتفاق افتاد و گل خوردیم.

 

* چطور؟

- من سه سال در تیم‌ملی با صادقیان همبازی بودم و حتی زمانی که آقای منصوریان سرمربی تیم‌ملی امید بود روزی 30 الی 40 دقیقه ضربه ایستگاهی تمرین می‌کردیم و صادقیان به همین طریق کاشته می‌زد. او همیشه زاویه مخالف ضربه می‌زند و من باید دو یا سه گام حرکت می‌کردم ولی این کار را نکردم و هیچ کدام از مدافعان ما هم بالا نپریدند و تنها کرامت این کار را کرد که برای جلوگیری از ضربه کافی نبود. حتی من گفته بودم اصلا قبل از ضربه بالا بپرید چون می‌دانستم صادقیان نمی‌تواند ضربه زمینی بزند. در کل خودمان باعث شدیم کاشته اول گل شود.

 

* پس خود تو و منصوریان یاد دادید که صادقیان چطور کاشته بزند؟

- کاملا همینطور است و صادقیان کاشته‌هایش را زمان منصوریان و خود من یاد گرفت.

 

* یعنی دیگر از این گل‌ها نمی‌خوری؟

- آقای منصوریان به من گفته که امسال نباید بیشتر از 10 گل بخورم. من هم از او و با ارفاق خواستم تا 12 تا شود چون یک سری گل‌ها اتفاقی است و مثل بازی با پرسپولیس به ثمر می‌رسد شاید باز هم به ثمر برسد.

 

* با این تفاسیر یکی از ارفاق‌هایت سوخت؟

- یکی سوخته و خود علی آقای هم گفته اتفاقی بوده و باید از صفر شروع کنی. من هم باید خیلی مواظب باشم و دیگر گل مفت نخورم.

 

* قبول داری کارتان خیلی سخت است چون چند بازیکن اصلی و محوری تیم جدا شده‌اند؟

- پنج بازیکن اصلی و تاثیرگذار نفت جدا شده‌اند که فصل گذشته خیلی به ما کمک کردند ولی نفرات اضافه شده دست کمی از آنها ندارند و می توانند در ادامه خودشان را ثابت کنند که به طور مثال رضایی این کار را کرد.

 

* در آسیا هم کار سختی دارید؟

- تیم ما در پلی‌آف بازی دارد که به امید خدا از این مرحله صعود خواهیم کرد و در ادامه قطعا به آنچه که می‌خواهیم، خواهیم رسید.

 

* راستی پرسپولیسی‌ها نیز به داوری بازی با نفت خیلی اعتراض داشتند و حتی جریمه هم شده‌اند؟

- در شروع لیگ آیین‌نامه جدید را اعلام کردند و قرار شد هر کسی اعتراض کند محروم شود من نمی‌دانم واقعا این آیین‌نامه وجود وارد یا همین‌طوری اعلام کردند. اگر واقعا باشد باید اجراء کنند. داوران هم مثل تیم‌ها و بازیکنان پس از مدت‌ها اولین قضاوت‌شان را انجام می‌دهند و احتمال دارد آماده نباشند و اشتباه کنند پس باید فعلا به آنها نیز حق داد تا اشتباه هم داشته باشند و نباید از همین ابتدا اعتراضات را شروع کنیم.

 

* چرا تیم‌های بزرگ اصلا دوست ندارند به تیم‌های کوچک ببازند و اگر هم می‌بازند همیشه بهانه دارند؟

- اتفاقا وقتی اول فصل ما دیدیم نفت را جزو مدعیان به شمار نیاوردند خوشحال شدیم و خیلی خوب است که کارشناسان و خبرنگاران روی نفت حساب نمی‌کنند. فصل گذشته نیز همینطور بود و دیدید کار به جایی رسید که اگر ما سپاهان را می‌بردیم قهرمان می‌شدیم ولی شانس با ما یار نبود تا قهرمان نشویم. آقای منصوریان هم نظرش این است که هر چه از یک تیم توقع نداشته باشند به نفع آن است.

 

* علیرضا، تو سر بازی رفتی؟

- من دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه خرم‌آباد هستم و می‌خواهم تا آخر ادامه دهم و فعلا سربازی نمی‌روم.

 

* تا کی؟

- تا موقعی که یک قهرمانی آسیایی بیاورم و سرباز قهرمان شوم چون امیدوارم در مسابقات آسیایی جزو نفرات باشم و ایران هم قهرمان شود. اگر هم نشد بالاخره به موقع‌اش یک تیم نظامی می‌روم و خدمت می‌کنم.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها