کد خبر: ۲۳۶۹۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۲۹ تير ۱۳۹۳
مدافع ملی پوش سرخ ها در فصل پیش گفت: «به محسن بنگر زنگ زدم که او گوشی تلفن را به دایی بدهد اما در نهایت نتوانستم صحبت کنم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، جدایی سیدجلال حسینی از پرسپولیس. این بدترین خبری است که هواداران پرسپولیس می‌شنوند و برایش نگران می‌شوند. این مدافع ملی‌پوش، ملقب به دیوار با مسئولان باشگاه پرسپولیس توافق نکرد تا غزل خداحافظی‌ بخواند و پیراهن سرخ را از تن خارج کند.

 

این پایان سیدجلال با پرسپولیس بود و البته آغاز او با تیمی دیگر. تیمی از قطر که نامش الاهلی است. هر چند سیدجلال همچنان توافق با این تیم را تکذیب می‌کند اما سایت الاهلی خبر موثقی می‌دهد مبنی بر امضای قرارداد نهایی.

 

همین اخبار، جدایی احتمالی از پرسپولیس و حضور در قطر بهانه‌ای شد برای صحبت با سیدجلال. صحبت با بازیکنی که می‌گویند شاید همین روزها به قطر برود و پیراهن الاهلی را بپوشد.

 

* مبارک است. با الاهلی قرارداد بستی؟

- چه قراردادی؟ با هیچ تیمی قرارداد نبسته‌ام!

 

* اما سایت باشگاه الاهلی این خبر را منتشر کرده...

- نمی‌دانم. آنها از یک ماه پیش هم این خبر را نوشته‌اند اما خبرشان درست نیست و من فعلا قراردادی امضا نکرده‌ام.

 

* مذاکرات تو با پرسپولیس به کجا رسید؟ درست است که تمدید قرارداد تو کلا منتفی شده؟

- آقای رحیمی به من لطف دارد و واقعا تلاش می‌کند تا من در پرسپولیس بمانم اما هیات مدیره بیشترین نقش را در این زمینه دارد و اینکه چه می‌شود و چه نمی‌شود آنها تعیین می‌کنند. دیگر از دست رحیمی خارج است و در مورد تمدید قرارداد من، این هیات مدیره است که تصمیم می‌گیرد.

 

* اصلا احتمالی دارد که در پرسپولیس بمانی؟

- رحیمی دوست دارد که من بمانم اما او احتیاج به کمک دارد. احتیاج به حمایت هیات مدیره. من هم ایستادم تا مذاکره کنم اما وقتی از رحیمی حمایت نمی‌کنند و او تنها است دیگر چه کاری می‌توان انجام داد؟ آنها حرف خودشان را می‌زنند و من هم نمی‌دانم چه بگویم.

 

* بحث شما طلب فصل گذشته‌ات بود؟

- ببینید من با رحیمی کار کردم. او آدمی است که اگر قول بدهد سر قولش می‌ماند. این را در سپاهان اثبات کرده بود. اول مذاکره، بحث من درباره فصل گذشته بود. رحیمی گفت به آن کاری نداشته باش، مذاکره برای فصل جدید را آغاز کن. مذاکره برای این فصل را آغاز کردیم اما متاسفانه دست ایشان بسته است اما دست هیات مدیره باز.

 

* واضح‌تر حرفت را می‌زنی؟ یعنی هیات مدیره مخالف تمدید قرارداد تو است؟

- وقتی یک بازیکن و یک باشگاه پای میز مذاکره می‌نشینند، باشگاه یک پیشنهاد می‌دهد و بازیکن هم یک پیشنهاد. هم باشگاه باید پیشنهاد معقولانه بدهد و هم بازیکن. متاسفانه در پرسپولیس احترامی به پیشنهاد من نمی‌گذارند و من هم نمی‌دانم چه بگویم.

 

* در این مدت با علی دایی صحبت کرده‌ای؟

- من به علی آقا گفته بودم که در پرسپولیس می‌مانم. به او قول دادم، حتی در خلال جام جهانی و بعد از جام جهانی. هنوز هم قراردادی با تیمی نبسته‌ام اما نمی‌دانم چرا باشگاه پرسپولیس مشکلم را حل نمی‌کند. سیستم، سیستمی نیست که بتواند بازیکن را برای تمدید قرارداد راضی کند. البته از این ناراحتم که می‌گویند سیدجلال برای مذاکره به باشگاه نیامده. به نظر شما من باید برای مذاکره بروم یا باشگاه تماس بگیرد؟

 

* اما در همه جای جهان مدیر برنامه‌ بازیکنان مذاکره می‌کند و بازیکن فقط قرارداد نهایی را می‌بندد. اینطور نیست؟

- دقیقا همینطور است. برادر من در چندین جلسه با مسئولان پرسپولیس شرکت کرد. حتی قرار شد طلب فصل قبل را بی‌خیال شویم. چون می‌دانستیم که اگر رحیمی حرفی بزند، سر حرفش می‌ماند. متاسفانه پرسپولیسی‌ها پیشنهادی قطعی به من ندادند. منتظر بودند که من اول پیشنهادم را بدهم، بعد که مبلغم را گفتم، گفتند وای چقدر زیاد است.

 

* اما در مورد پیشنهاد تو می‌گویند شبیه قرارداد ترکمانچای است...

- پیشنهاد من و قراردادی که از پرسپولیس می‌خواهم به هیچ وجه شبیه قرارداد ترکمانچای و این واژه‌های عجیب نیست! متاسفانه الان قراردادها به نفع باشگاه شده و کسی از بازیکن حمایت نمی‌کند. تا حرف می‌زنیم می‌گویند سقف قرارداد گذاشته‌اند یا حرفی از مالیات نزنید. همه اینها به نفع باشگاه است اما آیا اگر بازیکنی پولش را نگرفت باز هم همین مسوولان به دادش می‌رسند و از او حمایت می‌کنند؟

 

* تکلیف تو با پرسپولیس کی مشخص می‌شود؟ هر چند به نظر می‌رسد باید منتظر جدایی تو باشیم...

- آقای رحیمی خیلی تلاش کرده و به تنهایی زحمت کشیده. من منتظر او هستم تا ببینم چه شرایطی برایم در نظر می‌گیرد. رحیمی، مدیر راستگویی است که حقیقت را می‌گوید. فقط یک چیزهایی از دستش خارج است که نمی‌تواند کاری هم کند.

 

* یکی از مسئولان هیات مدیره پرسپولیس از پیشنهاد 950 میلیونی با تو صحبت کرده بود، ارزش تو واقعا 950 میلیون است؟ آن هم در حالی که بازیکنان درجه دو فوتبال ایران، این رقم‌ها را دریافت می‌کنند؟

- اصلا 950 میلیون درست اما من یک سوال دارم. باشگاه پرسپولیس در آسیا حضور دارد و باید در لیگ قهرمانان بازی کند. وقتی این تیم نمی‌تواند با مبلغی بالاتر، بازیکنان جدید را جذب کند چطور باشگاه‌های دیگر، چند برابر این پول‌ها را خرج می‌کنند؟

 

* جواب ندادی، ارزش تو همین 950 میلیون است؟

- من نباید جواب این سوال را بدهم. فقط می‌توانم این را بگویم که بیشتر از حقم نمی‌خواهم. بگذار راحتت کنم وقتی شما به عنوان بازیکن با باشگاه مذاکره می‌کنی، یک رقم را می‌گویی و باشگاه هم رقمی می‌گوید. دو طرف آنقدر جنگ، دعوا و شوخی می‌کنید که بر سر یک مبلغ که نه حرف شما است و نه حرف باشگاه، توافق می‌کنید. در پرسپولیس از این خبرها نیست! من یک قیمت می‌گویم اما آنها روی حرفشان مانده‌اند و کوتاه نمی‌آیند. می‌گویند همین رقم است و بالاتر نمی‌آییم، حتی یک ریال. آن وقت من چه کار باید کنم، آن هم در روزهایی که چند تیم ایرانی و خارجی به من پیشنهاد داده‌اند؟

 

* صادقانه بگو، با الاهلی بسته‌ای یا توافق کرده‌ای؟

- نمی‌توانم دروغ بگویم. با الاهلی مذاکره کرده‌ام اما هنوز پای برگه‌ای را امضا نکرده‌ام. فکر و ذهنم هنوز پرسپولیس است اما با مصاحبه‌هایی که برخی آقایان انجام می‌دهند باید هم به فکر جدایی باشم.

 

* پیشنهاد ایرانی هم داری؟

- پیشنهاد ایرانی هم دارم. من خیلی هم به توافق نزدیکم اما دوست دارم شرایط طوری رقم بخورد که بتوانم دوباره برای پرسپولیس بازی کنم.

 

* جدیدا با علی دایی صحبتی نکرده‌ای؟

- نه. به محسن بنگر زنگ زدم که او گوشی تلفن را به دایی بدهد اما در نهایت نتوانستم صحبت کنم. چون دایی درگیر اردو بود و من هر کاری کردم موفق نشدم که با او حرف بزنم.

 

* این صحبت‌هایت، یک جوری غزل خداحافظی است...

- نمی‌دانم واقعا. فعلا که می‌چرخم تا ببینم شرایط چطور رقم می‌خورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها