کد خبر: ۲۳۱۸۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۰۱ تير ۱۳۹۳
کانادا با اعلام تحریم‌های بیشتر اقتصادی و ممنوعیت سفر علیه 11 تن از مقام‌های اوکراینی، روسی و کریمه، اعلام کرده که این افراد باعث تسهیل در نقض یکپارچگی اوکراین شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تصمیم‌گیری از جانب دولت کانادا در حالی گرفته شد که دولت اوکراین آتش‌بس یکطرفه اعلام کرده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز سربازان این کشور را در حالت آماده باش کامل قرار داده است.

استفان هارپر، نخست‌وزیر کانادا در بیانیه‌ای گفت: اشغال غیرقانونی شبه جزیره کریمه توسط روسیه وفعالیت‌های تحریک‌آمیز نظامی همچنان یک نگرانی شگرف برای جامعه بین‌المللی است. تحریم‌های بیشتر علیه مقام‌های روس، اوکراینی و کریمه به خاطر این است که آن‌ها باعث تسهیل در روند نقض یکپارچگی و تمامیت ارضی اوکراین شده‌اند.

هارپر با اعلام اینکه کانادا به همکاری با متحدانش برای اعمال فشار علیه مسکو ادامه می‌دهد، افزود: اتاوا از برنامه صلح پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین برای پایان دادن به ناآرامی‌های شرق اوکراین رعایت می‌کند. ما از نزدیک اوضاع در اوکراین و مرز با روسیه را کنترل می‌کنیم. در صورت نیاز آماده اقدامات بیشتر هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها