کد خبر: ۲۳۵۶۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۲۲ تير ۱۳۹۳
رفتار دوگانه محیط زیست با بنزین و خودرو؛
رئیس پلیس راهور ناجا از تمدید دوباره تولید خودروهای با استاندارد یورو 2 توسط سازمان محیط زیست خبر داد و از این کار انتقاد کرد / طبق قانون خودروسازان از سال 84 فرصت داشتند که تا سال 90 تولیدات خود را به استاندارد یورو 3 و از سال 91 این استاندارد را به یورو 4 ارتقا‌ دهند

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، تولید خودرو یورو 2 تمدید شد. رئیس پلیس راهور ناجا از تمدید دوباره تولید خودروهای بااستاندارد یورو 2 توسط سازمان محیط زیست خبر داد و از این کار انتقاد کرد.

سردار اسکندر مومنی با بیان اینکه خودروسازان از سال 84 تا 90 فرصت داشتند تا به استاندارد یورو 3 برسند سازمان محیط زیست را مقصر اصلی آلودگی هوا دانست " راه اصلی برطرف شدن آلودگی هوا از میان برداشتن منشا تولید آن است. ما از سازمان محیط زیست انتظار بیشتری داشتیم ولی این سازمان تولید خودرو با استاندارد یورو 2 را باز هم تمدید کرد و این در حالی است که طبق قانون خودروسازان از سال 91 می بایست خودروها را به یورو 4 ارتقا‌ دهند ولی متأسفانه هنوز تولیدات خودروهای کشور در حد استاندارد یورو 2 قرار دارد"

سازمان محیط زیست در حالی مقصر اصلی آلودگی هوا را بنزین بی کیفیت و پتروشیمی میدانست که تولید خودروهای آلودگی ساز یورو 2 را تمدید کرد. معصومه ابتکار که پس از شرکت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با محوریت آلودگی هوا ، بنزین پتروشیمی ها را مقصر اصلی این آلودگی ها میدانست از قطع بنزین پتروشیمی ها تشکر کرد " به آقای زنگنه گفتم اگر امروز تولید بنزین پتروشیمی ها را قطع کنید امکان این که چند بچه کمتر مبتلا به بیماری شوند وجود دارد که خوشبختانه وی نیز به طور جدی وارد شد و این موضوع همچنان ادامه دارد" .

ابتکار همچنین مدعی شد که با قطع بنزین پتروشیمی ها و توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار دیگر شاهد آلودگی هوا و طرح زوج و فرد کردن خودروها نخواهیم بود. اما سردار مومنی با بیان اینکه خودروهای آلاینده بیشترین عامل آلودگی است گفت " باید در معضل آلودگی هوا پیشگیری را مطرح کرد اما متأسفانه امسال در موضوع پیشگیری از آلودگی هوا هیچ اتفاقی رخ نداده است و با تولید خودروهای بی کیفیت و آلودگی ساز یورو 2 زمستان امسال نیز در صورت سکون هوا شاهد افزایش شدید آلودگی هوا خواهیم بود"

توزیع بنزین یورو 4 در صورتی آلایندگی خودروها را کاهش میدهد که خودروها نیز با این استاندارد مطابق باشند. وقتی خودروی با استاندارد یورو 2 از بنزین یورو 4 استفاده میکند، تاثیری در آلایندگی خودرو ایجاد نمی شود به این دلیل که خودرو امکان استفاده بهینه از اینگونه بنزین را ندارد.

از دیگر نکاتی که در پیشگیری آلودگی هوا موثر می باشد، میزان مصرف خودورها است. هرچقدر حجم موتور از 1500 سی سی بیشتر باشد  میزان مصرف بالاتر می رود و موجب آلودگی بیشتر هوا خواهد شد. بر اساس آمار ها خودروهای با استاندارد یورو 2  جزو خودروهای پرمصرف  هستند و در واقع هم آلایندگی بیشتری دارند و هم بنزین بیشتری مصرف میکنند. خانم ابتکار باید پاسخگوی جان هزاران نفر که در اثر تولید خودروهای ّبی کیفیت و آلاینده در خطر است باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها