کد خبر: ۲۳۴۷۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۱۷ تير ۱۳۹۳
کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: «کمتر پیش می‌آید بازیکنی مثل من بخواهد پیشنهادهای خوب را نادیده بگیرد و بماند.»
به جز بختیار رحمانی هافبک ملی‌پوش فولاد همه بازیکنان در اردوی تیم به سر می‌برند. این تیم اهوازی که قهرمانی لیگ گذشته را یدک می‌کشد در فصل نقل و انتقالات خوب عمل نکرده و فعلا تنها یک بازیکن جذب کرده است. صحبت های بختیار رحمانی در این رابطه و در خصوص رقابت‌های جام‌جهانی که به مرحله نیمه نهایی رسیده است را بخوانید:

 

* آقا بختیار چه خبر؟ کماکان استراحت می‌کنی؟

- تازه اول استراحتم است و حالا حالاها باید استراحت کنم.

 

* یعنی به این زودی‌ها تمرین نمی‌کنی؟

- من تمریناتم را کرده‌ام و الان موقع استراحت است. البته به صورت انفرادی کار می‌کنم تا زیاد افت نکنم. هر چند مصدومیتی از ناحیه زانو هم دارم و نباید زیاد فشار بیاورم. در تمرینات تیم ملی آقای برنو خیلی کمک کرد تا برطرف شود اما چون باید برای جام‌جهانی آماده می‌شدیم مجبور بودم کار کنم.

 

* از اردوی فولاد خبر داری؟

- خبر خاصی ندارم و نمی‌دانم با چند نفر تمرین می‌کنند و چه کسانی در اردو هستند. فقط از چند نفر اطلاع دارم و می‌دانم تمرین می‌کنند که جالب است!

 

* چرا جالب؟!

- همینطوری گفتم!

 

* از نقل و انتقالات خبر داری؟

- دو روز پیش شنیدم که ایمان موسوی را جذب کرده‌اند. فکرش را نمی‌کردم این بازیکن به فولاد بیاید.

 

* ظاهرا او را به جای پریرا گرفته‌اند؟

- جای پریرا؟! جای خالی پریرا را فقط مهاجمانی مانند انصاری‌فرد و عنایتی و یکی دو نفر دیگر می‌توانند پر کنند و کار ایمان نیست.

 

* تو خودت از این خرید راضی هستی؟

- ایمان بازیکن خوبی است و امیدوارم در فولاد موفق شود ولی انتظار این خرید را نداشتم و برایم جالب است که چطور جذب شد! شرایط اهواز خیلی خاص است و سخت است که یک بازیکن بتواند خودش را پیدا کند.

 

* یک کم احساساتی هم است!

- در اهواز نمی‌شود جوگیر شد و باید مواظب بود که هر کاری نکرد. امیدوارم این اتفاق در فولاد نیفتاد.

 

* چرا از کریم انصاری‌فرد درخواست نکردی به اهواز برود؟

- کریم اهواز نمی‌آید و احساساتش با خوزستان سازگار نیست. من حتی به شوخی به او گفتم بیا اهواز ولی قبول نکرد چون دیدم دلش نیست. البته کریم دیگر نباید در لیگ ایران بازی کند و زمان رسیده که برود خارج از ایران. هر چه بگذرد کار او سخت‌تر می‌شود. من امیدوارم هر چه زودتر لژیونر شود چون دارد دیر می‌شود و اگر نرود کار برایش سخت خواهد شد.

 

* با جواد نکونام صحبت می‌کردی که بیاید فولاد؟

- به آقا جواد هم گفتم بیا اهواز قبول نکرد. گفت شرایطش برای حضور در فولاد مهیا نیست. حتی به شوخی گفتم آقا جواد "جان من بیا فولاد" ولی باز هم قبول نکرد! دیگر نمی‌توانستم اجبارش کنم.

 

* آندو چطور؟

- کی چهار میلیارد دارد که آندو را بگیرد؟ فولاد که چنین مبالغی ندارد بدهد.

 

* حالا چهار میلیارد می‌ارزد؟

- تیموریان خودش یک تیم است و پارسال در هر بازی که نبود استقلال یا باخت یا مساوی کرد. چرا نمی‌ارزد. حق آندو بیش از چهار میلیارد است و هر تیمی که او را بگیرد برد کرده است. کاش فولاد پول داشت و جذبش می‌کرد.

 

* چرا بازیکنان فولاد راحت جدا شدند در حالی که فولاد آنها را احیا کرده بود؟

- الان دیگر پول حرف اول را می‌زند و هر کسی بگوید من عاشق فلان تیم هستم راست نگفته است. کمتر پیش می‌آید بازیکنی مثل من بخواهد پیشنهادهای خوب را نادیده بگیرد و بماند. البته شرایط باید دو طرفه باشد و باشگاه نیز هوای بازیکن را داشته باشد. امسال باشگاه فولاد یک سری محدودیت‌هایی دارد که آقای دهکردی نمی‌تواند زیاد هزینه کند. او زحمت می‌کشد ولی دستش باز نیست.

 

* پس چرا بودجه فولاد 27 میلیارد اعلام شده و از همه تیم‌های لیگ برتری بالاتر است؟

- اتفاقا من می‌خواهم از دهکردی بپرسم که چطور 27 میلیارد بودجه داریم ولی نه بازیکن می‌توانیم جذب کنیم و نه نفرات خودمان را حفظ می‌کنیم. این موضوع برایم جالب است و باید مطلع شوم.

 

* در جذب بازیکن به باشگاه کمک نمی‌کنی؟

- می‌خواهم کمک کنم ولی بازیکنی بیرون نمانده که بگیریم. همه خوب‌ها رفتند و نفر خاصی بیرون نیست. البته من جریان نقل و انتقالات را متوجه نمی‌شوم و وقتی می‌بینم 12-13 نفر از فولاد جدا شده‌اند و کسی به فکر جایگزینان‌شان نیست تعجب می‌کنم.

 

* الان دروازه‌بان هم ندارید؟

- یوسفی و سلیمی هستند.

 

* ولی یوسفی را نخواستند؟

- خب، پس باید خودم را برای دروازه‌بانی آماده کنم و باید خودم را به سوشا نشان دهم. (می‌خندد)

 

* در هر پستی یک یا دو بازیکن خوب از فولاد جدا شده‌اند ولی از خط هافبک کسی نرفته تو هم برو تا همه‌چیز تکمیل شود دیگر.

- شاید ما هافبک‌ها بی‌عرضه هستیم که نتوانستیم از تیم‌ جدا شویم شاید هم معرفت داریم که با همه شرایط می‌سازیم و می‌‌مانیم. شاید هم هر کسی مشکلات خاص خودش را دارد و فکر خودش را می‌کند.

 

* با این شرایط کار فولاد سخت نمی‌شود و می‌توانید سهمیه بگیرید؟

- سهمیه بگیریم یا نگیریم کی ضرر می‌کند؟ بازیکن؟ یا باشگاه؟ قطعا باشگاه ضرر می‌کند، به این دلیل که در تاریخ ثبت می‌شود فولاد قهرمان فلان دوره لیگ شد. ثبت نمی‌شود که فلان بازیکن قهرمان شد! بگذارید هزینه نکنند. تا ببینند ضررش را چه کسی متحمل می‌شود.

 

* تو که نرفتی پشیمان نیستی؟

- من با فولاد شناخته شدم و اصلا از ماندن پشیمان نیستم! این تیم و هوادارانش را دوست دارم. امیدوارم همه‌چیز به خوشی تمام شود.

 

* بگذریم جام‌جهانی را دنبال می‌کنی؟

- پیگیری می‌کنم و فکر کنم تیم‌های خوبی بالا آمدند و حالا که آرژانتین تا نیمه نهایی رسیده‌ خدا کند این تیم قهرمان شود هر چند آلمان خیلی خطرناک است.

 

* می‌خواهی آرژانتین قهرمان شود تا بگویید به تیم قهرمان یک بر صفر باختید؟

- اصلا این طور نیست. به خاطر مسی و شرایط این تیم گفتم آرژانتین قهرمان شود هر چند می‌شود مدعی شد که چه بلایی سر قهرمان جام آوردیم. (می‌خندد)

 

* هلند چطور؟

- دوست ندارم هلند قهرمان شود چون تیمش یک جوری است!

 

* علیرضا جهانبخش ناراحت نمی‌شود این حرف را می‌زنی؟

- فکر نمی‌کنم ناراحت شود. البته هلند قهرمان شود به نفع جهانبخش است به این خاطر که به لیگ هلند بیشتر از گذشته توجه می‌شود.

 

* بهترین بازیکن جام چه کسی می‌شود؟

- فکر کنم مهاجم کلمبیا آقای گل شود و هر تیمی هم که جام بگیرد از همان تیم بهترین بازیکن را انتخاب می‌کنند چون هر چهار تیم بازیکنانی دارند که خوب کار کرده‌‌‌اند.

 

* راستی این شوخی‌های بازیکنان تیم ملی را دیدی؟

- من در برزیل بودم از طریق سایت آن برنامه دیدم و جالب بود هر چند همه سئوالات را به خسرو و هاشم‌ ربط می‌دادند!

 

* واژه هنرمند به تو رسید. واقعا هنرمند هستی؟

- کار هنری را خیلی دوست دارم و علاقه دارم آن را دنبال کنم. من به پیانو و گیتار علاقه‌مند هستم.

 

* خب، هنرت را به آنها نشان می‌دادی؟

- اکثر بچه‌ها هنرم را دیده‌اند حتی در برزیل برای آقای کی‌روش هم پیانو زدم که خوشش آمد.

 

* فقط زدی یا همراه با آن، خواندی؟

- خیلی کم خواندم چون نمی‌خواستم دوباره سوژه شود! البته همه‌چیز حالت تفریح داشت و می‌خواستیم روحیه‌مان را بالا ببریم. آقای کی‌روش همه چیز را حرفه‌ای نگاه می‌کند و به موقع جدی است و به موقع آزادی می‌دهد تا بازیکنان احساس محدودیت نکنند.

 

* کی‌روش می‌ماند؟

- امیدوارم بماند چون تیم‌ملی به او نیاز دارد. تازه کار او آغاز شده و باید برای جام ملت‌ها آماده شویم.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها