کد خبر: ۲۳۹۰۶
زمان انتشار: ۲۱:۰۳     ۲۹ مهر ۱۳۹۰
نظرسنجی جدیدی که موسسه گالوپ منتشر کرده است از کاهش بی سابقه میزان رضایت مردم آمریکا از عملکرد "باراک اوباما" در سه ماهه گذشته حکایت دارد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی مرکز نظرسنجی گالوپ، بر اساس نظرسنجی جدیدی که صورت گرفته است، میزان محبوبیت "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در یک فصل گذشته که به عنوان یازدهمین فصل از آغاز دوره ریاست جمهوری وی است، با کاهش بی سابقه ۶ درصدی به ۴۱ درصد رسیده است.

بنا بر این گزارش، این بدترین آمار به ثبت رسیده از میزان رضایت مردم آمریکا از عملکرد "باراک اوباما" در ۳ سال گذشته است. میزان محبوبیت اوباما برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۱ حدود ۴۷ درصد به ثبت رسیده بود که این میزان کاهش ۶ درصدی رضایت مردم از عملکرد وی در طول سه ماه کاملا بی سابقه است.

بنا بر اعلام پایگاه نظرسنجی گالوپ، نتایج این نظرسنجی مربوط به تاریخ ۲۰ ژوئیه تا ۲۰ اکتبر (۲۹ تیرماه تا ۲۸ مهرماه) است که در طول این مدت میزان محبوبیت اوباما از ۳۸ درصد تا ۴۳ درصد نوسان داشته است. میزان رضایت ۳۸ درصدی برای عملکرد اوباما در طول این مدت در موارد مکرری به ثبت رسیده است که البته پایین ترین میزان محبوبیت در طول سه ساله ریاست‌جمهوری وی است.

یکی از عواملی که برای کاهش این میزان محبوبیت گزارش شده، مذاکرات در خصوص افزایش سقف بدهی‌ها در اواخر ماه ژوئیه و اوایل ماه آگوست است. چرا که اندکی پس از توافق بر سر افزایش سقف بدهی‌ها، موسسه اعتبارسنجی "استاندارد اند پورز" رتبه اعتبار مالی آمریکا را کاهش داد.

از دیگر عواملی که برای این کاهش میزان رضایت مردم آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهوری خود گزارش شده است، افزایش میزان بیکاری و عدم ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در ماه آگوست است که نشان دهنده این موضوع است که اقتصاد آمریکا هنوز با وضعیت بهبود اقتصادی و رهایی از بحران فاصله دارد. علاوه براین، باراک اوباما تا این لحظه موفق نشده است تا لایحه مشاغلی را که اوایل ماه گذشته میلادی (سپتامبر) ارائه کرده بود، در کنگره به تصویب برساند.

با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲ آمریکا، این کاهش شدید میزان محبوبیت اوباما نه برای وی و نه برای حزبش چندان خوشایند به نظر نمی رسد و در این شرایط باید دید که حزب دموکرات در خصوص معرفی کاندیدای خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه تصمیمی خواهد گرفت. آیا اسبی که اوباما سوار بر آن به جلو می تازد، توان این را خواهد داشت تا وی را به رقابت‌های پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۱۲ برساند؟

تا کنون رکود کمترین میزان محبوبیت در میان رؤسای جمهوری آمریکا در سه ماهه یازدهم دوره ریاست‌جمهوری آنها با ثبت رقم ۳۱.۴ درصد متعلق به "جیمی کارتر" بوده است و اوباما در مقام دوم پس از وی منفورترین رئیس‌جمهوری آمریکا در سه ماهه یازدهم پس از آغاز دوره ریاست‌جمهوری در آمریکا و ورود به کاخ سفید است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها