کد خبر: ۲۳۸۳۸۸
زمان انتشار: ۱۸:۲۰     ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
سامانه‌های ناو آمریکایی به‌خوبی کار می‌کرده و بوق هشدار ورود یک هواپیمای مسافربری را زده است. این در حالی است که این ناو در آن زمان در آب‌های سرزمینی ایران در حال حرکت بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، وب‌سایت خبری "اسلات" (Slate) در نوشتاری به موضوع سقوط هواپیمای مسافربری مالزی که توجه جهانیان را به خود جلب کرد پرداخت.

 

این وب سایت نوشت:

«خشم و ناامیدی درباره سقوط هواپیمای مالزی هنوز ادامه دارد، اما بهتر است قبل از این‌که به این اتفاق غم‌انگیز بپردازیم، نگاهی به گذشته و به یک هواپیمای مسافربری و با سرنوشتی اسفناک داشته باشیم، هواپیمای ایران ایر 655 که در 3 جولای سال 1988 سرنگون شد اما نه توسط  شورشیان ژولیده و خاکی بلکه توسط کاپیتان نیروی دریایی ایالات‌متحده که فرماندهی یک رزم‌ناو کلاس AEGIS به نام وینسنس را بر عهده داشته است.

 

 

از آن واقعه حدود 30 سال می‌گذرد و وینسنس تقریباً فراموش‌شده است اما هنوز آن سانحه رتبه هفتمین فاجعه مرگبار هوایی را دارد به همراه رتبه بدترین و غیرقابل‌توجیه‌ترین اقدام پنتاگون.

 

 

پس‌از آن مقامات آمریکایی گناه را تقصیر خلبان ایرانی انداختند و درباره آن عذرخواهی نکردند. بعدها در گزارش‌ها مشخص شد که نه‌تنها مقصر، هواپیمای ایرانی نبوده است، بلکه سامانه‌های ناو آمریکایی نیز به‌خوبی کار می‌کرده و بوق هشدار ورود یک هواپیمای مسافربری را زده است. این در حالی است که این ناو در آن زمان در آب‌های سرزمینی ایران در حال حرکت بوده است.»

 

 

اسلات در پایان این گزارش آورده است: مردم ایران بر این باورند که ممکن نیست یک ناو آمریکایی به‌اشتباه یک هواپیمای مسافربری را هدف قرار دهد. مردم ایران می‌گویند چه طور ممکن است چنین ناو پیشرفته و برق افتاده ای یک اشتباه به این وحشتناکی انجام دهد.

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها