کد خبر: ۲۳۷۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۲۸ مهر ۱۳۹۰
ادعای واهی ترور سفیر تازه مشهور شده ی سعودی در آمریکا آنقدر ناشیانه و مضحک بود که بارها صدای حامیان آمریکایی ها را هم در آورده است.

به گزارش بی باک، از بی پایه و اساس دانستن این ادعاها توسط بنی صدر رئیس جمهور فراری ایران و سایر نیروهای معاند نظام و اپوزیسیون گرفته تا تشکیک در ادعاهای مقامات آمریکایی و تمسخر آنان از جانب برخی تحلیلگران و رسانه های غربی و آمریکایی.

عموم کارشناسان و تحلیلگران دنیا طرح چنین ادعاهای واهی از جانب مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران را نشان از درماندگی و ضعف این مدعی ابرقدرتی در مقابل پیشرفتها و قدرت روز افزون ایران در جهان بویژه در منطقه خاورمیانه و همچنین برای به حاشیه کشاندن افکار مردم آمریکا از بحران اقتصادی این کشور قلمداد می کنند.

به نوشته روزنامه "القدس العربی"؛ "یوسی میلمان" تحلیلگر مسائل استراتژیک در روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" که به علت نزدیکی بسیار به مراکز تصمیم‌ ساز در سرویس های امنیتی از برجسته ترین کارشناسان رسانه های صهیونیستی در زمینه مسائل جاسوسی و سرویس های اطلاعاتی در اسرائیل و خارج از آن به شمار می‌رود، در تازه ‌ترین مقاله خود نسبت به صحت ادعای آمریکا در مورد برنامه ترور سفیر عربستان ابراز تشکیک کرد.

"میلمان" گزارشی طولانی درباره ادعای آمریکا درخصوص طرح ایران برای ترور "عادل الجبیر" سفیر عربستان در واشنگتن منتشر کرد.

وی دراین گزارش درباره ادعای آمریکا درخصوص "توطئه ایران" برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن و حمله به سفارت‌خانه های اسرائیل در واشنگتن و بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین ابراز تردید کرد.

"میلمان" در گزارش خود نوشته است: «جزئیات اندکی که درباره این موضوع فاش شده است ، به وضوح نشان می دهد که طراحی این عملیات فاقد سازمان‌دهی و تجربه است و این مساله بر میزان بی اعتمادی به ادعای آمریکا درخصوص دست داشتن ایران در طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن می افزاید.»

این کارشناس اسرائیلی درگزارش خود ادامه داد: «اغلب کارشناسان متخصص در مسائل ایران که طرفدار پروژه اینترنتی "گلف2000" به رهبری گری سیک (مشاور و عضو ارشد شورای امنیت ملی امریکا در زمان کارتر) هستند، در صحت ادعای رسمی آمریکا ابراز تردید کردند.»

وی گفت: «عده ای از آنان بر این باورند که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی خود، این قضیه را با هدف محکوم کردن جمهوری اسلامی ایران به منظور آماده سازی افکار عمومی برای حمله نظامی به این کشور مطرح کرده است.»

این کارشناس اسرائیلی همچنین گفت که آمریکا به فشارهای خود بر آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد تا این سازمان به انتشار ادله‌ای که اخیراً درباره برنامه هسته ای ایران به آن دست یافته است، اقدام کند!!

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع وابسته به سازمان های اطلاعاتی اعلام کرده است که تهران توسط تجهیزات اختصاص داده شده برای تولید سلاح هسته ای به اجرای آزمایش‌هایی اقدام می کند.

به گفته این تحلیل‌گر اسرائیلی این مساله که افکار عمومی جهان را به خود مشغول کرده است، می تواند بر منطقه خاورمیانه نیز تاثیر گذار باشد.

این کارشناس اسرائیلی در ادامه گزارش خود که بخش‌های کوتاهی از آن منتشر شد، آورده است: برخی ها تلاش می کنند تا سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) را به دست داشتن در این طرح با هدف به صدا درآوردن طبل جنگ علیه ایران متهم کنند و دراین زمینه نقش اسرائیل را در روشن شدن ادله‌ای که به حمله آمریکا علیه رژیم صدام درعراق منجر شد، یادآور می شوند.

"میلمان" ادامه داد: «صرف نظر از کسانی که تئوری توطئه را قبول دارند، ملت آمریکا و همه جهانیان به خوبی به یاد دارند که جورج بوش پسر رئیس جمهوری سابق آمریکا با کمک گرفتن از داده های نادرست سرویس های اطلاعاتی درباره برنامه‌های صدام برای تولید سلاح هسته‌ای ، شیمیایی و بیولوژیک به عراق حمله کرد و از این اطلاعات برای توجیه حمله به عراق در سال 2003 کمک گرفت.»

این کارشناس اسرائیلی درپایان گفت: «درصورتیکه موضع گیری های دولت آمریکا براساس داده‌های سازمان اطلاعات این کشور باشد، با توجه به اشتباهاتی که در گذشته دراین زمینه درباره حمله به عراق صورت گرفت، چه تضمینی وجود دارد که این اشتباه بار دیگر تکرار نشود.»

به گزارش جام ،  سایت ایران گلوبال نیز در این باره روز چهارشنبه 27 مهر (19 اکتبر) نوشت: «"جان کِربی" -John Kirby- سخنگوی پنتاگون، روز چهارشنبه گفت که ارتش آمریکا از دیرباز نسبت به نفوذ اهریمنی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه نگرانی داشته است؛ اما موضوع توطئه ترور سفیر عربستان در آمریکا یک مسأله حقوقی و دیپلماتیک است.»

این سایت در ادامه افزود: «در همین حال "علی رضا نادر"، تحلیلگر ارشد اتاق فکری «رند» -Rand- در مصاحبه ای با صدای آمریکا در ارتباط با توطئه ترور سفیر عربستان در آمریکا گفت: خیلی عجیب است. باید پرسید انگیزه جمهوری اسلامی از قتل سفیر عربستان در آمریکا چیست؟ چون رفتاری از این نوع برای ایران غیرمعمول و خارج از ضابطه و هنجار است.»

"علی رضا نادر" در ادامه مصاحبه خود چنین گفت: «ایران در گذشته گفته است در سطح جهانی قدرت و نفوذ دارد. گفته است که اگر مورد حمله قرار گیرد جنگ را به خارج از محدوده خاورمیانه خواهد کشاند. اما در حال حاضر جای نگرانی نیست زیرا ایران فعلاً نمی خواهد چنین واکنشی به یک چنین درگیری نشان دهد. بنابراین اگر فشاری را که این روزها به ایران وارد می شود در نظر بگیریم و در صورت واقعی بودن این اتهام، باید پرسید ایران چه سودی از ترور سفیر عربستان می برد؟»

وی در پاسخ به این سوال که چرا از "منصور ارباب سیار" استفاده شده است؟ گفت: «این سؤال خوبی است. ما از طراحان این توطئه اطلاع زیادی نداریم. یک نفر که به تابعیت آمریکا در آمده بازداشت شده است؛ گفته می شود طراح دیگر در ایران است اما کسی از محل او خبر ندارد؛ توطئه گران دیگر نیز از سوی آمریکا اعضای بدون نام و نشان نیروی قدس اعلام شده اند و هویت آنها روشن نیست؛ بنابراین سؤالهای زیادی هست که بدون پاسخ مانده است. پس ما باید صبر کنیم تا اطلاعات دیگری بیرون بیاید تا ما بتوانیم بطور قطع، به خصوص در مورد قصد و مشارکت دولت ایران نتیجه گیری کنیم.»

ایران گلوبال در ادامه به نقل از شبکه "سی‌ ان ان" به 5 دلیلی اشاره کرد که شکّ به اتهام وارده بر ایران را قوت می بخشد:
1- اتهام وارده با مدل کارهای ایران متفاوت است.
2- در مقایسه با سود احتمالی، ایران چیزهای بیشتری را ازدست می دهد.
3- اهداف بسیار آسان تری برای ایران وجود دارد.
4- موقعیت ایران نسبت به گذشته تقویت شده و در موقعیت خطرناکی نیست که مجبور به اقداماتی از این دست باشد.
5- نقشه مطرح شده پر از اشکالات واضح است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها