کد خبر: ۲۳۴۱۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۱۴ تير ۱۳۹۳
رئيس کميته انضباطي فدراسيون گفت: آئين‌نامه مي‌تواند سختگيرانه‌تر به رفتارهاي فوتباليست‌ها نگاه کند.

 

به گزارش پایگاه 598 ، به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، اسماعيل حسن زاده، رئيس کميته انضباطي درخصوص شکايت باشگاه فجر شهيد سپاسي گفت: شکايت باشگاه فجر از پيکان به دليل استفاده سعيد حلافي عنوان شده بود که مدارک مشموليت وي جعلي است. پس از بررسي پرونده تشکيل شد و ابتدا از سازمان نظام وظيفه ناجا، وضعيت مشمولي اين بازيکن و همچنين اصالت و يا جعلي بودن برگه معافيت وي را استعلام گرفتيم. پس از پاسخ استعلام از بالاترين مقام رسمي آن سازمان، جلسه نهايي با متوليان باشگاه فجر شهيد سپاسي تشکيل و مفاد نامه ناجا به باشگاه فجر اعلام شد.

وي افزود: در پاسخ به نامه ما آمده است که مدارک معافيت سعيد حلافي اصالت داشته و تا خرداد 93 ايشان از آن مدرک به درستي استفاده کرده است. اين موارد به باشگاه فجر سپاسي اعلام شد و مديرعامل فجر مهلت يک هفته اي از کميته انضباطي خواست تا پاسخ کاملتري از حوزه نظام وظيفه دريافت و ارائه کند که با پايان رسيدن مهلت فوق، هيچ نامه اي از سوي باشگاه فجر شهيد سپاسي ارائه نشد و کميته انضباطي با اين توضيح که حلافي با مدارک معافيت اصيل و غير جعلي فعاليت فوتبال داشته است، شکايت باشگاه فجر را رد کرد. البته با توجه به دلايل قانوني و پزشکي کارت معافيت اين بازيکن در خرداد ماه سال 93 باطل شد و معافيت ايشان از دائم به معافيت از رزم تغيير پيدا کرده است. مسلما حلافي ديگر نمي تواند از کارت ابطال شده استفاده کند و ادامه فوتبال اين بازيکن منوط به رعايت مقررات مربوط به بازيکن مشمول است و همانطوري که حوزه نظام وظيفه اعلام کرده، حلافي از 21/4/93 سرباز بوده و بايد خود را به يگان مربوطه معرفي کند.

رئيس کميته انضباطي در ادامه در خصوص اجراي آئين نامه جديد انضباطي افزود: آئين نامه انضباطي جديد از شروع فصل ليگ امسال قابل استناد است و با توجه به اينکه در اين آئين نامه تلاش شده تا جايي که ممکن است با آئين نامه فيفا مطابقت داشته باشد، در نوع خودش تحول مثبتي را در برخورد با رفتارهاي ناهنجار عوامل فوتبال ايجاد خواهد کرد و با توجه به رعايت بعضي اصول حاکم بر قواعد انضباطي فوتبال دنيا، اين آئين نامه مي تواند سختگيرانه تر به رفتارهاي فوتباليست ها نگاه کند.

وي در ادامه بيان کرد: همچنين افزايش تعداد اعضاي کميته انضباطي فدراسيون که مي تواند تا 7 نفر افزايش پيدا کند در اين آيين نامه آمده است. بر همين اساس شهرستانها و استانها نيز از شروع فصل جديد با آئين نامه جديد مشکلات انضباطي خود را رسيدگي خواهند کرد. البته احتمال دارد اين آئين نامه نيز اشکالات و يا ابهاماتي داشته باشد. قطعا اگر به مبادي مربوطه منعکس شود در آينده اصلاح خواهد شد. ضمن اينکه بخش مربوط به صلاحيت کميته اخلاق در آئين نامه انضباطي به طور جدا بيان شده به نحوي که تخلفاتي مثل تباني، پيشنهاد رشوه مطابق ضوابط فيفا در صلاحيت کميته اخلاقي قرار گرفته است. بر همين اساس بخشي از جرائم و تنبيهات افزايش پيدا کرده و در خصوص مصاحبه عوامل فوتبالي عليه يکديگر، داوران و مقامات رسمي هم تنبهات شديدتر شده است. در واقع مهمترين مورد در اين آيين نامه اين است که اختياراتي به کميته انضباطي داده شده به نحوي که سريعا مي تواند با رفتارهاي نادرست رسانه اي فوتبالي ها برخورد کند. البته در آينده زواياي ديگري از اين آئين نامه با توضيحات بيشتر و همزمان با اجراي آن از طريق سايت رسمي فدراسيون فوتبال ارائه خواهد شد.

رئيس کميته انضباطي در ادامه در خصوص رسيدگي به 1500 پرونده در اين کميته گفت: در سال گذشته بيش از 1500 پرونده در کميته انضباطي رسيدگي شد که برخي از پرونده ها بسيار مهم و زمان بر بودند که کميته انضباطي در حد توان خود و عليرغم کثرت پرونده ها و لزوم فوريت رسيدگي، توانست به وظيفه خود عمل کند که در اين زمينه از همه همکاران در کميته انضباطي فدراسيون، استانها و شهرستانها تقدير و تشکر مي کنم.

حسن زاده در پايان گفت: به زودي جلسه اي با حضور روساي کميته هاي انضباطي استانهاي سراسر کشور در يکي از استانها برگزار خواهيم کرد که سعي مي کنيم قبل از شروع ليگ، اين نشست برگزار شود . يکي از مهمترين مطالبي که در اين همايش مطرح مي کنيم نحوه اجراي آئين نامه انضباطي جديد و بررسي نکات آئين نامه است. در واقع از باشگاهها مي خواهيم که همزمان با اجرا شدن آئين نامه ضمن اطلاع رساني به بازيکنان و عوامل باشگاه خود، به نکات مهم جديد آئين نامه توجه بيشتري کنند . به عنوان مثال بايد بگويم با توجه به اينکه غير از تعليق مجازات که مطابق فيفا در آيين نامه آمده است، تخفيف مجازات و بخشش ديگر وجود ندارد و آرا قطعا به طور کامل اجرا خواهد شد. پس باشگاهها بايد اطلاع کامل از آئين نامه جديد داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها