کد خبر: ۲۳۳۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۵ مهر ۱۳۹۰
صدر اعظم آلمان به شدت از سیاستهای مالی دولت باراک اوباما انتقاد کرد و گفت مخالفت دولت آمریکا با وضع مالیات بر بخش مالی به هیچ وجه منطقی نیست .
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ آنجلا مرکل تاکید کرد مخالفت برخی دولتهای جهان مثل دولت آمریکا با وضع مالیات بر بخش مالی و مبادلات مالی به هیچ وجه منطقی و قابل قبول نیست .
وی تصریح کرد دولت آلمان تلاش خواهد کرد تا حداقل قانون دریافت مالیات ار مبادلات مالی را در بین کشورهای اروپایی تصویب کند . وی افزود این مساله به هیچ وجه قابل قبول نبست که کشورهایی خارج از منطقه یورو ما را برای اجرای اصلاحات ساختاری در سیستم مالی تحت فشار قرار دهند ولی همین کشورها حاضر نباشند مالیات بر مبادلات مالی را وضع کنند .
به نظر بخش مالی و بانکداران بزرگ جهان نیز باید برای حل بحران های مالی مشارکت کنند و بخشی از هزینه های ناشی از حل بحران های مالی را قبول کنند . وضع مالیات بر مبادلات مالی جهان نقش مهمی در مشارکت بخش مالی در حل بحرانهای جهانی خواهد داشت .
وی گفت برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته در اقتصاد جهانی و سیستم مالی جهان باید تلاش کرد و به نظر من وضع مالیات بر مبادلات مالی جهان نقش مهمی در این راستا خواهد داشت .
بحران مالی اخیر موجب کاهش شدید اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بازارهای بورس و بازارهای مالی شده است .
بر اساس این گزارش کمیسیون اروپا طرح وضع مالیات بر مبادلات مالی را از سال 2014 میلادی ارائه کرده است که با اجرای این قانون هر سال بیش از 57 میلیارد یورو درآمد کسب خواهد شد . رهبران گروه بیست قرار است در نشست سوم و چهارم نوامبر در شهر کن فرانسه در خصوص وضع مالیات بر مبادلات مالی جهان رایزنی و تبادل نظر کنند .
وزیر اقتصاد و دارایی آلمان نیز تاکید کرد باید با ریشه های اصلی وقوع بحران مالی 2008 مقابله کنیم. یکی از مهمترین عوامل وقوع این بحران عدم قانونمندی بازارهای مالی جهان بوده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها