کد خبر: ۲۳۱۷۵۲
زمان انتشار: ۰۶:۵۵     ۰۱ تير ۱۳۹۳
۹۰ دقیقه مقاومت یوزهای ایرانی؛
در حالی که تمامی کارشناسان، دقایق سختی برای ایران و گل های فراوانی برای یاران مسی پیش بینی نموده بودند. اما آنچه در زمین اتفاق افتاد، بازی قدرتمند فرزندان ایران و دقایق سخت برای مو قشنگ‌های آرژانتینی بود

به گزارش پایگاه 598 به نقل از برای مردم؛ یوزپلنگ های ایرانی در مصاف 90+4 دقیقه ای برابر سفید آبی پوشان آرژانتین، بازی را یک – صفر واگذار کردند. در حالی که تمامی کارشناسان، دقایق سختی برای ایران و گل های فراوانی برای یاران مسی پیش بینی نموده بودند. اما آنچه در زمین اتفاق افتاد، بازی قدرتمند فرزندان ایران و دقایق سخت برای مو قشنگ‌های آرژانتینی بود که نهایتا با کمک‌های داور در وقت های اضافه به یک گل ناعادلانه دست پیدا کردند.

اما این بازی نه تنها برای کارشناسان مستطیل سبز، بلکه برای سیاست مدارانی که در حال نبرد با یک تیم قدرتمند و صاحب نام هستند، پیام های فراوانی داشت. برای کسانی چون کاپیتان عراقچی و یارانش!

1- مسی فلج شده بود؟! اگر به پیامک ها و پست های صفحات مجازی یا تحلیل کارشناسان ورزشی در این روزها نگاه کنیم، به خوبی ترس از مسی و یارانش را میتوانیم دریابیم. مطالبی که به جد یا طنز، نتیجه بازی ایران-مالدیو را به نفع آرژنتینی ها پیش بینی میکرد. اما کی‌روش بارها به تیمش متذکر شده بود که آرژانتین فقط یک اسم است! اگر شما خوب دفاع کنید، آرژانتین فلج خواهد شد؛ پس از آنها نترسید.

2- ضربه بسیار خوب قوچان نژاد! خط حمله ایران به هیچ عنوان دست و پا بسته بازی نمیکرد، ضربات حساب شده و ضد حمله های مرگباری که به روز دروازه آرژانتین اجرا کرد، هر بیننده ای را قانع میکرد که ممکن است ایران پیروز این میدان باشد. نکته ای که بارها توسط عادل فردوسی‌پور مورد توجه قرار گرفت و آن غیرت، خودباوری و اعتماد به نفس فوتبالیست های ایران بود. ایرانی ها فهمیده بودند باید از آبروی وطنشان دفاع کرده و چاره ای نیست جز آنکه که دروازه قهرمان جام جهانی را باز کنند.

3- خطا روی اشکان دژاگه در محوطه جریمه! دقیقه 53 بود که حرکت پا به توپ اشکان دژاگه در محوطه جریمه با خطا متوقف شد اما داور صربستانی، بدون توجه به اعتراضات دستور ادامه بازی را صادر کرد. این را اضافه کنید به حضور دست و پاگیر در میان یاران ایران و کارت زرد سختگیرانه به کاپیتان نکونام. اما آنچه ملی پوشان کشورمان درک کرده بودند آن بود که نباید به عدالت و صداقت داور تکیه کنند، چرا که او می تواند عمدا یا سهوا به نفع یک تیم سوت بزند. آنها فهمیده بودند که داور میتواند یار دوازدهم آرژانتین باشد؛ پس نباید به کمک او دلخوش کرد.

4- ضربه کات دار مسی در دقیقه 91! با آنکه مسی در حد و اندازه یک ستاره نتوانست در این بازی رخ نمایی کند اما در وقت های اضافه با یک شوت کات دار، تیمش را از شکست نجات داد. آنچه بیش از تکنیک شماره 10 آرژانتین در به ثمر رسیدن این گل اثر داشت، شل شدن تیم دفاعی در دقایق پایانی بود. آنها با تصور اینکه فوتبال 90 دقیقه است، در وقت اضافی انسجام خود را از دست داده و خط دفاعی را باز گذاشتند و شد آنچه نباید میشد.

5- کار تیمی و هماهنگ بچه ها! تیم ایران در این مسابقه نشان دادند که بیش از هر چیز انسجام و کار گروهی را تمرین کرده است. پاس های دقیق، پوشش همدیگر و ارتباط قدرتمند خط دفاعی و مهاجمان توانست لحضات شیرینی را در این بازی رقم بزند و بازی زیبای فرزندان ایران را به رخ ستاره های آرژانتین بکشد.

حال باید به محمد جواد ظریف که حتما این نبرد 94 دقیقه ای را به صورت زنده دنبال میکرده و در صفحه فیس بوک خود نوشته: "سلام، دوستان، امشب بچه ها در برزیل غوغا کردند، دمشون گرم که همه ما را سربلند کردند." یادآور شد که اگر شما هم میخواهید در "وین" غوغا کنید و همه ما را را سربلند نمایید! بهتر است در مستطیل سرخ مذاکرات، نه از نام و نشان طرف های مذاکره بترسید و نه به سازمان های بین المللی دل خوش کنید. باید به روی غیرت تیم خودمان حساب کرد و آنها را برای حضور در مذاکرات، منسجم و یکدست نمود و البته آنچه نباید فراموش کنید آن است که بازی 90دقیقه نیست...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۰
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
۳۲
۹
خدا نکند این اتفاق برای ظریف بیفتد که در وقت اضافه گل بخورد هر چند مقام معظم رهبری فرمودند که به مذاکره خوش بین نیستند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
بهترین جمله این مطلب اینه:

البته آنچه نباید فراموش کنید آن است که بازی 90دقیقه نیست...
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
۲۵
۲
افرین کاپیتان غیرتمند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
۱۲
۱۸
نکونام مربی حرفه ای خارجی داشت
ظریف مربیش کیه؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
ظریف شخصیت کمی نیست در روابط بین الملل ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
مربي ظريف و ملتي كه او عنوان نمايندگيش را با خود دارد,كاركشته ترين ,بابرنامه ترين,بصيرترين,شجاعترين,مؤمن ترين وبهترين مربي حال حاضر عالم سياست و كياست است و اگرجناب ظريف به فرمايشات و برنامه ها و نظرات اين مربي به درستي عمل كرده و تحت تأثير القائات و شيطنتهاي دنياپرستان داخلي و شيطانهاي بيروني قرار نگيرد مي تواند نماينده بسيار خوب و اثر گذاري براي ملت ايران باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
۲۲
۱
يوزپلنگ هاي ايران شما برديد تبريك به شما درود بر غيرت همه شما خدايي باخت شما مشكل داور بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
۱۸
۷
آقای ظریف بهتره از غیرت جوانان درسی بزرگ بگیری
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
۶
۱۴
نکونام همه چی رو خراب کرد آخه مگه تو مسی هستی میای تو محوطه جریمه واسه من دریبل میکنی بابا دست از سره تیم ملی بردار همه زحمت بچه هارو هدر داد مثلا کاپیتانه ناسلامتی میاد به مسی میگه تو رو خدا پیرهنتو بده به من اه اه اه اه اه اه ...
پاسخ
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
۱۱
۱
آقای نکو نام از یک مربی خارجی درس گرفت .کاملا صحیح است .مهم اینست که با غیرت از حیثیت و ابروی ایران اسلامی دفاع کرد. رهبری معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود به تبعیت از مولایش امیرالمومنین که فرمودند علم یاد بگیرید حتی اگر در چین باشد, بیان نموده اند که باید از مطالب علمی و خوب غرب استفاده نمود نه اینکه به فرهنگ انان وابسته شویم . لذا مسئولین کشور عزیزمان با داشتن فرهنگی غنی اسلام میتوانند در میدان مبارزه سیاسی با دشمن قدرتمندانه ایستادگی کنند .و مقتدرانه پیش روند و همانند مولایشان امام حسین علیه السلام تن به ذلت ندهند حتی اگر از نوشیدن آب محروم شوند و نهایتا بر بلندای نی پیام خود را به جهانیان برسانند. تا در تاریخ همیشه زنده باشند.
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۳
۲
نکونام خراب کردی اصلا حرف نزن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۷
۴
جواد جون دوستت داریم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۶
۰
آفرین بر غیرت ایرانی فوتبالیستها و والیبالیتهاو سیاستمداران و همه ایرنی ها
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۸
۶
اگه بعضی تندروهای کشورمااجازه بدن آقای ظریف کاربلداست.وآقای ظریف سربازایران اسلامی است.
پاسخ
سانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۳
اگه کار بلده تا الان چیکار کرده؟!!!
ناشناس 2
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۷
۶
آقای ظریف رو هم دسته کم نگیرید.گرچه فکر فکر میکنم تا الانم به وظایف خود به نحو عالی عمل کردن . ممنونم از ایشون .افرین به روحانی و کابینه خوبش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
۱
۳
اقای نکونام شما لازم نیست به اقای ظریف پند کنید .سیاست رو با فوتبال نمیشه مقایسه کرد.اقای .ظریف کارشو بلده البته اگه زود قضاوتها کار دستمون نده. چرا ما ایرانیها همیشه پیشبینی فقط میکنیم بعدشم غلط ازاب در میاد مثل هواشناسیمون.بذارید وزیر خارجه کارشو بکنه چرا عادتمون اینکه هی میون کارش بپریم وحرفی بزنیم.به کی روش گفتن میمونی یا نه گفت الان به چیزی فکر نمیکنم به جز بازی با بوسنی .میبینین مردم چه جوری فکر میکنن ما حالا دو تا بازی رو با فکر همچین مربی بردیم سریع داریم به یکی دیگه درس اخلاق میدیم.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
۶
۲
هم فوتبالیستها و هم اقای ظریف همگی مدافعانایراناسلامی هستند خداوند حفظشان کناد
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۳
۴
۱
دمش گرم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۳
۰
۰
آقای ظریف شخصیت بسیار بزرگی هستند امیدوارم دراین دوره ی مذاکرات توافق صورت گیرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها