کد خبر: ۲۳۴۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۲۶ مهر ۱۳۹۰
ارتش آمریکا كه سردمدار كشتار غيرنظاميان با هواپيماهاي بدون سرنشين خود است، به زودی نوعی "بمب پرنده" را هم وارد پرونده جنايي خود خواهد كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت امریکایی "ائرو وایرونمنت" در ماه ژوئن گذشته قراردادی به ارزش چهار میلیون و 900 هزار دلار با ارتش این کشور به امضاء رساند تا هر چه سریعتر تعدادی از این هواپیماهای انتحاری را تولید و تحویل دهد.

این بمب پرنده یا هواپیمای انتحاری كه "سوییچ بلید" نام گرفته، کمتر از دو کیلوگرم وزن دارد و سربازان می توانند آن را در کول پشتی خود حمل کنند.

سوییچ بلید در هنگام شلیک روی وسیله ای لوله ای شکل قرار گرفته و با استفاده از موتور برقی کوچکی به حرکت در می آید. این هواپیما بالهایی دارد که آن را هدایت می کند. دوربینی که روی آن تعبیه شده، این امکان را به هدایتگر می دهد تا با دقت بیشتری هدف مورد نظر را از بین ببرد.

اين ابزار جديد كشتار در حالي وارد دور مي شود كه آمريكا هفته گذشته طی دو روز بيش از ۱۰۰ نفر را با حملات هواپيماهاي بدون سرنشين خود در سومالي، پاكستان، افغانستان و يمن به قتل رساند.

هفته گذشته بر اثر حمله يك هواپيماي بدون سرنشين آمريكا در منطقه‌اي در جنوب سومالي دست كم ۱۵ تن كشته و ۴۳ تن ديگر كشته شدند اين در حالي است كه در اين حمله چند غيرنظامي نيز كشته شدند. روز جمعه نيز طي حملات هواپيماهاي آمريكا در يمن، پاكستان حدود ۷۰ تن كشته شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها