کد خبر: ۲۳۳۵۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۰ تير ۱۳۹۳
اعزام نظامیان بیشتری از سوی آمریکا به عراق و احتمال عملیات نظامی مشترک در منطقه کردستان و اقدام تروریستهای داعش در قطع دست دو کودک از جمله اخبار مربوط به عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 ، اعزام نظامیان بیشتری از سوی آمریکا به عراق و احتمال عملیات نظامی مشترک در منطقه کردستان و اقدام تروریستهای داعش در قطع دست دو کودک از جمله اخبار مربوط به عراق است.

تروریستهای داعش دستان دو کودک و نوجوان را قطع کردند

تروریست های داعش در جدیدترین جنایت خود دستان دو کودک و نوجوان را در موصل قطع کردند.

یک منبع محلی در شهر موصل روز گذشته اعلام کرد که تروریست های داعش در جنایتی جدید دستان دو کودک و نوجوان را قطع کردند و مادر یکی از آنها را کشتند.

این افراد زیر 12 سال قرار داشتند و به علت قطع دستان آنها اشاره ای نشده است. تروریست های داعش پیش از 4 زن مسیحی را در موصل اعدام کرده بودند.

آمریکا نیروهای بیشتری به عراق اعزام می کند/امکان انجام عملیات نظامی مشترک در کردستان عراق

رئیس جمهور آمریکا از تصمیم خود برای اعزام دست کم 200 نیروی نظامی دیگر به عراق برای حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد و همچنین اتباع خود خبر داد.

علاوه بر این 200 نیرو، آمریکا تعدادی بالگرد و هواپیمای بدون سرنشین نیز به عراق اعزام کرده است.بر اسا این گزارش، در صورت اعزام 200 نیروی جدید تعداد کل نظامیان آمریکایی حاضر در عراق به 800 نفر می رسد.

نقشه اوباما برای عراق

الجزیره گزارش داد اعزام جدید نیروها به عراق بخشی از تلاش های اوباما برای حمایت از دولت عراق است که در هفته های اخیر به شدت با نیروهای داعش درگیر شده است.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت : آمریکا در حال بررسی طرح انجام یک عملیات نظامی مشترک در شمال غربی عراق است که مرکز فرماندهی آن در اقلیم کردستان خواهد بود.

  درگیری شدید در بابل/هلاکت و فرار جمعی تروریست های داعش

رسانه های عراقی از هلاکت و فرار جمعی تروریست های داعش بر اثر درگیری شدید در استان بابل خبر دادند.

یک منبع پلیس استان بابل امروز اعلام کرد که شماری از تروریستهای داعش در درگیری شدید با نیروهای امنیتی عراق در منطقه "جرف الصخر" در شمال بابل به هلاکت رسیدند. برخی رسانه ها تروریست های به هلاکت رسیده را 12 نفر اعلام کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: این درگیری شب گذشته و در 2 محور منطقه صنیدیج و الجرف و محور دوم در منطقه الفاضلیه صورت گرفت.

بر اثر شدت این درگیری شماری از تروریست های داعش پا به فرار گذاشتند.
 

  شلیک چهار گلوله خمپاره به سوی مرقد امامین عسکریین/ هلاکت بیش از 50 عضو داعش در شرق موصل

یک منبع امنیتی در شهر سامرا از اصابت چهار گلوله خمپاره به صحن مرقد امامین عسکرین (ع) که باعث شهادت و زخمی شدن چندین زائر شده است.

یک منبع امنیتی در گفتگو با پایگاه عراقی المسله اعلام کرد: شب گذشته (دوشنبه) چهار گلوله خمپاره  به نزدیکی مرقد امامین عسکریین (ع) در شهر سامرا اصابت کرد که باعث شهید و زخمی شدن چندین نفر شد.

این منبع امنیتی به شمار دقیق زائران به شهادت رسیده و زخمی شدگان این حمله وحشیانه گروههای تروریستی اشاره ای نکرد.

این منبع تاکید کرد هیچ آسیبی در جریان این حمله تروریستی به حرم مطهر وارد نشد.

 منابع امنیتی در عراق از کشته شدن 40 عضو داعش که در بین آنها هفت انتحاری حضور داشته در شهر تکریت در نزدیکی سامرا خبر دادند. در این حمله ارتش 35 خودرو تروریستهای داعش در جاده حد فاصل واسط تکریت نیز منهدم شد.

 جنگنده های سوخوی روسی که تحویل عراق شده است از روز گذشته عملیات خود را با بهره گیری از تجارب خلبانهای عراقی آغاز کردند.


  ورود تک تیراندازان به موصل برای شکار داعشی ها

منابع عراقی اعلام کردند: گروهی از تک تیراندازان عضو نیروهای ویژه برای هدف قرار دادن سرکرده های داعش وارد موصل شده اند.

این منابع بیان کردند: ماموریت این تیم تک تیرانداز شکار داعشی هایی که در خیابانهای مسئول مراکز ایست بازرسی برپا کرده اند.

حملات بالگردهای ارتش عراق به مراکز داعش در منطقه "امرلی" تکریت

یک منبع امنیتی در تکریت اعلام کرد: بالگردهای ارتش عراق مراکز داعش را در منطق امرلی در تکریت هدف قرار دادند. بالگردهای جنگی و موشکهای پیشرفته به خدمت گرفته شده است.

در طوز خورماتو در شرق تکریت بالگردهای ارتش مراکز داعش را هدف قرار دادند. آنها مراکز داعش را در روستای البو حسن و تعدادی دیگر از روستاها طوز خورماتو هدف قرار دادند و تعدادی از داعشی ها را به هلاکت رساندند.

خنثی سازی طرح اشغال بغداد از سوی داعش

یک منبع امنیتی وابسته به فرماندهی عملیات دجله در دیالی از خنثی سازی طرح ورود تروریستهای داعش به بغداد و اشغال آن از طریق دیالی پرده برداشت.

این منبع بیان کرد: تروریستها قصد داشتند که پس از اشغال صلاح الدین و نینوا با تسلط بر دیالی و تقویت حضور خود در این استان بغداد را به اشغال درآورند اما نیروهای امنیتی به همراه عشایر این طرح را خنثی کردند و مقاومت آنها تروریستها را مجبور به فرار به خارج شمال دیالی و تکریت کرد.

ورود خودرو به مرکز اقلیم کردستان ممنوع شد

اقلیم کردستان عراق نگران حملات تروریستی گروه داعش با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده است. در همین راستا مقامات این منطقه ورود خودرو از کرکوک و موصل به اربیل را ممنوع کردند.

به گفته منابع آگاه به تازگی انفجار بمب در یک منطقه تحت کنترل پیشمرگان کرد موجب نگرانی کردها شده است. اقلیم کردستان علاوه بر ممنوع کردن تردد وسایل نقلیه بین موصل و تکریت با اربیل تمامی راه های منتهی به این شهر را نیز با ریختن موانع، مسدود کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها