کد خبر: ۲۳۶۸۴۹
زمان انتشار: ۲۲:۱۰     ۲۸ تير ۱۳۹۳
همه طرف‌ها متعهد شدند که در این تمدید کوتاه‌مدت به تعهدات خود بر اساس برنامه اقدام مشترک پایبند باشند.
به گزارش پایگاه 598، جام نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز (Reuters) مقامات آمریکایی در پی تمدید 4 ماهه مذاکرات هسته ای می گویند که واشنگتن به همه طرف های اقتصادی ایران اعلام کرده است که در این مدت 4 ماه که مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای بین ایران و 1+5 تمدید شده، کسی حق مبادله اقتصادی با این کشور را ندارد.

 

 

در بیانیه مشترکی که روز گذشته از سوی محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در پایان نشست وین 6 قرائت شد، به پیشرفت های ملموسی اشاره شد که مقدمه ای برای توافق نهایی است اما طرفین تاکید کردند که اختلافات مهمی همچنان باقی است.

 

 

شایان ذکر است جان کری وزیر خارجه آمریکا به نمایندگان آمریکایی اعلام کرده بود که تحریم های جدید و هدفمند علیه تهران ممکن است به توافق هسته ای منجر نشود.
 

 

برخی از رسانه ها مدعی حمایت جان کری وزیر خارجه آمریکا از تحریم های هدفمند علیه ایران در دیدار با نمایندگان یهودی کنگره شدند.

 



در همین رابطه ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک پست الکترونیکی به المانیتور نوشت که موضع ما در قبال مذاکرات هسته ای تغییر نکرده و از تحریم های بیشتر علیه ایران حمایت نمی کنیم.

 

وی در مورد تعهدات طرفین برای 4 ماه آینده منتهی به سوم آذر نیز نوشته است: «همه طرف‌ها متعهد شدند که در این تمدید کوتاه‌مدت به تعهدات خود بر اساس برنامه اقدام مشترک پایبند باشند. برای چهار ماه آینده، ما به توقف پیشرفت بخش‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم. علاوه بر این، ایران متعهد شد که گام‌های مرتبط با هسته‌ای بیشتری را از جنس همان گام‌هایی که در برنامه مشترک اقدام بدان متعهد شده است، بردارد. این شامل ادامه سقف 5 درصدی غنی‌سازی هگزافلوراید اورانیوم و تعهد به تبدیل هرگونه مواد فراتر از این، به اکسید است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها