کد خبر: ۲۳۳۶۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۰ تير ۱۳۹۳
رييس کميته‌ پزشکي فدراسيون فوتبال اعلام کرد: از فصل 93 - 94 ليگ برتر فوتبال، کنترل دوپينگ فوتباليست‌ها با نظارت و مشارکت کميته‌ پزشکي فدراسيون و نادو انجام خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه 598 ،دکتر احمد هاشميان اظهار کرد: پس از بحث واگذاري کنترل دوپينگ فدراسيون فوتبال به ستاد ملي مبارزه با دوپينگ کشور (نادو) و مباحث زيادي که در اين زمينه مطرح شد، مقرر گرديد کنترل دوپينگ فدراسيون فوتبال با مشارکت و همراهي نادو و در چارچوب مقررات و قوانين فيفا در رقابت هاي ليگ برتر کار نمونه‌گيري از فوتباليستها را به عمل آورد.

به نقل از ايسنا، وي ادامه داد: البته پيش از اين قرار بود کنترل دوپينگ فوتباليست‌ها تنها با دخالت نادو صورت بگيرد که اين امر عملياتي نشد و در آخرين نشستي که با کفاشيان و مسئولان ستاد ملي مبارزه با دوپينگ کشور داشتيم که تصميم بر اين شد تا کميته‌ پزشکي فدراسيون فوتبال از ستاد ملي مبارزه با دوپينگ کشور حمايت به عمل آورد تا قوي‌تر از گذشته کارها پيش برود.

رييس کميته‌ پزشکي فدراسيون فوتبال اضافه کرد: از آنجا که هدف اصلي، مبارزه با پديده دوپينگ و ريشه کن کردن اين پديده است از هر نيرويي که در اين مسير ما را ياري کند، حمايت و استقبال خواهيم کرد. به شرط اين که تمام فعاليت‌ها در چارچوب آيين‌نامه فيفا و آيين‌نامه ملي مبارزه با دوپينگ فوتبال که در هيات رييسه فدراسيون مصوب شده است، پيش برود.

وي در پايان به منفي شدن نتايج 34 نمونه خون و ادرار بازيکنان فوتبال در جريان رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال اشاره کرد و افزود: اين توفيق بزرگي است که بازيکنان ما تنها با تعصب و غيرت مثال زدني و بدون استفاده از مواد نيروزا توانستند چنين عملکردي داشته باشند و فوتبال کاملا پاک و جوانمردانه‌اي را به معرض نمايش بگذارند. از اين نظر بسيار خرسنديم و افتخار مي‌کنيم که از ميدان جام جهاني سربلند بيرون آمديم.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها