کد خبر: ۲۳۷۲۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۳۰ تير ۱۳۹۳
توليد بنزين يورو ۴ از دولت نهم آغاز شد
رئيس اسبق سازمان حفاظت از محيط‌ زيست گفت: ما بنا نداشتيم روشي را كه ديگران براي كار سياسي دارند ‌ پي بگيريم اما ظاهراً خانم ابتكار به شيوه و روش ديگري تمايل دارند و با توجه به اين مسئله بد نيست در يك مناظره با حضور طرفين، مردم از حقايق باخبر شوند.
فاطمه واعظ‌جوادي در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بنده به اتفاق همه معاونان خودم در دوره مسئوليت در سازمان حفاظت از محيط‌زيست حاضرم با خانم ابتكار و همكارانشان درباره عملكرد چهار ساله ما در دولت نهم در مقايسه با عملكرد هشت ساله ايشان در تلويزيون يا ديگر رسانه‌هاي معتبر رسمي مناظره كنم.

وي با بيان اينكه ما در اواسط راه دولت نهم متوجه شديم مسير تحريم‌ها به سوي تحريم بنزين مي‌رود، گفت: اين مسئله در هيئت دولت مطرح شد و آقاي دكتر احمدي‌نژاد بلافاصله دستور داد وزارت نفت براي حل مشكل بنزين كشور كه بخش عظيمي از آن به دليل تعلل مسئولان قبل وارد مي‌شد، برنامه‌ريزي كند و ما هم بنا به دستور رئيس‌جمهور موظف شديم ابعاد زيست‌محيطي آن را پيگيري كرده و بر رعايت ضوابط زيست‌محيطي پروژه‌هاي جديد بنزين‌سازي نظارت كنيم.

رئيس اسبق سازمان محيط‌ زيست تأكيد كرد: توليد بنزين يورو 4 در كشور به اين شكل در كشور با مشاركت وزارت نفت و سازمان محيط‌زيست كليد خورد و پنج پالايشگاه از جمله پالايشگاه‌هاي اراك، آبادان و بندرعباس به عنوان مجريان اصلي طرح‌هاي افزايش ظرفيت و بهبود كيفيت بنزين داخلي انتخاب شدند.

وي تصريح كرد: بنده شخصاً بارها از كت‌كراكر پالايشگاه آبادان، اراك، بندرعباس، تبريز و اصفهان بازديد كردم و نتيجه تلاش‌ها اين شد كه در انتهاي دولت دهم طرح‌هاي بنزين‌سازي و افزايش كيفيت كه سال‌هاي طولاني قبل از آن كسي به آنها اعتنايي نمي‌كرد به بهره‌برداري رسيد.
 
معاون اسبق رئيس‌جمهور افزود: افرادي كه در حال حاضر مسئوليت دارند بايد به جاي فرافكني و فضاسازي نسبت به عملكرد خودشان پاسخ بدهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها