کد خبر: ۲۳۴۵۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۶ تير ۱۳۹۳
با وجود اینکه ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است اما با گذشت ۴ ماه از سال جاری بیمه این قشر زحمتکش همچنان بلاتکلیف است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم،‌ مطابق اطلاعات دفتر آمار محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی  در سال گذشته، 19 هزار و 477 بیمه‌شده تأمین ‌اجتماعی دچار حادثه ناشی از کار شده‌اند که از این میان50 درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی بوده است که از مجموع این رقم 19 هزار و 117 بیمه‌شده مرد و 360 بیمه‌شده زن بوده‌اند.

محمدتقی حسینی، قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی کارگران ساختمانی از بیمه  تاکید می‌‌کند: بهره‌مندی از مزایای بیمه و دیگر پوشش‌های اجتماعی برای کارگران بویژه کارگران ساختمانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سال گذشته در راستای ابلاغ بخشنامه سهمیه بیمه کارگران ساختمانی  میزان سهمیه کارگران ساختمانی مشمول بیمه سالانه 200 هزار نفر اعلام و قرار شد در مرحله اول و در نیمه نخست سال گذشته 100 هزار نفر و در نیمه دوم 100 هزار نفر دیگر به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوند. در حالی که کارگران ساختمانی منتظر ابلاغیه سهمیه بیمه برای سال جاری خود بودند، محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی 29 فروردین امسال با اشاره پوشش بیمه‌ای 800 هزار کارگر ساختمانی در 4 سال پیشین، گفته بود: سازمان به تعهدات خود عمل کرده است و پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی جدید در سال جاری در انتظار تصمیم و رای نمایندگان مجلس است.

زدا با اشاره به اینکه در سال جاری کارگر ساختمانی جدیدی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، تاکید کرده بود: در سال جاری فعلا تعهد و برنامه‌ای برای بیمه افراد جدید نداریم و به تمام تعهدات قبلی خود عمل کرده‌ایم. پس از اظهارات زدا، ‌اکبر شوکت، عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اظهار‌نظر محمدحسن زدا که گفته بود تعهد و برنامه‌ای برای پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی در سال جاری نداریم، گفت: قانون رفع موانع اجرایی بیمه‌ کارگران ساختمانی، سازمان تامین اجتماعی را موظف کرده است با منابع حاصل از فروش پروانه ساخت که از طریق شهرداری‌ها به صندوق تامین اجتماعی واریز می‌شود، تمام کارگران ساختمانی را بیمه کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها