کد خبر: ۲۳۳۹۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۲ تير ۱۳۹۳
عضو كميسيون اقتصادي مجلس معتقد است كه در صورت قطع يارانه نقدي، قطعا نگاه ها 180 درجه به دولت تغيير خواهد كرد و كاملا برعكس آنچه كه دولت به دنبال دريافت آن بوده است مي شود به طوري كه در زمينه قطع يارانه نقدي مي تواند منجر به يك نگاه منفي به دولت باشد كه در نهايت به ضرر دولت تمام خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جوان‌آنلاين، ابراهيم نكو، دبير كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» درباره موانع پيش روي اقتصاد مقاومتي گفت: به نظر من تجديد نظر نكردن در قوانين قبلي در زمينه اقتصادي كه به شيوه هاي سنتي و گذشته كارايي خود را ندارند بيشترين موانع در سر راه تحقق اقتصاد مقاومتي به شمار مي آيد كه متاسفانه اين قوانين كهنه فاقد ارزش زماني هم هستند.
 

وي تصريح كرد: به دنبال اين مسئله عدم ترميم زيان هاي وارده به حوزه توليد به دنبال اجراي هدفمندي يكي ديگر از موانع پيش روست و همچنين غريبانه برخورد كردن با بخش خصوصي و آن را به اقتصاد دولتي زيان تلقي كردن، آسيب ديگري بر سر راه اقتصاد مقاومتي است.
 

عضو كميسيون اقتصادي مجلس بر اين باور است كه بي شك فراهم نكردن زمينه هاي سرمايه گذاري شخصيت هاي مختلف چه در داخل و چه در خارج از كشور مانع ديگري بر سر راه اقتصاد مقاومتي است.
 

نكو عنوان كرد: در نهايت عدم تعامل بين قوا و توجيه نبودن افراد به وظيفه خودشان در قبال اقتصاد مقاومتي بدترين ضربه و مانع براي تحقق نيافتن اقتصاد مقاومتي به شمار مي آيد. حال براي موفقيت در مسير اقتصاد مقاومتي بايد از اين موانع عبور كرد.


وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه اگر دولت بخواهد يارانه را قطع كند چه تاثيري در نوع نگاه مردم به دولت دارد، گفت: در صورت قطع يارانه نقدي مردم، قطعا نگاه ها و ديدگاه ها 180 درجه به دولت تغيير خواهد كرد و كاملا برعكس آنچه كه دولت به دنبال دريافت آن بوده است مي شود به طوري كه در زمينه قطع يارانه نقدي مي تواند منجر به يك نگاه منفي به دولت باشد كه در نهايت به ضرر دولت تمام خواهد شد.
 

وي با بيان اينكه دولت بايد افرادي را كه مي توانند از دريافت يارانه حذف شوند را شناسايي كند، تصريح كرد: بدون شك پرداخت ماهانه 3 هزار میلیارد تومان به صورت نقدي و به شكل يارانه كه هیچ کدام در بخش تولید كشور هزینه نمی شود کمکی به مردم نیست.
 

عضو كميسيون اقتصادي مجلس معتقد است، وقتي كه افراد ثبت نام كردند خود را محق دريافت يارانه نقدي مي دانند بنابراين در صورت حذف‌ شان به اجبار آن را به منزله گرفتن حق از خودشان تلقي خواهند كرد بنابراين با اين اوصاف دولت بايد در اين زمينه محتاطانه عمل كند.
 
 

وي عنوان كرد: به عنوان نمونه در حال حاضر بیش از دو سوم نمایندگان یارانه می‌گیرند که به نظرم این کار صحیحی نیست، هر چند در قانون آمده است که به همه پرداخت شود اما دريافت يارانه از سوي نمايندگان كار درستي به نظر نمي آيد.
 

نكو با بيان اينكه بدون شك همه مردم جامعه مستحق دریافت یارانه نیستند، اظهار كرد: نحوه پرداخت یارانه‌ها در كشور به شكل کنونی کار درستي نبود كه متاسفانه آغاز شد اما باید یک شیوه دیگری برای آن در نظر گرفت.
 

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينكه پرداخت يارانه نقدي به همه افراد جامعه خسارت سنگيني را به اقتصاد كشور وارد كرده است، گفت: اين مسئله باعث ایجاد تورم در جامعه شده است که با روح قانون مغایرت دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها