کد خبر: ۲۳۵۴۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۲۱ تير ۱۳۹۳
مذاکرات هسته‌ای وین
عضوتیم هسته‌ای کشورمان گفت : در نگارش متن پیشرفت داشته‌ایم اما در محتوای مذاکرات پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رخ نداده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سیدعباس عراقچی" در گفتگو با شبکه خبر درباره مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: بخش زیادی از کار بر روی نگارش متن پیشرفت نسبتا خوبی داشته و شاید بیش از 65 درصد الان توافق شده اما به این معنی نیست که در مسائل محتوایی پیشرفت کرده باشیم. 

 

وی تصریح کرد: در نگارش متن پیشرفت داشته‌ایم اما در موضوعاتی که هنوز نگارش نشده وزنش زیاد است و نمی‌توانیم بگوییم در محتوای مذاکرات پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رخ داده است اما در نگارش متن که خود قسمت مهمی از مذاکرات بوده پیشرفت نسبتا خوبی داشتیم.  
 
معاون حقوقی وزارت خارجه اظهار داشت: امیدواریم طی روزهای آتی که وزرای خارجه بعضی کشورهای 1+5 به وین می‌آیند بتوانیم در مذاکرات مستقیم با وزرا مقداری در مسائل محتوایی پیشرفت داشته باشیم.  
 
عراقچی درباره  اختلافاتی مثل جدول زمان‌بندی رفع تحریم‌ها و ظرفیت غنی‌سازی و عادی شدن پرونده هسته‌ای ایران بیان کرد: درباره مسائل اصلی محتوایی هنوز به تفاهم کامل نرسیده‌ایم.
 
وی ادامه داد: بحث‌های صورت گرفته درمورد راه حل‌ها و گزینه‌های مختلف اما هنوز نتوانستیم به یک برداشت و نظر واحد برسیم.  
 
عراقچی افزود: مذاکرات ادامه دارد و ما کاملا مصمم هستیم و مذاکرات را با جدیت ادامه خواهیم داد البته از مواضع اصولی و آنچه که مربوط به حقوق مردم ایران در زمینه هسته‌ای و سایر موارد است کوتاه نخواهیم آمد و قصد عدول از آنها را نداریم بنابراین طرف مقابل آمادگی پیدا کند برای گرفتن تصمیمات جدی و مشکل، امیدوار هستیم با آمدن وزرای 1+5 این اتفاقات بیافتد.  
 
مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: امیدواریم تا 20 جولای مذاکرات به سرانجام برسد و اگر طبق برنامه بتوانیم کار را تا قبل از بیستم به پایان برسانیم معنی آن این است که وزرا باید هفته بعد دوباره برگردند اما اگر تا 20 جولای توافق نشود بستگی دارد که در چه شرایطی باشیم و باید ببینیم که نیاز هست که مذاکرات را چند روزی ادامه دهیم تا به سرانجام برسانیم این کار را خواهیم کرد و اگر هم به این نتیجه برسیم که فایده‌ای ندارد و زیاده‌خواهی‌ها پایانی برایش نیست نمی‌توانیم توافق بکنیم.  
 
عراقچی افزود: همانطور که بارها گفته‌ایم در صورت عدم توافق از نظر ما فاجعه‌ای رخ نداده و دنیا به آخر نرسیده و برمی‌گردیم برنامه‌های خود را ادامه می‌دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها