کد خبر: ۲۳۹۱۱
زمان انتشار: ۲۱:۰۹     ۲۹ مهر ۱۳۹۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قذافی شاه‌کلید حل معمای امام موسی صدر بود، تأکید کرد: تیم تحقیق ایرانی برای روشن شدن وضعیت امام موسی صدر باید فوراً عازم لیبی شود.
به گزارش 598 به نقل از فارس، محمد کرمی‌راد نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به کشته شدن معمر قذافی گفت: به نظر می‌رسد که وعده الهی و سنت تبدیل ناپذیر خداوند محقق شده است چرا که خداوند متعال سرنوشتی جز تباهی و نابودی به جباران و حاکمان ظالم روی زمین وعده نداده است.

وی افزود: پس از حدود 40سال حکومت ظالمانه، قذافی نیز به سرنوشت صدام گرفتار شد؛ صدامی که روی تاریخ را سیاه کرد و مردم کشورش را به خاک و خون کشید.

این نماینده ادامه داد: البته شرایط لیبی شرایط خاصی بود که با موج بیداری اسلامی در کشورهای آفریقایی اسلامی همزمان شد و این همزمانی دستاوردهایی را به دنبال داشت.

کرمی‌راد همچنین تصریح کرد: قذافی در این شرایط کار را به یک صحنه‌ای از نبرد و مبارزه با مردم کشورش کشید بنابراین آنچه که در جریان کشته شدن قذافی صورت گرفته، اقدامی در جهت به سامان رساندن نتیجه مبارزات مردم لیبی بوده است.

وی اضافه کرد: در خصوص قراردادهای موجود بین قذافی و سران برخی کشورهای غربی نیز باید گفت که این‌ قراردادها جزو اسناد تاریخی است که دیر یا زود افشا می‌شوند و تاریخ گواه روشنی بر ماهیت بازیگرانی مثل قذافی و روابط‌شان با کشورهای اروپایی و سرسپردگی آنها به غرب خواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: درستی یا غلط مرگ قذافی تقدیری است که وی دچارش شده است و سرنوشت محتوم قذافی نیز جز مرگ و نابودی چیز دیگری نمی‌توانست باشد.

کرمی‌راد در خصوص سرنوشت امام موسی صدر، با توجه به اینکه قذافی شاه کلید حل موضوع امام موسی صدر بود، گفت: پس از مرگ قذافی سرنوشت امام موسی صدر با جدیت دنبال شود و دنبال کنندگان این موضوع و تیمی که از ایران قرار بود، برای پیگیری سرنوشت ایشان اعزام شوند، باید هر چه زودتر سرنوشت این بزرگوار را روشن کنند.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی‌های به دست آمده برای انقلابیون و همچنین از طریق زندانیان آزاد شده می‌توان سرنوشت امام موسی صدر و همچنین تکلیف خانواده‌ ایشان را با بررسی کامل می‌توان مشخص کرد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: گرچه قذافی کشته شد اما هنوز اطرافیان وی هستند و شرایط زندان‌های لیبی نیز برای انقلابیون مشخص شده همچنین اسنادی که پس از سقوط سرت ممکن است بدست آید، می‌تواند راه رسیدن به امام موسی صدر باشد لذا با سقوط حکومت لیبی می‌توان به سرعت این موضوعات را بررسی کرد البته دستگاه سیاست خارجی کشورمان نیز باید به سرعت این موضوع را بررسی کرده و وضعیت امام موسی صدر را روشن کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها