کد خبر: ۲۳۵۹۴۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۲۳ تير ۱۳۹۳
دبیر دوم کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه گزارشات سازمان محیط زیست در خصوص آلایندگی بنزین پتروشیمی نتوانست ما را قانع کند، گفت: وظیفه سنجش آلایندگی بنزین‌های وارداتی را به اداره استاندارد محول شده است.

به گزارش پایگاه 598، موسی احمدی، دبیر دوم کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، به تشریح آخرین وضعیت بررسی آلودگی بنزین‌های وارداتی در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: متاسفانه تا این لحظه گزارش نهایی کمیسیون بهداشت در این مورد به دست ما نرسیده است و تا جریان این گزارش مشخص نشود نمی‌توان چیزی گفت.


خبرنگار ما در واکنش به این سخن احمدی از چرایی اظهار بی‌اطلاعی اعضای کمیسیون بهداشت در خصوص آلودگی بنزین وارداتی و متمرکز شدن گزارش این کمیسیون بر بنزین پتروشیمی‌ها پرسید که وی پاسخ داد: سازمان محیط زیست گزارشاتی در مورد آلایندگی بنزین‌های پتروشیمی به کمیسیون انرژی داده بود که با بررسی و پیگیری‌هایی که توسط نمایندگان انجام شد، محیط زیست نتوانست اعضای کمیسیون انرژی را قانع کند به همین دلیل این موضوع را به کمیسیون بهداشت ارجاع دادند. من نیز در جلسه این کمیسیون حضور داشتم و قرار بر این شد تا بعد از بررسی جامع اعضای این کمیسیون و ارائه گزارشات جامع و اعلام نظر قطعی اعضا در این خصوص و همچنین نظر نمایندگان کمیسیون انرژی پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

 

نماینده مردم عسلویه در خانه ملت تاکید کرد: هیچ کدام از مراجع شامل سازمان محیط زیست، سازمان استاندارد و وزارت نفت کار کارشناسی دقیقی در خصوص بنزین پتروشیمی های داخلی انجام نداده اند و به مین دلیل نتوانستند به صورت مستند و مستدل آلودگی های بنزین های داخلی را اثبات کنند.


 وی تاکید کرد: قطعا هر دو بنزین وارد شده و تولید شده در پتروشیمی‌ها در دستور کار مجلس قرار دارد چرا که تکلیف این است که تاثیر کلیه بنزین‌های موجود در کشور که مصرف می‌شوند بر روی مسائل زیست محیطی، بهداشت و سلامت افراد سنجیده شود.


احمدی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی و خود وزارتخانه وظیفه سنجش آلایندگی بنزین‌های وارداتی را به اداره استاندارد محول کرده و این موضوع به صورت کلی از دست سازمان محیط زیست خارج شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها